יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » נדרים וערווה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

נדרים וערווה

מתוך: מצוות וקיומן » נדר ונוהג פורסם בג' באלול התשע"ט
שלום עליכם

בראשית דברי אני שמח לספר שאשתי בהריון תודה לברכה של הרב, ה' ישמרך ויחייך ואתה ובני משפחתך תזכו להכתב לחיים טובים ולשלום.
א. אני הייתי נוהג כמה שנים להקפיד שלא לטלטל (במקום שיש עירוב כמובן) וגם לא לפתוח קופסאות שימורים וגם לא לפתוח בקבוק יין ממתכת ועוד כמה חומרות. ולפני כמה זמן חזרתי שוב וביטלתי תחומרות מכל מיני טעמים. השאלה שלי היא אם התרת נדרים שעושים בערב ראש השנה שעברה והשנה זה מועיל. אני מדגיש שכמעט בטוח הייתי נוהג להגיד מידי פעם בלי נדר על החומרות לפני שהייתי מתחיל.
האם בושם של אשה להריח זה אסור גם אם אני לא רואה את האשה בפועל (לדוגמא השכנה אצלנו מתבשמת מאד ויוצאת ככה לחדר מדרגות. ה' ירחם אבל אני לא רואה אותה, זה אסור. ואם כן אז מה עלי לעשות.



התשובה:
א. אם לא ברור לו כשמש שאמר בלי נדר חייב בהתרה. ואומר אני מתחרט שלא אמרתי בלי נדר, ויתירו לו שלשה. ההתרה של ערב ראש השנה ויוה''כ מועילה רק על נדרים שלא ידוע ואינו זוכר אותם.
ב. אי אפשר לדרוש מאדם להפסיק לנשום, אבל ללכת במיוחד כדי להריח זה איסור תורה, ובפרט כשיודע מי האשה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על נדרים וערווה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
מנהג טוב כנדר - שאלה, 03/09/2019
ברשות כבוד הרב שליט``א, בסעיף א`, סוף סוף מדובר על דין של נדר שנוצר כתוצאה מעשיה של חומרה שלש פעמים, ולא בנדר ממש שנעשה בביטוי שפתיים. מדוע בכ``ז ההתרה של ערב ראש השנה אינה מספיק חזקה כדי לבטל דבר כזה שלא נעשה בביטוי שפתיים ?

נדר
ההתרה בערב ר``ה נועדה רק לנדרים לא ידועים, מפני שהכלל הוא שצריך לפתוח לו פתח של חרטה, ובערב ר``ה לא מפרטים את הנדרים ולא פותחים בחרטה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines