יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבע ברכות, שבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבע ברכות, שבת

מתוך: אישות ומשפחה » נישואין, טהרת המשפחה פורסם בי"ט באדר ב התשע"ט
שלום לרב שליט"א

1. בסעודת שבע ברכות נתנו לאבא של הכלה (מחלל שבת בפרהסיה) להחזיק את כוס היין (לא מבושל) ולברך ברכה.
האם מותר לשתות מהיין ? כמובן מי שמזג את היין הוא אדם שומר תורה ומצות. האם נגיעה בכוס אוסרת את השתיה ? יש לציין שאבא של הכלה עושה קידוש בקביעות והולך בשבת לתפילה בלילה ובבוקר.
2. מי שמברך בורא פרי הגפן בשבע ברכות חייב לשתות רוב רביעית או שמספיק טעימה ?
3. האם לחתן ולכלה מספיק טעימה מהכוס יין ?
4. לספרדים שנוהגים לברך שבע ברכות לא בבית החתן. (כמו דעת הרב מאזוז, הרב משה לוי זצ"ל...), אם היו עשרה שני פנים חדשות, ששה אכלו לחם, שלשה מזונות אחד לא אכל כלום ובירכו שבע ברכות. האם הברכות לבטלה ? או שבדיעבד גדול מאד יש על מי לסמוך.
5. בשבת התארחתי במלון. שאלתי לתומי את העובד הגוי מה השעה. חשבתי שהוא יסתכל בשעון ויגיד לי מה השעה אבל הוא הוציא את הפלאפון ואמר לי מה השעה. כמובן שאם הייתי יודע שהוא יוציא את הפלאפון לא הייתי שואל.
האם יש כאן עבירה ?

תודה לרב.


התשובה:
א. היין לא נאסר משתי סיבות, האחת כי זו רק נגיעה ולא שכשוש, ושנית כיון שהוא מקדש בדרך קבע בכל שבת. ואגב, זו הנהגה מאד לא נכונה לתת לכל מאן דבעי לברך. ורעה גוררת רעה.
ב. המברך חייב לטעום (למנהג הספרדים), והחתן ישתה לכתחילה מלא לוגמיו, והכלה טועמת.
ד. אין ספרדים שעוברים על דעת מרן השלחן ערוך... וממילא בודאי שאסור לברך שם שבע ברכות כיון שלא כולם אכלו. וגם כאשר כולם אכלו הרי לדעת מרן אלו ברכות לבטלה... בכל הכבוד להגאון הרב מאזוז, הרי לא יתכן שנעבור במחי יד על דעת מרן הש''ע, בטענה של מנה''ג. ה. אין כאן שום איסור, הגוי עשה לנוחיותו.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבע ברכות, שבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines