|
|
מעשר עני ושבע ברכות
|
|
בס"ד
שלום לכבוד הרב,
מעשר עני
בירקות שנקטפו כעת ונתחייבו במעשר עני האם ניתן לומר ד"מ : ומעשר עני הרי הוא בדרום הפרות שלפני והריני נותן מעות כשוויו לעני. אם כן האם חייב לדקדק ליתן בדיוק או אפשר לתת יותר ורק שלא להפחית.
שבע ברכות שתחת החופה .
א. האם מותר במיקרופון בברכה פלוני מכובד אלמוני וכו'.
ב. בחתונה בה חלק מהקרואים הינם קרובי משפחה שאינם בקיאים בטיב ההלכה ואינם יודעים שצריך לכוון להוציא ידי חובה וכן יתכן שידברו בזמן שאחר מברך. איני מדבר לכתחילה אלא במצב בו לא ניתן לבא ולדבר עמם ולהסביר להם או לתת לרב אחד לברך כי הדבר יביא לידי כעס ומחלוקת. האם יש עדיפות לתת לאנשים כאלה את הברכות שאינם סמוכות ? ענין זה מצער מאד שכן אמרו בכלה : כלה בלא ברכה אסורה כנדה.
הרי יתכן מצב כזה גם לבחור שהוא ת"ח ומשפחתו אינה נמצאת במקומו ומה יעשה מסכן זה וכל ימיו בעבירה ?
או שבזה יש לסמוך על דעת הרדב"ז ותרומת הדשן והמרדכי והדרכי משה שפרשו שהכוונה בלא חופה.
ירושכמ"ה.
|
התשובה:
|
|
א. נכון, וצריך לתת לפחות לפי שוויו בשוק. להוסיף תמיד מותר, ובלבד שלא יפחית.
ב. צריך להזמין לפני שמתחילים לברך, ולא לאחר כל ברכה יעלה ויבא ולוקח זמן והפסק.
ג. במשפחות שמבקשים כולם לברך, לא נותנים לאף אחד, אלא הרב יברך לבד את הכל. וכך אני נוהג. הבעיה אינה רק במברך אם יכוון או לא, כי לצערינו נותנים למחללי שבת וחושבים רק על הכבוד, ובולע מילים בלי להבין.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מעשר עני ושבע ברכות
|
|
|
|
|
|
|
|
|