יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבת, תפילה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבת, תפילה

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בו' באלול התשע"ט
לכבוד מו"ר הגאון הגדול שליט"א

א. יש לנו בחצר פנסים הפועלים אוטומטית בחושך מאנרגיית השמש, והם מגבירים את העוצמה ברגע שמתקרבים אליהם, האם חובה לסגור אותם לפני שבת ? האם יש איסור להתקרב אליהם בשבת ? אין סוללות כלל.
ב. בעל קורא לא כ"כ אוהב שמעירים לו וביקש לא להעיר כשאין שינוי במשמעות המילה, בהבדלים קטנים מאד בניקוד, כגון טעויות עם סגול או ידך בשווא, וכיו"ב, האם חובה בכ"ז לתקנו בשני חמישי ושבת ?
ג. מה הדין אם קרא נתן במילרע ולא במלעיל, לכאורה יש שינוי משמעות של עבר/עתיד, אם כבר סיים את הקריאה צריך לחזור שוב ?
ד. קראתי בהלכות ברכה"ת שאדם שמגיע לביכ"נ צריך לקרוא עם כולם ק"ש אע"פ שלא בירך ברכה"ת, אבל קצת קשה לי הרי יכול לקרוא בשלב מאוחר יותר, נראה לכאורה שזו לא מצוה עוברת ? הרי גם יתר הקהל לא חייבים לומר יחד עם הש"צ ?

תודה רבה לכב' הרב שליט"א ישר כח גדול !


התשובה:
א. אם אינו מכוון ועובר לתומו מותר. אבל לעמוד שם במכוון אסור.
ב-ג. קורא בתורה שאינו מקבל תיקון שמעירים לו, צריך לפטר אותו, וזה נובע מגאוה וחוסר יר''ש. כי מה בכך שמעירים לו האם הוא יותר ממשה רבנו שקבל. ההבדל בין שוא לצירי וסגול הוא גדול וחובה לתקנו. במלעיל ומלרע, הרי יש טעמי המקרא ומעמיד בכללם, ואם אינו שם לב אליהם אינו ראוי לקרוא בתורה כלל.
ד. הקריאה עם הציבור נועדה להראות שאינו כופר במי שהציבור מודים לו, (וכך הדין במודים). וכשאינו יכול לומר, יניח ידו על עיניו בק''ש כדי שיהיה נראה כשותף לדבריהם, ובמודים עליו לכרוע מעט.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבת, תפילה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines