|
|
מתנות כהנה
|
|
שלום כבוד הרב
אומר המדרש בילקו"ש (דברים פרק יח תתקטו) וזה יהיה משפט הכהנים. בכל מתנות כהונה אין כתיב בהן דין אלא בזרוע והלחיים והקיבה, ומאימתי ניתנו הוי אומר משעמד פנחס וקנא.
אם כך, לא מובן לי מדוע המדרש (ילקו"ש במדבר, פרק טז תשנ) על קרח שהיה מתלוצץ על משה ועל אהרן. כינס כל הקהל, התחיל לומר ליצנות, ואומר להן, אלמנה אחת היתה בשכונתי ועמה שתי נערות יתומות והיתה לה וכו'... אמר לה, תני לי הזרוע והלחיים והקיבה, וכו'.
אם פרשת קרח קדמה לקנאת פנחס, ורק אז התחיל הציווי למתנות כהנה (וכן דרשו בגמ' חולין קלד, ב) כיצד קרח העלה בלצנותו דבר שטרם נצטוו ?
תודה וכל טוב
|
התשובה:
מתנות כהונה
|
|
רק בזה ? הרי הוא הצגה גם על התרומות ומעשרות לקט שכחה ופאה, שלא נתחייבו בהם אלא כעבור ארבע עשרה שנה שכבשו וחילקו. על ליצן לא שואלים.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מתנות כהנה
|
|
|
|
|
|
|
|
|