יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » חברה מעורבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

חברה מעורבת

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בי"ט בתשרי התשע"ח
הפסיקה של "חברה מעורבת לכתחילה" שמתווה כבוד הרב הייתי בהתלבטות האם לאמצה, נתקלה בכמה קושיות ואשמח שכבוד הרב יפתור לי אותם: שאלו חז"ל היאך הוסיפו מעין מחיצות להבדלה בין הנשים לגברים בשמחת בית השואבה והלא נאמר על בניין המקדש בנביא "בכתב מיד השם עלי השכיל", ענו חז"ל וז"ל " אמרו הדברים ק"ו ומה לעת"ל שעוסקים בהספד (הגמ' עוסקת בפסוק מסוים בנביא) ואין יצה"ר שולט אמרה תורה אנשים לבד ונשים לבד עכשיו שעסוקין בשמחה ויצה"ר שולט בהם עלכ"ו" - לכאורה מהדברים הנ"ל עולה ברור שחלק מדברי חז"ל על ריחוק מן העריות כוללים גם לאסור חברה מעורבת בנוסף לאיסור ייחוד, ולכאו' אין לדחות שדייקא בשמחת בית השואבה שהיו רוקדים דבזה בעי מחיצה כי יש ללמוד גם ממה שקורה לעת"ל ששם מיירי בהספד כדחז"ל ולא ריקודים ואפ"י הכי נתבדלו,
עוד מפורסם ממרן הרצי"ה שנוסח התפילה "בחורים וגם בתולות זקנים עם נערים" מורה שרק הזקנים ביחד עם הנערים כפי שנקטו הלשון "עם" לעומת הבחורים שצריכים להתבדל מהבתולות ולכן נקטו רק הלשון "גם", עוד נתקשתי מדוע אסרו חז"ל שרווק ילמד ילדים מפני שאמותיהם מגיעות והלא לפי תפיסת "חברה מעורבת" אין שום בעיה בהתערבבות נשים וגברים בחורים ובתולות יחדיו . בתומ"ר לכבוד הרב, בבקשה מכבוד הרב שלא לפטור אותי בעיון בקונטריסו משום שאין לי יכולת להשיגו


התשובה:
שלום וברכה

לכל הנושאים האלה התייחסתי בחוברת עצמה, ועל כן אכתוב בקיצור:
בוודאי שבמקום קודש חייבת להיות הבדלה. בכל מקום בו יש סערה נפשית - ההפרדה חיונית. בשל כך לא רוקדים מעורב, בשל כך (להבדיל) בית המקדש צריך להיות נפרד, בשל כך בסערת הנפש של הספד וכדו׳. אבל אין ולו מקור אחד בחז״ל שמדבר על חברה שאינה חברה שלמה.
איני חושב שהמקור מהפסוק ״בחורים וגם בתולות״ אכן מהווה מקור הלכתי כלשהו.
בסוגיה של רווק מדובר בהתייחדות.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על חברה מעורבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines