|
|
שבות דשבות במקום צער
|
|
1. בשבת, האם במקרה של צער בחום כבד יהיה מותר ליהודי להדליק מזגן בשינוי (לא נדלקת נורת איסור דאורייתא).
אני לא סתם שואל, זה כי שמעתי מרב בדיוק במקרה כזה.
2. אותה שאלה ביו"ט.
3. אותה שאלה במקרה שישנם ילדים קטנים או חולה שאין בו סכנה (כמו יולדת לאחר זמן ראשוני).
|
התשובה:
|
|
הדלקת מזגן אינה שבות אלא איסור תורה, ככל סגירת מעגל האסורה בשבת.
וגם אילו זה היה שבות לא ניתן להדליק את המזגן ויש לומר לאותו 'מורה הוראה' שישקול בפלס דבריו.
מותר לומר לגוי בפירוש להדליק לו את המזגן במקום שמצטער הרבה, הואיל והדלקת מנוע קלה יותר מהדלקת מנורה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבות דשבות במקום צער
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
חשמל
- מ, 25/08/2019
גם אנחנו למדנו שחשמל לא הבערה, הוא איסור דרבנן ושלא כדעת החזון איש.
|
חשמל אסביר. לדעת החזון איש יש בחשמל גם ללא מנורה הדולקת איסור של בונה וסותר, כיון שלדעתו סגירת מעגל נחשבת כבנין. ובזה לא פוסקים כדברי הגאון החזון איש. אולם לכל הדעות הדלקת מנורה יש בה איסור תורה. ולכן גם כתבתי שבמנוע ללא נורה זה קל יותר.
|
|
|
|
|
|
|