|
|
תפילה על העובר שיהיה זכר או נקבה בתוך 40 יום
|
|
לכבוד מו"ר אברהם יוסף נר"ו
מהגמרא בברכות דף ס ע"א משמע שיש אפשרות להתפלל על העובר שיהיה זכר או נקבה בתוך 40 יום, רק במצב מאד מסוים ונדיר, ואילו בשאר המצבים היותר נפוצים, התפילה אינה מועילה לפעול נגד הכלל של איש מזריע תחילה וכו'. האם כך היא גם ההלכה למעשה, ומי שמתפלל על זכר או נקבה בתוך 40 יום, ללא שהתקיים אותו תנאי של המצב המסוים והנדיר כנ"ל, תפילתו תפילת שוא ?
תודה רבה לכת"ר
|
התשובה:
|
|
להתפלל אפשר לכתחילה עד ארבעים יום, מתוך תקוה שתפלתו תתקבל לרצון לפני השותף העיקרי.
לאחר שלשים יום אומרת הגמ' שזו תפילת שוא כיון שכבר נוצר העובר ונקבע מינו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תפילה על העובר שיהיה זכר או נקבה בתוך 40 יום
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תפילה על העובר
- השואלים, 15/04/2018
תודה כבודו על התשובה. איך זה מסתדר עם הגמרא שאומרת שהתפילה [תוך 40 יום כמובן] מועילה רק במצב שהזריעו שניהם בבת אחת: ומי מהני רחמי ? והאמר רב יצחק בריה דרב אמי: איש מזריע תחלה - יולדת נקבה, אשה מזרעת תחלה - יולדת זכר, שנאמר ויקרא יב ב [דבר אל בני ישראל לאמר] אשה כי תזריע וילדה זכר [וטמאה שבעת ימים כימי נדת דותה תטמא], הכא במאי עסקינן - כגון שהזריעו שניהם בבת אחת. ע``כ. משמע שאפילו בתוך 40 יום, כל שלא הזריעו שניהם בבת אחת, הרי זו תפילת שוא ?
בברכת להגדיל תורה ולהאדירה וכל מילי דמיטב.
|
תפילה תפילה אינה הולכת לאיבוד אף פעם !
דברי הגמ` אינם שונים מדברי המשנה, והמשנה אומרת בפירוש שמדובר לאחר ארבעים יום שזו תפילת שוא.
מי מבין את כונת רבותינו איש מזריע תחילה וכו` ?
|
|
|
|
|
|
|