יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
חנוכה

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » כריעת ברך וחוקות הגויים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

כריעת ברך וחוקות הגויים

מתוך: מצוות וקיומן » עבודה זרה פורסם בט"ז בשבט התשע"ז
בס"ד

שלום הרב,

באחת התשובות של הרב ראיתי כי הרב כתב שמותר לכרוע ברך אך הוא אינו מבין למה לעשות זאת.

ברצוני לשאול כמה דברים:
1. איך זה מסתדר עם חוקות הגויים? כריעת הברך בהצעות נישואין היא על ברך אחת כפי שנהוג בכנסיה הקתולית (לפחות על פי האנציקלופדיה).
2. גם אם אין בזה ע"ז- האם זה שהרב חושב שאין בזה טעם אומר שהרב חושב שאסור לעשות זאת הלכה למעשה?
3. אשמח אם הרב יוכל לתת לי מקורות להיתר.

תודה רבה!


התשובה:


שלום וברכה

זו שאלה חשובה.
יש הרבה דברים שהתחילו כחוקות הגויים, אבל איבדו לחלוטין את המשמעות הזו.
אפילו הלבוש של החסידיות החרדיות הוא לבוש שהתחיל בחוקות הגויים (אצילים פולניים) והיום מוצג כלבוש שהוא מסורת שאסור להתאים אותה למזרח התיכון.
על כן אנו מוצאים בהלכה דברים רבים מעין אלה, שכבר אינם מזוהים כלל עם חוקו הגויים.
ואף על פי כן, איני חושב שיש בזה טעם. אלא שהטעם שלי הוא הטעם שלי, ואם זוגות חושבים שיש להם טעם והדבר אינו אסור - הם עושים זאת.
הבסיס ההלכתי להיתר הוא שו״ע יו״ד קעח סעיף א בדברי הרמ״א שם, שבכלל טוען ש״וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשם פריצות כגון שנהגו ללבוש מלבושים אדומים והוא מלבוש שרים וכדומה לזה ממלבושי הפריצות או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר דאיכא למיחש ביה משום דרכי האמורי ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם אבל דבר שנהגו לתועלת כגון שדרכן שכל מי שהוא רופא מומחה יש לו מלבוש מיוחד שניכר בו שהוא רופא אומן מותר ללובשו וכן שעושין משום כבוד או טעם אחר מותר״.
ומכאן מתחיל הדיון כיצד יש להתייחס לנושא בו אתה דן.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על כריעת ברך וחוקות הגויים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 



פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines