|
|
שבת, תפילה
|
|
לכבוד מו"ר הגאון הגדול שליט"א
א. יש לנו בחצר פנסים הפועלים אוטומטית בחושך מאנרגיית השמש, והם מגבירים את העוצמה ברגע שמתקרבים אליהם, האם חובה לסגור אותם לפני שבת ? האם יש איסור להתקרב אליהם בשבת ? אין סוללות כלל.
ב. בעל קורא לא כ"כ אוהב שמעירים לו וביקש לא להעיר כשאין שינוי במשמעות המילה, בהבדלים קטנים מאד בניקוד, כגון טעויות עם סגול או ידך בשווא, וכיו"ב, האם חובה בכ"ז לתקנו בשני חמישי ושבת ?
ג. מה הדין אם קרא נתן במילרע ולא במלעיל, לכאורה יש שינוי משמעות של עבר/עתיד, אם כבר סיים את הקריאה צריך לחזור שוב ?
ד. קראתי בהלכות ברכה"ת שאדם שמגיע לביכ"נ צריך לקרוא עם כולם ק"ש אע"פ שלא בירך ברכה"ת, אבל קצת קשה לי הרי יכול לקרוא בשלב מאוחר יותר, נראה לכאורה שזו לא מצוה עוברת ? הרי גם יתר הקהל לא חייבים לומר יחד עם הש"צ ?
תודה רבה לכב' הרב שליט"א ישר כח גדול !
|
התשובה:
|
|
א. אם אינו מכוון ועובר לתומו מותר. אבל לעמוד שם במכוון אסור.
ב-ג. קורא בתורה שאינו מקבל תיקון שמעירים לו, צריך לפטר אותו, וזה נובע מגאוה וחוסר יר''ש. כי מה בכך שמעירים לו האם הוא יותר ממשה רבנו שקבל. ההבדל בין שוא לצירי וסגול הוא גדול וחובה לתקנו. במלעיל ומלרע, הרי יש טעמי המקרא ומעמיד בכללם, ואם אינו שם לב אליהם אינו ראוי לקרוא בתורה כלל.
ד. הקריאה עם הציבור נועדה להראות שאינו כופר במי שהציבור מודים לו, (וכך הדין במודים). וכשאינו יכול לומר, יניח ידו על עיניו בק''ש כדי שיהיה נראה כשותף לדבריהם, ובמודים עליו לכרוע מעט.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת, תפילה
|
|
|
|
|
|
|
|
|