יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » ספק חמץ לאחר הפסח, בעל מלאכה שאינו יהודי, ברכות, אמה על אמה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

ספק חמץ לאחר הפסח, בעל מלאכה שאינו יהודי, ברכות, אמה על אמה

מתוך: שבת ומועד » פסח פורסם בג' באייר התשע"ט
שלום לכבוד הרב שליט"א

א. יהודי יר"ש שקיבל לאחר הפסח אריזות סגורות של חומוס וחיטה ממשפחה שאינה שומרת תו"מ, שספק אם עשו מכירת חמץ, האם מותר למסור לנזקקים ?
ב. יהודי שבונה בית בא"י, וזקוק לבעל מלאכה שיבצע מס' עבודות בבית הנבנה (גבס וכו'), מצא שבעל מלאכה שאינו יהודי זול בהרבה מהיהודי. האם רשאי להעסיקו ? או שיש לתת עדיפות לבעל מלאכה יהודי ?
ג. מכיון שיש הידור לברך על פרי שלם, אם חותך ירקות ע"מ לאכלם חתוכים עם שמן זית (לאחר נט"י), האם נכון לברך על הירק השלם לפני שחותך אותו, או לברך בורא פרי האדמה דוקא לאחר נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה, שאז הירקות כבר חתוכים ?
ד. פגשתי יהודי יקר שמציע לציבור הרחב שירות בתשלום, והוא לגרד את הקיר בביתם אמה על אמה לזכר החורבן, ובמסגרת ההצעה נותן להם מגוון אפשרויות לייפות את האמה על אמה בכל מיני קישוטים ומסגרות. לשאלתי הוא הסביר את מעשיו בטענה שהם גם ככה פטורים מגירוד הקיר (בדיעבד), ולכן אין בעיה לייפות עבורם את האמה על אמה. לא הסכמתי איתו בענין וביקשתי לשאול את הרב שליט"א האם נכון לעשות כך, או שב ואל תעשה עדיף ?

תודה לכבוד הרב שליט"א


התשובה:
א. בחומוס אין שאלה. בחטה צריך לברר, מפני שאסור להכשיל כל יהודי באכילת איסור, והחמץ אסור בהנאה.
ב. אם ההבדל משמעותי יכול לתת את העבודה למי שאינו יהודי. (עצה, צריך לבדוק את איכות העבודה).
ג. מיותר לגמרי ויש חשש ברכה שאינה צריכה. האכילה בתוך הסעודה פוטרת את כל השאלות. אם מדובר באכילה ללא פת, יכול להביא דבר שלם ויברך עליו האדמה.
ד. מיותר. עלולים ללמוד ממנו לעשות כך לכתחילה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על ספק חמץ לאחר הפסח, בעל מלאכה שאינו יהודי, ברכות, אמה על אמה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines