יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » עמדת התורה ביחס ליחסי גברים נשים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

עמדת התורה ביחס ליחסי גברים נשים

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בא' בכסלו התשע"ח
שלום הרב.
שמתי לב שרבות מהלכות הצניעות ומההרחקות בין בנים לבנות מבוססות על היותן של הנשים עריות (גם הרווקות וגם הנשואות). הסיבה לכך שאנו מתייחסים אל הרווקות כעריות ולא כפנויות היא מכיוון שהן נידות. כלומר, במידה ומבודדים את הנקודה הזו ומנטרלים אותה (אם כולם היו טובלות, נניח) נמצא כי הרבה מההרחקות בין בנים לבנות (המוכרות לי) לא קיימות.
יוצא מזה, לכאורה (במידה ומניחים שהלכו נידה אינן חלק מהלכות צניעות והפרדה אלא שייכים לתחום אחר), שאין כמעט הפרדות (במיוחד לא מהתורה) בין בנים לבנות (רווקות). והרבה דברים שנראים כלא צנועים ולא רלוונטיים בעליל בציבור הדתי היו מותרים.
השאלה היא בעצם מה היסוד לתרבות הצניעות שקיימת כיום (ונראה לי שלאורך ההיסטוריה) בציבור הדתי. האם יש בה תוכן עצמאי מבוסס או שהיא נובעת באופן טכני מהלכות נידה ומהאיסור על רווקות לטבול?
עוד אוסיף שלפי שיטת הרמבן (כפי שאני מבין אותה), כידוע, אין איסור מהתורה על קיום יחסים עם פנויה. אז נכון שאין הלכה כמותו, אבל עדיין צריך להבין את יכולה להתקיים עמדה תורנית כזו, שעל פניו מרסקת את כל יסודות הצניעות המוכרים לנו.


התשובה:
שלום וברכה

נקודת ההנחה הבסיסית שענייני עריות מתחילים בהלכות נידה - אינה נכונה.
יש אפילו ראשונים שכלל אינם רואים את איסור הנידה כעריות, אלא שהוא שייך לענייני טומאה וטהרה.
איסור עריות הוא עומד בפני עצמו, ולמעשה הוא נעוץ כבר בפרשת הבריאה: ״ודבק באשתו״ משמעו מיניות במסגרת ברית הנישואין בלבד, ומשם התורה כולה עוסקת בהקשרים האלה.
על כן, גם אם כולן היו טובלות - זה היה פותר את בעיית כרת הבא על הנידה, אך לא היה מפקיע את כל הקשר העריות.
למעלה מכך, לפי דברייך אין בכלל שום סיבה הלכתית להתחתן, שכן אין איסור לחיות בלי נישואין.
אולם הדבר אינו נכון, והוא כאמור קשור לעמדה כללית של התורה כלפי המיניות, שהיא מבורכת בחיי הנישואין, ואסורה מחוצה להם.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על עמדת התורה ביחס ליחסי גברים נשים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines