|
|
אמירת שלום עליכם ואשת חיל בליל הסדר שחל בשבת
|
|
שלום לכבוד הרה"ג שליט"א
הבן איש חי כותב (פרשת בראשית, אות לא): אם חל יו"ט בשבת לא נתפרש בדברי רבינו האר"י ז"ל איך יעשה בסדר הקידוש והשלחן, ורק בסידור רבינו הרש"ש ז"ל, בפסח שחל בשבת, כתב שיכין על השלחן י"ב לחמים, ושאר דברים לא נזכרו בפרוש. ואנחנו, מנהגינו בביתנו כשחל יו"ט בשבת, להקיף ב"פ ולהריח כשאר שבתות, ואומרים שלום עליכם ואשת חיל וויהא רעוא, ומסדרים י"ב לחמים כשאר שבתות. גם נאמר אתקינו סעודתא ואזמר בשבחין, יען כי מצינו שיש חיוב כפי הסוד בשלש סעודות. וגם בס"ת במנחה - ואני תפילתי וכו', ורק אם חל ראשון של פסח בשבת, אין מנהגינו לומר פזמון אזמר בשבחין, אבל נעשה הקפות והדס. ואין לי טעם מספיק בדבר זה לשנות בין ליל-פסח לשאר לילות יו"ט בענין הפזמון הנזכר. וכן אם חל יו"ט של ראש-השנה בשבת, אין מנהגינו לומר פזמון אזמר בשבחין, אבל נעשה הקפות והדס, והשם יתברך יאיר עינינו בתורתו, אמן, כן יהי רצון.
מהנ"ל עולה לכאורה כי מנהג הבן איש חי היה כן לומר שלום עליכם ואשת חיל בליל הסדר שחל בשבת.
מדוע אם כך בכל ההגדות לא מופיע שיש לומר שלום עליכם ואשת חיל כשחל בשבת ? וכיצד יש לנהוג ?
חג שמח
|
התשובה:
|
|
זו לא הלכה אלא מנהג, ואין זה מחייב אלא בכל משפחה יעשו כפי מה שמצוי, והעיקר שלא לעכב יותר מדי את מצות המגיד שהיא המצוה היותר חשובה בלילה זה.
אבי מו''ר מרן זצ''ל הנהיג לומר שלום עליכם ואשת חיל.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אמירת שלום עליכם ואשת חיל בליל הסדר שחל בשבת
|
|
|
|
|
|
|
|
|