|
|
ברהמ''ז וברכות
|
|
בע"ה
שלום וברכה למוה"ר שליט"א!
א. בש"ע סימן קפט סעיף א' משמיט מרן את התיבה לעד בברכה הרביעית של ברהמ"ז והנוסח הוא: בא"י אמ"ה האל אבינו וכו'. בסידור אור ודרך לפי פסיקותיו של מרן מו"ר זצ"ל ושל מוה"ר שליט"א התיבה לעד אינה נשמטת כלל ומופיעה פעמיים כפי שגרת לשוננו. מדוע פסק כך אביו זצ"ל של מוה"ר שליט"א ?
ב. האם את ההלל ביום העצמאות אפשר לומר בשלמותו בלא ברכה כיון שברכות המצות אינן מעכבות כפי שפסק הרב בתשובה לשאלה בנושא גילוח ביום העצמאות ? ממתי ההלל ביום העצמאות הוא מצוה ? יתר על כן : ההלל ביום העצמאות הוא בסה"כ מנהג כמו ר"ח וחוהמ"פ. כיצד אפשר לומר במקרה הזה תחת השאלה בנושא גילוח ביום העצמאות שברכות אינן מעכבות ?
יישר-כח ותודה רבה!
|
התשובה:
|
|
א. תוספת זו נזכרה באחרונים, כדי להפסיק בין אלהינו מלך העולם למילת האל שנראית כחוזרת על עצמה.
ב. לא אומרים את ההלל בתוך התפילה וכפי שכותב רבנו החיד''א שם סדר התפילה מעכב ואין לשנותו, לכן אומרים את ההלל לאחר עלינו לשבח. ואם יש בו מצוה הרי אמרנו והסדר בזה אינו מעכב, ואם אין בו ענין, הרי קראנו פרקי תהלים שהרי זה לא בא בסדר התפילה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברהמ''ז וברכות
|
|
|
|
|
|
|
|
|