יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » קריאת התנ``ך
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

קריאת התנ"ך

מתוך: ספרים » תנ``ך ומפרשיו פורסם בי"ח באייר התשע"ז
שלום עליכם כבוד הרב! ראשית רציתי להודות לרב על שיעורי התורה אשר הרב מעביר, אשר מרחיבים ומנהירים את מבטי. לאחרונה שמעתי שיעור בו קראת מאמר אשר פרסמת ב'הצופה' והרחבת את שיטת לימוד התנך בישיבתך. ורציתי לשאול באשר לפער שאני חש בין האמונה בתנך כ'טקסט' נבואי ובין היותי יהודי שטרם זכה לנבואה וכדו' אשר לומד את התנ"ך דבר אשר בהכרח יוצר עמדה של הבנה. הני' לגשר על כך, ז"א האם הלימוד שלנו כומס בתוכו ניצוצות נבואה, או שמא הוא מבטא את המפגש שלי עם התנ"ך ואולי זהו לימוד גדול וחשוב אולם זה לא התנ"ך. אולי אעדן את דבריי ואומר שה' רצה שכל אחד בדורו ילמד את התנך לפי כוחו, ואכן אני משיג בו משהו, אך מ"מ את התנך את הסיפור אני כלל לא מבין. תודה רבה, נדב.


התשובה:
שלום וברכה

תודה על שאלתך המחדדת.
גם אני לא זכיתי לנבואה.
וככל הידוע לי אף לא אחד מתלמידיי הישיבה זכה בכך.
לפיכך, אנחנו לומדים את הטקסט הנבואי, כלומר – טקסט שנכתב על ידי אנשים שזכו לנבואה – בעזרת כלים שכליים, רגשיים וכדו', ובקיצור – אנושיים.
ומנסים להבין כמיטב יכולתנו, גם לבד, וגם בהיאחזות מתמדת בפרשנות הקדומה והמסורתית לאורך הדורות.
בדיוק כפי שאתה עושה.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על קריאת התנ''ך
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המשך שאלה - נדב, 16/05/2017
תודה רבה. האם זה אומר שאני לומד את מה שהתנ``ך רוצה שאני אלמד, או שמא `אין מה לעשות עובדים עם מה שיש`. או שניהם ביחד. ו/ או שהתנ``ך בעצמו מדבר ברבדים ע``ג רבדים וכל מה שאפ` לקחת ע``י שכלול כוחנו אכן מקבל מקום בתנ``ך [כמובן שכשאני מדבר על הלימוד בין היתר ובעיקר אני מדבר על שלשלת הפרשנות וכו` אולם סו``ס הדר קושיא לדוכתא, גם אם אומר שמאן דהו ממש אחז בקודש, סו``ס כיצד מועיל הדבר ליתום שכמוני]. תודה, ומחילה על כך שדבריי נשמעים נוברים קמעא.

אנחנו מנסים בכל מאודנו ללמוד את מה שהתנ״ך אומר. המטרה שלנו היא להקשיב לדבר ד׳, ולא להעמיד את מה שאנחנו חושבים במרכז. בד בבד, אנחנו מודעים לכך שמה שאנחנו חושבים שהתנ״ך אומר - מושפע גם ממי שאנחנו, ועל כן אנחנו נזהרים בכפל זהירות, מנסים להיות מכוונים יותר ויותר, אך יודעים שחלק מהדברים שאנחנו לומדים מושפע ממי שאנחנו.
זה נכון לא רק לגבינו. זה נכון לגבי כל מי שלמד תורה מיום שניתנה.


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines