|
|
שאלת תינוק
|
|
א. האם התינוק צריך להיות בקי בכל אותיות הא-ב כדי שלא יהיה בגדר טפש, או רק צריך להיות בקי באותיות ששייך לשאלה שלפניו ? לדוגמא, אם יש שאלה על יוד אם הוא ויו האם איכפת לנו אם הוא מכיר אותיות פ,צ,ק,ש... ?
ב. מי שבשדה תעופה בחו"ל וצריך השירותים ואין אפשרות להשאיר התפילין בחוץ מובא שמותר להכניס כלי תוך כלי. המשנ"ב כותב שתיק הטלית (התפילין בתיקו בתוכו) לא נחשב ככיסוי השני. האם תיק הניילון של הטלית נחשב ככיסוי שני כיון שהוא לא מיועד לתפילין, או כיון שהוא לא התכוון שזה מיועד להיות עבור כלי תוך כלי זה לא נחשב כיסוי שני וצריך לכסות עם מעיל או להכניס למזוודה וכדומה ?
|
התשובה:
|
|
א. צריך להיות מבין בכל האותיות, כדי שיבין מה משמעות השאלה ששואלים אותו.
ב. אם יש לו אפשרות להניח במזוודה זה הטוב ביותר, שהמזוודה נחשבת כלי בתוך כלי. (וכמובן שאין לו מי שישמור על כליו, כי אם יש לו, אסור גם עם המזוודה). הניילון נחשב כלי בפני עצמו, אע''פ שכיסוי הטלית אינו נחשב כלי.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שאלת תינוק
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
בירור
- soferstam, 05/05/2018
וא``כ, האם מי שמראה השאלה לתינוק צריך לבחון אותו לפני כן או לפחות לשאול אביו או המלמד שלו אם הוא מכיר כל האותיות או מספיק לשאול אותו כמה אותיות2-3 בנוסף לאותיות ששייך לשאלה ?
|
תינוק לוקחים ילד בכיתה א` שבדרך כלל אינו קורא שוטף ושואלים אותו. לא מדובר על מבחן אי קיו.
|
|
בירור
- soferstam, 03/05/2018
בשאלת תינוק בכל זאת כשמכינים/מבררים הילד שואלים אותו כמה אותיות חוץ מהאותיות ששייכות לשאלה, האם זה מספיק או צריך ממש לברר שהוא בקי בכל האותיות?
האם עדיף לשאול ילד ולא ילדה שגם מכירה האותיות היטב?
|
תינוק אין הבדל בין ילד לילדה, ודי בהכרת האותיות ובזה שאינו לא חכם ולא טיפש.
|
|
|
|
|
|
|