|
|
ק''ש
|
|
שלום וברכה לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
א. אדם מתפלל ערבית ביחידות בביתו (מסיבות שונות) או במנין ומרגיש עייפות גדולה ובדעתו ללכת לישון אחר התפילה. האם מותר לכוון בק"ש של ערבית גם על ק"ש שעל המיטה ? ואז לא יצטרך לומר שוב קריאת שמע אלא את כל הסדר הרגיל ללא ק"ש ?
ב. אדם שיודע שאשתו מדברת איתו לפני השינה לא אומר ברכת המפיל בשם ומלכות. לאחר שסיימו לדבר האם מותר לו לומר את ב. המפיל בשם ומלכות ממש בסמיכות לשינה כדי להרויח עוד ברכה מבלי לחזור על הסדר כולו ?
תודה לכבוד הרב
|
התשובה:
|
|
א. לא נכון לנהוג כך כי מדובר בשתי מטרות שונות זו מזו. זה לא כל כך קשה לחזור שוב על הקריאת שמע.
ב. אפשר לומר את ברכת המפיל בפני עצמה ולא חייב להיות כפי הכתוב בסידור.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ק''ש
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ברכת המפיל
- מגיב אחד, 25/07/2017
א. בסעיף ב, יוצא שאין צורך בברכת המפיל שנעשית ללא שם ומלכות לפני הק``ש, וגם אין בעיה בכך שברכה זו נעשית כולה פעם ראשונה לאחר אמירת כל שלושת הפרשיות נכון ?
ב. מדוע אנחנו מעדיפים שיברך ברכת המפיל בסוף, יותר מאשר לאומרה כרגיל במקומה וידבר, שהרי במילא מעיקר הדין מותר לדבר לאחר הברכה ?
בתודה
|
המפיל א. אסור לדבר לאחר שבירך המפיל.
ב. אדם עייף שרוצה לצאת ידי חובת ק``ש על המיטה בק``ש של ערבית, על זה השבתי שאלו שתי מטרות, ולכל אחת יש את המקום והזמן שלה. ומנהגינו לומר תחילה את המפיל ואחריה את הק``ש על המיטה.
|
|
|
|
|
|
|