|
|
ברית יצחק, כפרת עוונות
|
|
שלום למו"ר הגר"א יוסף
א. האם יש צורך או עדיפות שהברית יצחק יעשה בבית התינוק דוקא או שבמקרה וההורים עוזרים ונותנים להורים ללון אצלם משך תקופה מסויימת (באותה העיר, לא רחוק מבית ההורים) אז ניתן לעשות את הברית יצחק אצל הסבא והסבתא ?
ב. ידוע שיום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם למקום. כמו כן אדם המהרהר תשובה בזמן הברית נמחלים עוונותיו. האם בשני המקרים מדובר גם על העבירות הקשות יותר כגון שבת, זרע לבטלה כשרות וכד' כמובן שבתנאי שהאדם חוזר בתשובה ולא יחזור אליה שוב ?
אם כך וזכינו להשתתף בברית כדאי מאד לנצל שעת רצון זו ולפשפש במעשינו ולהרהר תשובה...
תודה
|
התשובה:
|
|
א. זה לא משנה, ורק במקום שבו נמצא התינוק שם עורכים את הברית יצחק. (לכבוד אליהו הנביא).
ב. יש כמה דברים שמכפרים על עוונותיו, ובכולם יש צורך להרהר בתשובה, כי ללא תשובה אין כפרה מאליה. ואין להשוות בין יום הכיפורים לכל היתר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברית יצחק, כפרת עוונות
|
|
|
|
|
|
|
|
|