|
|
אמת או לא
|
|
בע"ה
שלום וברכה למוה"ר שליט"א!
ידוע שהתורה רחבה מן הים והכונה בזה שיש לה התחלה, אך אין לה סוף. כאשר שואלים ת"ח האם סיים את הלמוד של התלמוד הבבלי והוא עונה שעוד לא סיים את הלמוד, הרי שתמיד יאמר דברי אמת, כי יש גם תוספות ופוסקים, פרפראות ועוד ועוד. חז"ל התקינו לומר בסוף כל מסכת הדרן, כי ברצוננו לשוב וללמוד את אותה מסכת. מה הכונה שחייב אדם לא לומר את האמת בכל הקשור לכמות הסדרים שלמד אם ידוע שהתורה רחבה מן הים ?
תודה רבה וברכת חזק וברוך!
|
התשובה:
|
|
לתלמיד חכם מותר לשנות בשלשה דברים, במסכת בפוריא ובאושפיזא. במסכת שאם שואלים אותו אם למד מסכת או סדר מסוים, רשאי להצניע את עצמו ולא לומר שלמד. אבל אם נדרש ללמד לאחרים, אינו רשאי לברוח מהאחריות, וחייב לתת מידיעותיו מתוך ענוה שיש לו עוד הרבה מה ללמוד.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אמת או לא
|
|
|
|
|
|
|
|
|