|
|
שאלות במשנה והלכה
|
|
לכבוד הרב שלום רב
1. במשנה (וכן בגמרא), ברוב המשניות ישנן מחלוקות. שאלתי היא, אם נקח לדוגמא את המשנה הראשונה במסכת ברכות פרק א משנה א', במח' בענין סוף זמן ק"ש דערבית. הרי ידוע שגם את התורה שבעל פה משה קיבל מסיני, אם כן, איך יש מושג של מחלוקת בדין סוף זמן ק"ש ? (את הסברות של ר"א ור"ג הבנתי - דרישת המילה ובשכבך זמן שהולכים לישון או זמן השינה עצמה, אך מלכתחילה איך בכלל החלה המחלוקת ? האם כתוצאה מהגלות ?)
2. אדם שמתחזק בהנחת תפילין, והיה יום שבו הוא לא הניח תפילין כל היום כולו, האם יש טעם שיניח בלילה (כמובן שלא בברכה) כדי להינצל אולי מקרקפתא דלא מנח תפילין של אותו היום ? או שמיותר ? (מה גם שבכל מקרה הלילה כבר שייך ליום המחר ומחר הוא יניח...)
תודה רבה וסליחה על האריכות
|
התשובה:
|
|
א. כל המחלוקות בין התנאים והאמוראים נובעות מסברות ודימויים, שלזה נראה לדמות ובסברא זו, ולאחר בסברא אחרת, וביסוד ובדרך הלימוד אין מחלוקות כלל.
ב. שלא יניח. קרקפתא דלא מנח תפילין אינו חל על מי שלא הניח יום אחד מסיבה כל שהיא.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שאלות במשנה והלכה
|
|
|
|
|
|
|
|
|