יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מוצר שהגיע אחרי שקיבלתי עליו זיכוי
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מוצר שהגיע אחרי שקיבלתי עליו זיכוי

מתוך: משק וכלכלה » צרכנות ומסחר הוגן פורסם בכ' באדר התשע"ח
הזמנתי מוצר דרך האינטרנט(מסין) שלא הגיע וגם מספר המעקב שלו לא גם אחרי יותר מחודשיים של המתנה. פתחתי תלונה שהמוצר לא הגיע וקיבלתי את כספי בחזרה.
שבועיים אחרי שקיבלתי את הכסף בחזרה אני רואה שלפי מספר המעקב הטלפון בדרך אלי. עכשיו השאלה כיצד עלי לנהוג.
1. הם אני יכול לקבל את הטלפון ולטען שהיה כאן יאוש בעלים?
2. אם מותר האם זה נחשב מוסרי? ברור שזה ישמח אותו ויעשה קידוש השם אם אני אחזיר לו אבל השאלה שלי היא האם יש כאן אקט לא מוסרי?

שאלה נוספת צדדית:
יש אפשרות בדואר לא לאסוף את החבילה ואז הם מחזירים אותה לשולח. השאלה היא האם מותר לי לעשות את זה כי אני בעצם גורם לדואר להוציא כסף נוסף כדי להחזיר את דבר הדואר שהייתי אמור לאסוף?

תודה רבה
עקיבא


התשובה:


שלום וברכה

יישר כוח על השאלה. אכן, המסחר באינטרנט מזמן לנו שאלות רבות מסוג זה, ויש גם מחלוקות בין פוסקי דורנו בשאלה זו.
להבנתי, יש כללי מסחר באינטרנט. אחרי שמוצר לא מגיע בזמן מסוים - מותר לפתוח תלונה; מוטל על הספק לברר מה קורה עם המוצר ששולם עליו, והוא יכול לעקוב היכן הוא נמצא בדרך ללקוח; והיה אם הוא בחר להחזיר את הכסף, בלי לפתור את בעיית איתור המוצר - זו הכרעה שלו. באופן כללי, בנושאים מסחריים רבים, במחיר המוצר כלול גם מעין ״ביטוח״ שהספק מכניס לתוכו למקרים כאלה, והוא יודע שיקרה לעתים שהמוצר יגיע מאוחר מידי, וכולל את מחיר המקרים האלה במחיר המוצר.
יהיה נכון מצד מידת חסידות לכתוב מייל לספק, ולומר כי לאחר שהכסף הוחזר - המוצר בסוף הגיע, ולהמתין לתשובה מה הוא מבקש שייעשה. ברם, לא צריך להטיל את הוצאות פיתרון הבעיה על הלקוח, ולכן מוטל על הספק להציע דרך שלא תדרוש מהלקוח יותר מאשר ״השבת אבידה״ רגילה.
אם הוא יבקש שלא לאסוף את החבילה מהדואר זה וזה יחזור אליו - אין לאסוף את החבילה, וההוצאות לא תהיינה על הדואר, כי הדואר יגבה את זה ממנו.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מוצר שהגיע אחרי שקיבלתי עליו זיכוי
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines