|
|
ייעוד כספי צדקה
|
|
שלום לכבוד הרב
האם מותר באופן שיטתי להתרים בעבור נזקקים ולהעביר את הכספים למשכורות חודשיות לאברכים?
מתוך הנחה כמובן שעת לעשות לה' וכבר התירו לקבל כסף בעבור לימוד תורה.
ואף זאת מתוך תקווה ושאיפה שמתוך שלא לשמה יבואו לשמה.
וכפי שמארי התיר זאת בתנאי שילמדו את דרך האמת ושידעו וישננו שכל ההיתר הוא משום עת לעשות.
ילמדנו רבנו הדרך הישרה הנכוחה דרכו של הרמב"ם ותלמידו הנאמן מארי.
|
התשובה:
|
|
אם סך כל ההכנסות של אותם אברכים עם של נשותיהם, אינו מאפשר להם קיום לשנה, הם נחשבים לנזקקים ויש לתת להם מאותם כספים שנאספו לנזקקים.
ובלבד שאותם אברכים לומדים באמת, ומתוך תובנה שעת לעשות ה' הפרו תורתך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ייעוד כספי צדקה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
חושב אחרת
- יקותיאל , 20/03/2017
שלום לרב,
קראתי את תגובת הרב לשאלת השואל ואני חש שיש פה בעיה:
א. שאומרים לאנשים שמתרימים לנזקקים זה אחרת מאשר לאברכים. מדובר באונאת הציבור. מי שרוצה לתת לאברכים שיתכבד לומר מראש לתורם שהכסף עובר לאברכים.
ב. מארי התיר משום ``עת לעשות לה``, אך החרדים אומרים שאין מדובר ``בהפרו תורתך`` אלא בדבר שהם זכאים לו מאת ה` ממש. ה` זיכה אותם בכסף הציבור כמו כהנים וכד`.
לסיכום, מדובר גם בשקר וגם בחילול ה`.
|
|
|
|
|
|
|