|
|
פורים ושבת
|
|
בס"ד
שלום לכבוד מו"ר הרב אברהם יוסף שליט"א,
א. בע"ה אני בעל קורא במגילה. במקומות שצריך לחזור האם צריך לחזור מתחילת הפס' (כי דומני ששמעתי את הרב זצ"ל קורא - ואיש לא עמד בפניהם/לפניהם היינו חוזר לראש הפס' ולא מסיים את כל הפס' וחוזר. או שזה רק בפס' הנ"ל) אשמח לפרוט שאוכל לקיים הלכה למעשה.
ב. לגבי ברכת האל הרב את ריבנו האם עשרה כולל אפילו מי שכבר שמע את קריאת המגילה שכן יש פרסום הנס או דוקא מי שלא שמע ?
ג. אם אני קורא בביתי לאמי אחיותי וכד' ואין מנין (מצד ערבות) האם ג"כ לברך להן או שיברכו בעצמם והאם הדין שונה בגבר לדוג' חולה שאני הולך לקרוא לו ?
ד. בענין בסיס לדה"ו שצריך שיהיה יותר שוה מהאיסור כיצד מעריכים את זה ? (האם אומרים על מה היית מוותר מבין השניים ?) והאם דוקא מה שהיה בדעתו מוערך יותר בבין השמשות או קודם לכן או גם בשבת עצמה ?
מחילה על אריכות הדברים וברכת חיים ושלום לכמע"ת.
|
התשובה:
|
|
א. חוזרים על כל המשפט, ואיש לא עמד בפניהם ואיש לא עמד לפניהם. להשמיד להרוג ולאבד להשמיד ולהרוג ולאבד. כי אם יחזור רק על המילה, נראה כמתקן טעות ולא כמקיים את שתי הגרסאות.
ב. מי שיצא ידי חובה אינו מצטרף לברכה אחרונה של המגילה.
ג. מברכים לנשים כמו לגברים, ובלבד שיש בידיהם ספר ומקשיבות מתחילה ועד סוף בלי הפסק בנתיים.
ד. הדבר החשוב בעיניו באופן נייטרלי. והאמדן הוא על פי הרוב ולא ע''פ אותו רגע.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
פורים ושבת
|
|
|
|
|
|
|
|
|