|
|
ביאור בדברי אור החיים הקדוש
|
|
שלום כבוד הרב,
למדתי בספר אור החיים הקדוש בפרשת כי תבא והרב ע"ה כותב ואומרו ושמת בטנא. ירמוז שצריך כל מפעלות הטובות שעשה יהיו על פי דבריהם, כאומרו (לעיל יז יא) על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט וגו', והתורה והמשפטים ביארו אותם חכמים בס' מסכתות כמנין טנא, שזולת זה הגם שיעשה כל מצות שבעולם ישרף הוא והם.
האם הכוונה שלפני עשיית המצות חייבים ללמוד את ההלכות הנחוצות ולא לקיים אותם כמצות אנשים מלומדה ?
בברכת שנה טובה כתיבה וחתימה טובה.
|
התשובה:
|
|
כונתו שכל מעשיו יהיו לשם שמים, כפי שביארו רבותנו בש''ס, ובשלמות כפי שלמדנו בהלכה הנובעת מהלימוד בש''ס. שאם לא עושה לשם שמים אין כל תועלת במעשיו וכמו שנשרפו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ביאור בדברי אור החיים הקדוש
|
|
|
|
|
|
|
|
|