יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
ספירת העומר

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שינוי זמני ההדלקה של הפלטה בראש השנה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שינוי זמני ההדלקה של הפלטה בראש השנה

מתוך: שבת ומועד » יום טוב פורסם בכ"ב באלול התשע"ז
שלום לרב

ביום טוב של ראש השנה אנחנו שמים פלטת חימום עם שעון שבת כדי שהפלטה תיכבה החל מ 10 בלילה.
האם ביום טוב שני של ראש השנה לפני כניסת השבת מותר לשנות את השעון כדי שהפלטה תידלק כל השבת ?

תודה רבה.


התשובה:
מותר לשנות ביום טוב את הזיזים שבשעון שבת כדי להשאירם במצב הקיים באותו רגע, בין אם הוא דולק להשאירו דולק, ובין אם הוא כבוי להשאירו כבוי.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שינוי זמני ההדלקה של הפלטה בראש השנה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
באותו ענין - יואל, 15/09/2017
לכבוד הרב,
האם אדם שאינו מעונין כלל שתדלק הפלטה ביום טוב, אלא צריך אותה רק ליום שבת עצמו- איך יכול / מומלץ לנהוג: האם לחבר הפלטה לשעון השבת מערב יום טוב כשכל הזיזים על `מצב כבוי` - ואז ניתן יהיה בערב שבת להזיז הזיזים כדי שהפלטה תדלק ביום שבת עצמו?
או שמא לכתחילה כדאי מערב יו``ט להזיז זיז אחד לפחות ל`מצב דלוק` ואז בערב שבת להאריך זמנים אלו, דוקא כשהשעון נדלק כבר בערב שבת או גם אם בשעה אחרת כשהזיזים ב`מצב כבוי`? ואם כן אז מה הטעם בדרך זו לעומת אפשרות ראשונה שבה לא נכין אף זיז מראש...
מחילה על האריכות ומקווה שהניסוח ברור
תודה רבה ושתהא שנה טובה ומבורכת בע``ה
שעון ביו``ט
לכתחילה מכינים את השעון מערב יו``ט במצב כבוי מלבד חצי שעה שבה הוא דולק, ובאותה חצי שעה מאריך את זמן ההדלקה לכל השבת. לכן כתבתי כלל שמותר להשאיר את המצב ולהאריך אותו.
כבוד הרב, לא הבנתי את התשובה - השואל, 13/09/2017
במשפט שהרב כתב כדי להשאירם... הכוונה בתנאי שמשאירם במצב הקיים באותו רגע?
בתנאי שלא גורם מיידית לכיבוי או להדלקה?
שעון שבת
צריך להשאיר את המצב הקיים בזרימת החשמל. אם השעון כיבה את החשמל, מותר להזיז את הזיזים לכיוון של כבוי כל הזמן (או להאריך כפי הרצוי). ואם הוא במצב דולק, מותר להזיז את הזיזים כולם ולהשאיר במצב דולק (או להאריך).


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines