יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » תרומות ומעשרות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

תרומות ומעשרות

מתוך: הארץ ומצוותיה » מצוות התלויות בארץ פורסם בל' בחשוון התשע"ט
שלום לכב הרב

1. גוי שקנה זיתים של יהודי המיועדים לשמן ומסק אותם. האם כשאני קונה מאותו שמן אני צריך לעשר את השמן או שגמר המלאכה בוצע על ידי הגוי ופטור ?
2. מקרה הפוך יהודי קנה זיתים מגוי ומסק אותם והוציא שמן האם צריך לעשר כיון שהיהודי עשה את גמר המלאכה ?

תודה


התשובה:
גמר מלאכה בשמן ויין הוא לאחר שהפך אותם לנוזל, ואם גמר המלאכה נעשה ב''בעלות'' הגוי השמן והיין פטורים מתרו''מ, ואם היו בבעלות היהודי, והגוי שליחו במלאכה (בשמן), חייב בתרו''מ בברכה.
ואפילו אם עישרו מהזיתים או הענבים, וכגון שהיו של יהודי, חייבים לחזור ולהפריש מהיין והשמן, וכן להיפך שהיו הזיתים והענבים בבעלות הגוי ונמכרו ליהודי שעשה מהם יין ושמן, חייבים בתרו''מ לאחר גמר מלאכה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על תרומות ומעשרות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תרו``מ - שואל, 08/11/2018
מחילה כבוד הרב אבל למדנו בשלחן ערוך יורה דעה הלכות תרומות ומעשרות סימן שלא סעיף ו, ישראל שמכר פירותיו לעובד כוכבים קודם שיבואו לעונת המעשרות, וגמרן העובד כוכבים, פטורין מן התרומה ומן המעשרות. ואם אחר שבאו לעונת המעשרות, אף על פי שגמרן העובד כוכבים, חייב בכל.
יש השפעה לכאורה גם לזמן הגידול, עונת המעשרות ולא רק לגמר מלאכה או שאני לא מבין את דברי הש``ע
שבמקרה שיש גוי שגמר פירות ישראל ע``י עשיית שמן יהיה חייב בתרומות ומעשרות האם בברכה ?
תודה רבה לכב` הרב על כל התשובות באתר
תרו``מ
יש שני דברים המחייבים במעשר, או כניסה לבית או לחצר, או גמר מלאכה ואפילו בשדה. וזה לא מדובר על שמן ויין שגמר המלאכה זה המשקה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines