|
|
הפטרה במנחה יוה''כ
|
|
בס"ד
לכבוד הגר"א יוסף שליט"א חג שמח!
ביוה"כ התעורר ויכוח לגבי אמירת קדיש לאחר ההפטרה בסוף הברכות בתפילת המנחה. האם צריך לומר את הקדיש או לא. רצינו בבקשה לדעת מה נכון, ואם כן צריך לומר אז מדוע, הרי בשאר תעניות לא אומרים, וגם בשבת במנחה שאין הפטרה לא אומרים.
חזק וברוך!
|
התשובה:
הפטרה מנחה יוה''כ
|
|
הקדיש נועד לציין את סיום חובת היום, ומנין העולים וסדר הקריאה הם מחובת היום, וכאשר הושלמו שניהם יש קדיש. במנחה של שבת אין חיוב לקריאה בתורה אלא משום יושבי קרות לכן זה לא מחובת היום.
במנחה של יוה''כ אומרים מזמור בעת החזרת ספר התורה למקומו, ולכן העולה שלישי למפטיר אומר קדיש וגם החזן יאמר לפני הלחש, משא''כ בתשעה באב שאין מזמור בעת החזרת הס''ת למקומו, די באמירת החזן לפני הלחש ולא יאמר העולה. ובשחרית העולה אומר את הקדיש לאחר תום ברכות ההפטרה, ולא בין קריאת התורה לברכות ההפטרה, כדי שלא יבואו להשוות את כבוד הנביא לכבוד התורה, כי מי שיכנס בעת אמירת הקדיש ויראה שמברכים על הנביא יטעה להשוות ביניהם. ולא דומה ליום שיש בו שני ספרי תורה, שהס''ת השני מעיד על סיבת ההפטרה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
הפטרה במנחה יוה''כ
|
|
|
|
|
|
|
|
|