|
|
בעניין פנים חדשות לשבע ברכות
|
|
שלום וברכה.
מה ההגדרה של פנים חדשות האם אפילו אדם מהרחוב נחשב פנים חדשות או צריך אדם חשוב ומה הגדר של אדם חשוב בחור ישיבה, אברך, רואה חשבון, שופט?
האם אשה יכולה להיחשב פנים חדשות?
כמה פנים חדשות צריך אדם אחד או שתיים?
האם מותר לתת לאשה לברך אחת מהשבע ברכות?
תודה רבה
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
כדרכם של דברים, כמעט בכל נושא יש דעות שונות, ואנסה להציג את המקובלות ביותר:
א. אין צורך ב''אדם חשוב''. השאלה העיקרית היא האם זה צריך להיות אדם שהחתן והכלה שמחים לקראתו, ובשל כך מתגברת השמחה, ומצדיקה שוב שבע ברכות (כמובן, במצב שמדובר ב''חדשות''), או שזו רק עמדת ''יש אומרים'', אך לא התקבלה להלכה. ניתן לומר שמקובל להעדיף שאכן הם יגבירו את השמחה, אבל אין חובה שזה יהיה דווקא כך.
ב. אין צורך בשני בני אדם.
ג. לגבי נשים: זו סוגיה גדולה, ואם יש סבלנות אפשר לראות שיעור כללי שנתתי בנושא זה: http://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=8406. זהירות, זה ארוך ! לגבי שבע ברכות בחופה ברור לי שלא (http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=92742), אולם לגבי ברכת המזון – יש מקום יותר. זה כמובן משפיע על שאלת האם אישה יכולה להיות ה''פנים החדשות''.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
בעניין פנים חדשות לשבע ברכות
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
נשים בשבע ברכות ''ברכת חתנים''
- אסף, 21/03/2017
שלום כבוד הרב,
אם שבע ברכות הן בבחינת ברכות השבח ולא ברכות המצוות, אזי אני לא חושב שיש מניעה שהן תברכנה ברכת שבע ברכות. שכן, נשים מברכות ברכות השבח. והראיה, לדעתי, שמדובר בברכות השבח ולא בברכות המצוות, ברכות אלו נאמרים כל שבעת ימי משתה ולא רק בחופה.
|
אין ספק שנשים מברכות ברכות שבח. אולם לא זו השאלה בחופה.בחופה ברכות השבח האלה הן ברכות ציבוריות, והשאלה היא האם נשים שלא בונות את המניין המחייב את שבע הברכות יכולות להיות המברכות של הברכות הציבוריות האלה
|
|
|
|
|
|
|