|
|
עדות ממון
|
מתוך:
כללי
»
אחר
|
פורסם בי' באלול התשע"ט
|
|
ב"ה
שלום כבוד הרב
דברים פרק יט טו
לֹא - יָקוּם עֵד אֶחָד בְּאִישׁ לְכָל-עָוֹן וּלְכָל-חַטָּאת בְּכָל-חֵטְא אֲשֶׁר יֶחֱטָא עַל-פִּי שְׁנֵי עֵדִים אוֹ עַל-פִּי שְׁלשָׁה-עֵדִים יָקוּם דָּבָר:
ספר החינוך מצוה תקכג - שלא לחתוך הדין על פי עד אחד (מ)
ואין נשבעין בהעדת עד אחד לעולם אלא אם כן יכחיש הנשבע את העד ויכפור בעדותו וישבע על זה
ישבע שהעד משקר ?
אז במילא יוצא שכן נשבעין בהעדת עד אחד (רק שבועה שונה) ?
תודה ממשה
|
התשובה:
|
|
כוונת החינוך היא לומר שאם הנתבע לא סותר את העד לגמרי אינו יכול להישבע, ועליו לשלם. כגון, אם העד אומר: אתה לווית מהתובע 100 שקלים. והנתבע אומר: אמת שאני לוויתי, אך התובע חייב לי 100 שקל אחרים בגלל נזק, שעשה לי. הנתבע לא יכול להישבע להכחיש את מה שהעד אומר כי הרי הוא מודה לו שלווה, ואינו יכול להישבע שהתובע עשה לו נזק כי לא על זה העד מעיד, במקרה כזה הנתבע יהיה חייב לשלם כי אינו יכול להישבע.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
עדות ממון
|
|
|
|
|
|
|
|
|