|
|
שבת, ברכות הנהנין
|
|
לכבוד מו"ר אברהם יוסף שליט"א
א. האם מותר בשבת להשרות במים כמה שיני שום בקליפתם למשך זמן מה, על מנת שיהיה אפשר לקלפם בקלות יתירה לאחר הוצאתם מהמים ?
ב. ניגש לאכול תמרים (כשיעור) עם תה, בירך על התמרים וכן על התה, ואכל ושתה מעט, אך לפני שאכל מהתמרים פחות מכזית (ואפילו פחות מ-18 גרם) נצרך ללכת לשירותים להתפנות- מה הדין לאחר שיצא מהשירותים, כשרוצה להמשיך לאכול מהתמרים ולשתות מהתה ?
ג. בנוסף, מה הדין לגבי שאר המאכלים והמשקים כשרוצה לאכול ולשתות מהם כעת לאחר יציאתו מהשירותים ?
בתודה ובברכת התורה
|
התשובה:
|
|
א. אסור להשרות פירות וירקות במים בשבת משום איסור בורר. אבל מותר להשרות שקדים כדי לרכך את הקליפה או את השום, ובלבד שיהיה לצורך השבת.
ב. על התמרים לא יחזור לברך, והמשך האכילה מצטרף לברכה אחרונה. ועל התה יחזור לברך.
ג. כל מאכל ומשקה שברכתו האחרונה בורא נפשות, הכניסה לשירותים נחשבת כהפסק שמצריך לחזור ולברך, וכיון שזו הלכה נתונה במחלוקת הפוסקים, ראוי שיצא מביתו (אפילו לחדר המדרגות) ואז לכל הדעות חוזר לברך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שבת, ברכות הנהנין
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תגובה
- תגובה, 29/10/2018
שלום לכבוד הרב שליט``א
אם הדבר נתון במחלוקת הפוסקים מדוע יברך על התה שיוצא מבית הכסא? האם לא נחשוש לסב``ל?
תודה לכבוד הרב
|
סב``ל כתבתי שכדי לצאת ממחלוקת הפוסקים יצא מביתו לחדר המדרגות, שבזה בודאי נחשב כהפסק והיסח הדעת ויחזור לברך.
בכל מקום שיש מחלוקת אם יכול לקיים את דעת הכל ללא חשש, צריך להשתדל לצאת י``ח כל הדעות.
|
|
סעיף ב`
- בירור, 29/10/2018
לכבוד מו``ר שליט``א
בסעיף ב` כתב כת``ר שיחזור לברך על התה, אבל במקום אחר הרב כתב שלא יחזור לברך שוב שהכל אם התחייב כבר בברכת מעין שלש לפני שהתפנה כי אז יש לו קשר למקום.
חזק וברוך!
|
ברכות אם לא שמת לב, השאלה כאן היתה שלא אכל מהתמרים כשיעור.
|
|
|
|
|
|
|