יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבת

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בו' באדר א התשע"ט
שלום כבוד הרב

א. ביום שבת כאשר מכינים לימונדה, מים קרים ולימון סחוט (לימון סחוט ביום שישי) הכוס מלאה בגובה 3/4 ורוצים לערות מים חמים ישירות מהמיחם, האם ניתן לומר כאן תתאה גבר ? הקילוח מבוצע 4 פעמים מהמיחם. האם אין חשש לבישול הלימון ?
ב. כאשר מגישים אוכל לשלחן וכלי ההגשה הוא כלי ראשון, האם מותר לערבב את האוכל עם הכף? האם נקרא מגיס?
ג. כאשר מסירים את המכסה של הסיר ויש עליו אדים, האם צריך להרים מהר מהצד כדי שהמים לא יזלו לתוך המאכל וייקרא בישול ?
ד. אתאר מצב שהיה-היה חמין מונח על הפלאטה מיום שישי. ביום שבת, בשעה 4 לפנות בוקר אחד מבני הבית ראה כי הפלאטה כבויה והזיז את הסיר למרכז הפלאטה בחושבו שהמאכל מבושל, לאחר שמזגנו את המאכל ביום שבת, ראינו שמוכן חלקית, האם היה מותר לאכול מהאוכל ? האם נקרא גרמא ?

תודה רבה לכבוד הרב


התשובה:
א. הכלל של תתאה גבר נכון בתנאי ששופך מהכלי ראשון בבת אחת ולא בקילוח היוצא מהמיחם, שבזה המפגש בין המים שבמיחם עם המים שבכוס מבשל בעירוי. לכן צריך להניח את המים בכוס ריק וממנו להוסיף ללימונדה. (מותר לכתחילה לסחוט לימון בשבת לכלי ריק.
ב. כאשר הכונה לערבב את הטעמים אסור. כאשר הכונה להוציא את הרצוי מותר. ג. אין צורך. האדים מבושלים.
ד. בדיעבד האוכל מותר, גם מצד גרמא וגם מצד שהאוכל כבר היה מבושל שליש בישול (מאכל בן דרוסאי).
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
שבת-המשך - שואלת, 13/02/2019
שלום כבוד הרב

א. בסעיף א`, לא הבנתי, האם מותר לשפוך מים מהמיחם בבת אחת אפילו כשיש מיץ לימון בכוס?
ב. לגבי סעיף ד`, לא ציינתי כי הפלאטה נדלקה לקראת הבוקר, האם האוכל מותר?

תודה רבה
שבת
א. אין מציאות ששופכים בבת אחת, כי הקילוח הוא דק. לו יצויר שמהכוס שפכנו בבת אחת זה מותר לכתחילה, ולא רק מצד שהוא כלי שני.
ב. הבנתי כך. ולכתחילה ודאי שאסור לעשות כך, להשאיר אוכל לא מבושל על פלטה שעתידה להידלק.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines