|
|
ברכות
|
|
בס"ד
שלום כבוד הרב
א. האם סדר ברכות התורה מעכב ?
ב. האם סדר ברכות שלא עשני מעכב ?
ג. הרהר ברכה אחרונה בלבו, האם יכול לברך אח"כ ברכה ראשונה בפיו ?
ד. מי שיודע בודאי שלא יוכל לספור באחד הימים ספירת העומר (כגון שיש לו ניתוח בימי הספירה ויהיה מורדם יום או יותר, או בכל ציור אחר), האם מותר לו לספור בברכה עד אותו יום ?
ה. מי שאכל כזית לחם, האם יכול להוציא מי שאכל כביצה ומסתפק אם בירך ?
ו. מי שסעד ולא שתה, ברך ברהמ"ז ואח"כ שתה מים, לדעת חלק מהפוסקים התחייב כעת בברהמ"ז מדאו'. וקשה לי, שהרי סוף סוף הוא סיים את החיוב של ברהמ"ז אף אם היא מדרבנן, ומה השתיה מצטרפת אם החיוב הסתלק ?
תודה רבה כבוד הרב וכל טוב סלה ועד
|
התשובה:
|
|
א-ב. בודאי. יש ברכות שמכילות את תוכן הברכה שלפניה, ומוסיפים בה איזה דברים, ובברכה אחת פטר את היתר.
ג. רשאי לברך. ההלכה נסקה הרהור לאו כדיבור, ולא שייך כאן סב''ל.
ד. יספור. ואין דבר בטוח בעולם. ה. רשאי להוציאו, כיון שבנוסח שניהם שוים. ואם אפשר, עדיף שיאכל כזית ויברך.
ו. אמנם זו ההלכה שכתב המשנה ברורה, אלא שאין ההלכה כן, וגם מי שלא שתה חייב בברהמ''ז מן התורה אם שבע.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכות
|
|
|
|
|
|
|
|
|