|
|
שבעה עממין
|
|
שלום כבוד הרב
שאלנו את הרב מדוע מזכירים בויברך דוד שבפסוקי דזמרה רק ששה עממין מתוך השבעה החוי לא נזכר, והרב השיב, שהחוי הם הגבעונים שכרת עמהם יהושע בן נון ברית, וישראל לא נגעו בהם לרעה, לכן הם יצאו מכלל שבעה עממין. רצינו להמשיך ולשאול ברשות הרב, הקב"ה מבטיח בדיבורו למרע"ה (שמות לג, ב) ושלחתי לפניך מלאך וגרשתי את הכנעני האמרי והחתי והפרזי החוי והיבוסי, ובו נזכרו כל שבעת העממין. אם כך, כיצד לפני תפילת מוסף של שבת אנו אומרים בביהכ"נ, לא נפל דבר אחד מכל דברו אשר דבר ביד משה. (דוקא ביד משה, כיון שראינו שחזר בו השי"ת בדבר טוב ביד יחזקאל הנביא כמובא בגמרא שבת נה, ע"א). וכן ידוע שהגבעונים עשו במרמה עם יהושע, וגם לא נכללו בכלל ישראל (כמ"ש בגמרא יבמות עח, ע"ב) כן לא נראה להחשיב מה שלא גרשם יהושע לדבר טוב, לענין הבטחת השי"ת למרע"ה.
תודה וכל טוב
|
התשובה:
|
|
יש בחירה, והבחירה אינה דוחה את ההבטחה, וכיון שיהושע קיבלם זה לא נוגד את ההבטחה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבעה עממין
|
|
|
|
|
|
|
|
|