יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » פסח
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

פסח

מתוך: שבת ומועד » פסח פורסם בי' בניסן התשע"ט
בס"ד

שלום לכבוד מו"ר שליט"א,
א. האם ניתן להכשיר חצובה באופן שמפעילים את הגז כחצי שעה ?
ב. שתיית רביעית- הרבה פעמים שואלים אותי לגבי ההגדרה כמה זמן זה ואני אומר זמן שאדם שותה רביעית ובאמת אפשר להבין שאנשים לא כ"כ מבינים את ההגדרה (ובאמת זה פלא שרק לזה לא מצאו שיעור כי ההגדרות כגון כזית קביעת סעודה אכילת פרס וכד' מצינו שקבעו להם שיעור ורק את זה השאירו בכך) האם כל זמן שאדם שותה בצורה רגילה ולא מפסיק איזה הפסקה משמעותית סגי בהכי ? אם הרב היה יכול להגיד מס' שניות זה היה מסייע לי מאד...
ג. מה הדין לגבי אורז שלא בררו אותו ג' פעמים כמובן בדיעבד ?
ד. אדם שמסיים מסכת ויודע שאביו מתכבד בזה שהוא נותן לו לומר את הקדיש האם הוא חייב בכך ?

תודה לרב


התשובה:
א. לא ! לכתחילה בהגעלה, ובדיעבד בעירוי. ונכון לצפות את השיניים בנייר כסף.
ב. זו מחלוקת, לדעת מרן הוא בשתיה אחת ללא הפסקה, ולכן אין לזה שיעור בשניות. ולדעת פוסקים אשכנזים דינו כדין אכילה. אבי מו''ר מרן זצ''ל התנגד מאד להגדרה החדשה בדורנו להפוך כל דבר לשניות שיש מזה תקלות.
ג. אם כבר בושל, יש לעורר את תשומת לב האוכלים שישימו לב מה הם רואים בצלחת.
ד. אין חיוב לומר את הקדיש ומכאן שמי שרוצה רשאי לומר.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על פסח
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
אמירת קדיש של סיום מסכת - לא דחוף, 18/04/2019
לכבוד הרב שליט``א

קדיש של סיום מסכת, האם מותר לכבד מישהו אחר לומר את הקדיש, אף על פי שלא הוא סיים את המסכת?

תודה רבה חג שמח
קדיש
נכון יותר שהמסיים יאמר, ואם יש במקום אדם נכבד ונותנים לו, מותר. ובלבד שיאמר קדיש על ישראל רגיל ולא של סיום מסכת.
לגבי שאלה א - השואל, 15/04/2019
בס``ד

א.מה הדין בדיעבד במקרה שככה הכשירו היינו בהדלקת האש למשך זמן?
ב.נניח והשנה ישנו ויגעילו מה הדין של הסירים של פסח שבישלו עליהם עד היום באופן הזה? מדובר בבחור ישיבה רווק שמתארח אצל משפחה שכך עושים לא במקום שיש יותר מידי אופציה וברירה.
פסח
הבנתי ששאלתך על כלי הבית שבישלו בהם בשנים קודמות, בדרך ההכשרה שהדליקו את האש בלבד.
בדיעבד הכלים מותרים, ובפרט שקיבלו על עצמם לתקן ולהכשיר כדין.
גם כלי חמץ ודאי, שבישלו בו בטעות בפסח, בדיעבד המאכל כשר, ויכשירו אותו שוב לאחר הפסח, גם אם כוונתם לאכול בו חמץ.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines