יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » פורים ושבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

פורים ושבת

מתוך: שבת ומועד » פורים פורסם בי"ב באדר התשע"ח
בס"ד

שלום לכבוד מו"ר הרב אברהם יוסף שליט"א,
א. בע"ה אני בעל קורא במגילה. במקומות שצריך לחזור האם צריך לחזור מתחילת הפס' (כי דומני ששמעתי את הרב זצ"ל קורא - ואיש לא עמד בפניהם/לפניהם היינו חוזר לראש הפס' ולא מסיים את כל הפס' וחוזר. או שזה רק בפס' הנ"ל) אשמח לפרוט שאוכל לקיים הלכה למעשה.
ב. לגבי ברכת האל הרב את ריבנו האם עשרה כולל אפילו מי שכבר שמע את קריאת המגילה שכן יש פרסום הנס או דוקא מי שלא שמע ?
ג. אם אני קורא בביתי לאמי אחיותי וכד' ואין מנין (מצד ערבות) האם ג"כ לברך להן או שיברכו בעצמם והאם הדין שונה בגבר לדוג' חולה שאני הולך לקרוא לו ?
ד. בענין בסיס לדה"ו שצריך שיהיה יותר שוה מהאיסור כיצד מעריכים את זה ? (האם אומרים על מה היית מוותר מבין השניים ?) והאם דוקא מה שהיה בדעתו מוערך יותר בבין השמשות או קודם לכן או גם בשבת עצמה ?

מחילה על אריכות הדברים וברכת חיים ושלום לכמע"ת.


התשובה:
א. חוזרים על כל המשפט, ואיש לא עמד בפניהם ואיש לא עמד לפניהם. להשמיד להרוג ולאבד להשמיד ולהרוג ולאבד. כי אם יחזור רק על המילה, נראה כמתקן טעות ולא כמקיים את שתי הגרסאות.
ב. מי שיצא ידי חובה אינו מצטרף לברכה אחרונה של המגילה.
ג. מברכים לנשים כמו לגברים, ובלבד שיש בידיהם ספר ומקשיבות מתחילה ועד סוף בלי הפסק בנתיים.
ד. הדבר החשוב בעיניו באופן נייטרלי. והאמדן הוא על פי הרוב ולא ע''פ אותו רגע.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על פורים ושבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines