יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » עשיית גבות האם אינו נחשב ככתובת קעקע
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

עשיית גבות האם אינו נחשב ככתובת קעקע

מתוך: מצוות וקיומן » מצוות פרטיות פורסם בכ"ט בסיוון התשע"ז
מהו האיסור בכתובת קעקע האם רק מתי שנשאר לנצח, ואילו עשיית גבות רק לכמה שנים?
האם צריך להסיר כתובת קעקע?


התשובה:
כתובת קעקע – איסורה וגדריה
א. התורה אסרה כתובת קעקע, האיסור לחבל בגופו ולשומרו מכול משמר וראו בכך מנהג דתי הגויים שעשו בזמניהם.
ב. אף על פי שאינו נוהג אצל הגויים כחלק מאמונתם הדתית, אסור לעשות כן גם כיום. (בשונה מדבר שהיה חוקות הגויים והשתנה)
ג. נחלקו מתי יש איסור מהתורה בעשיית הכתובת קעקע לרש''י – האיסור מהתורה כאשר כותב ואחרי זה שורט מקעקע את הבשר, ולרמב''ם ההיפך בתחילה שורט את הבשר בכתיבה ואחר כך ממלא בצבע ומקעקע בכך, דהיינו ממלא את השריטות בצבע, הפוסקים פסקו כדעת הרמב''ם.
ד. כהן עם קעקועים האם מותר לשאת כפיו - למעשה מותר לשאת את כפיו, למרות שזה מום על ידיו ומעיקר הדין בשולחן ערוך אסור לשאת כפיו עם מום מפני השוני (קכח,ל) אלא אם כן הציבור רגיל לכך שיש לו לכהן כתובת קעקע על ידיו, ועוד כיוון שהיום נוהגים לכסות ידיו בטלית מותר לשאת כפיו.

ה. עשיית גבות, תיקון צלקת
בעשיית גבות קבועות מזריקים את חומר האיפור אל מתחת לשכבות העליונות של ''האפידרמוס'' שהיא שכבת העור העליונה, הזרקה זו מתבצעת על ידי מחטים. בניגוד לקעקועים הרגילים שבהם מזריקים חומרי צבע אל מתחת לשכבות העמוקות של העור, לפיכך קעקועים הרגילים אינם עוברים עם הזמן, בשונה מעשיית גבות וכדומה שהם לכמה שנים בלבד.
למעשה מביא נשמת אברהם פוסקים רבים שמתירים בזה אפילו לנוי ובוודאי לכסות צלקת.(הרב עזרא בצרי, הרב עובדיה יוסף זצ''ל) והסיבות להיתר 1. איסור דרבנן שמתירים משום כבוד הבריות. 2. הגבות נעשות לזמן מוגבל, וגם אין בו כתיבת אותיות. 3. יש דעות שהאיסור רק בכותב שם עבודה זרה 4. ערוך לנר – האיסור לדעת הרמב''ם רק עושה זאת לשם עבודה זרה.
ו. כתב כתובת קעקע האם צריך למחקה - לדעת הרב חיים קנייבסקי שליט''א אין חיוב למחקה, שהאיסור הוא במעשה הכתיבה. אך דעות רבים שראוי להסיר את כתובת הקעקע, ואין איסור לחבול בגופו עבור הסרת הכתובת קעקע. וכתבו הפוסקים שצער ההסרה של הכתובת קעקע תהא לו לתשובה וכפרה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על עשיית גבות האם אינו נחשב ככתובת קעקע
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines