|
|
קריאה בתורה
|
|
בס"ד
לכבור מו"ר שליט"א שלום וברכה!
א. האם כשאני שומע שהקורא בתורה טועה צריך לתקן אע"פ שהסומך לא תיקן ולא שמע או לא ראה לנכון לתקן, האם צריך להתעקש ?
ב. בדיעבד אם היה שינוי בניקוד המילה בלבד ללא שינוי משמעות האם לא צריך להחזיר את הקורא ?
ג. בשינוי משמעות והסומך לא תיקן והקורא המשיך אע"פ שהעיר לו מישהו שיש לתקן, האם היחיד יכול לחזור על המילים לעצמו והוא יצא י"ח הקריאה, ושאר הציבור ניתן לומר שלא יצאו י"ח הקריאה בתורה ?
ד. ובכלל מה ההנהגה הנכונה כשיש סומך ויש אי דיוק, האם להעיר/להתעלם ושלא תהיה מחלוקת ?
תודה רבה מקרב לב סליחה על האריכות.
|
התשובה:
|
|
א. מנהג הספרדים לתקן על כל שינוי מהניקוד והטעמים במלעיל ומלרע, וכל שכן במילים בהוספה וחסרון.
ב. קורא בתורה שמתעקש ואינו מתקן כפי הראוי, חובה להחליפו באדם אחר.
ג. תיקון יכול להיעשות ברעש, ואפשר בשקט לבא אליו ולהראות לו. ולהסביר לו שגם אם אולי הוא אמר נכון, אבל לאזני השומעים היתה שגיאה. וכל זה בשבת, אבל בשני וחמישי אין להתעקש.
ד. אין כל תועלת שכל אחד יתקן לעצמו, כיון שהקריאה בתורה היא חובת הצבור.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
קריאה בתורה
|
|
|
|
|
|
|
|
|