|
|
מצות יבום
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
א. מדוע דוקא לגבי מצות יבום יש ויכוח בפוסקים עם דעות שאם לא ישאנה לשם שמים אינו מועיל, ולכאורה סוף סוף ממשיך את שושלת אחיו גם שיהיה לא לשם שמים, אלא לשם תועלת עצמו ?
ב. הרב יתקן אותנו אם אנחנו טועים, אבל לא מצאנו בשום מקום שאם מונחת לפתחו של האדם מצוה כל שהיא, מותר לו לדחות אותה מעל פניו מהסיבה שזה לא יהיה לשם שמים, אלא מורים לו לקיים אותה בכל תנאי שהוא, ואפילו שתהיה כוונתו במאת האחוזים לשם האינטרס (ודאי שצריך ללמוד מוסר ולהשתדל להתעלות לקיים לשם שמים) ?
ג. בנוסף, לפי הדעות הנ"ל, לכאורה יש פתרון ליבם, שילך ללמוד ולשמוע דרשות מוסר (לדוגמה חודש לפני קיום מצות היבום) ולהכין ולטהר את לבבו שיהיה לשם שמים ?
בתודה ובברכת התורה.
|
התשובה:
|
|
לו היו לאחיו בנים, היתה האשה אסורה עליו משום אשת אחיו, ואם אינו מכוון לשם שמים כאילו עובר על איסור תורה.
ולשם שמים פירושו ללא פניה כל שהיא, שהרי הוא יורש את המת, או שהיא יפה בעיניו, או שחושב שהבריות יפארו את מעשיו וכדו'.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מצות יבום
|
|
|
|
|
|
|
|
|