|
|
ראש השנה+כיפור
|
|
שלום כבוד הרב
א. כיצד יש לנהוג בראש השנה לגבי ברכת שהחיינו בפירות החדשים ? כאשר מניחים את הרימון על השלחן ומתכוונים לפטור, כנ"ל לגבי הלילה השני, האם כאשר הפירות על השלחן ומכוונים לפטור, אזי לא מברכים עליהם שהחיינו ?
ב. כיצד בחורה מקבלת על עצמה תענית חצי יום בערב ראש השנה, ביום שבת לאחר מנחה ?
ג. מה הנוסח לאשה בתפילות של יום כיפורים ? רמ"ח אברים ושס"ה גידים ?
תודה רבה לכבוד הרב
כתיבה וחתימה טובה
תבורכו בכל הברכות!!
|
התשובה:
|
|
א. תחילה צריך לסלק את הפירות מהשלחן בעת הקידוש, כיון שאם בירך בקידוש שהחיינו פטר גם את הפירות החדשים, ואפילו אם לא כיוון עליהם. ובברכה אחת שבירך על פרי אחד, פטר את הפרי השני שנמצא לפניו גם אם לא כיוון עליו. לכן בלילה הראשון מברכים על תמר יבש, ושהחיינו על הרימון. ובלילה השני מברכים על התמר הצהוב.
ב. לא צריך ! ועדיף לשמור את הכוחות לצום גדליה ויום הכיפורים. וצום של חצי יום לא מקבלים ונחשב מעט בלבד.
ג. בכל אברינו וגידנו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ראש השנה+כיפור
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ברכת שהחיינו
- שואלת, 18/09/2019
כבוד הרב שלום
לא כ``כ הבנתי, אדם שכבר אכל תמר צהוב, האם יכול בלילה הראשון לברך על תמר צהוב ברכת העץ ועל הרימון שהחיינו ?
האם בלילה השני מברכים שהחיינו על פרי אחר, לדוגמא חבושים?
תודה רבה
|
שהחיינו א. לא מברכים פעמיים שהחיינו באותה שנה.
ב. חבוש הראוי לאכילה, שלא היה לפניו בזמן הקידוש, יכול לברך עליו שהחיינו ויאכל ממנו. ואם היה לפניו בקידוש, נפטר בברכת שהחיינו שבקידוש.
|
|
|
|
|
|
|