|
|
הלכות חופה ושבע ברכות - חלק ב
|
|
הלכות נוספות בנושא חופה ושבע ברכות
|
התשובה:
|
|
הלכות חופה ושבע ברכות - חלק ב
א. יש קהילות שנהגו שהחתן והכלה יצומו ביום חופתם (אשכנז) מהטעמים הבאים: 1. יום שעוונותיהם נמחלים כמו יום הכיפורים הפרטי שלהם. 2. שלא ישתו משקאות חריפים. 3. כמו שבני ישראל התענו לפני מתן תורה וכך מנהגי הנישואין נלמדים ממעמד מתן תורה.
ב. יש מקומות שנהגו שרק החתן צם. גם לנוהגים בצום מותר לצחצח שיניים.
ג. ואלו שלא נהגו ביום חופתם לצום, אסורים בשתיית משקה משכר כול שהוא ביום זה עד לאחר החופה.
ד. יש נוהגים שהחתן והכלה לא מסתובבים לבד ללא ליווי מיום החופה עד סוף שבעת ימי משתה שכאשר הם לא ביחד, מישהו מלווה את החתן וכן מישהי את הכלה.
ה. בכול קהילות ישראל נוהגים שהחתן עולה לתורה בשבת לפני החתונה.
ו. אם יש קושי בשבת שלפני החתונה עקב נסיעה וכדומה יעלה לתורה שבת לפני כן.
ז. יש רבים מבין האשכנזים שדוחים את שבת חתן לשבת שבע הברכות שלאחר החתונה כמנהג הספרדים.
ח. בתפילת מנחה לפני החתונה המתפללים לא אומרים תחנון, והחתן אומר וידוי כמו ביום הכיפורים. (הספרדים וחלק מהאשכנזים לא נוהגים במנהג זה)
ט. הטבעת – החתן צריך לרכוש את הטבעת מכספו, ולשלם עליה לפני החופה.
י. עריכת חופה בבית הכנסת – מנהג קדום לערוך חופות בבית הכנסת בכול תפוצות ישראל. ואם אפשר שהציבור יכבד את המקום מותר לערוך חופה. יש קהילות בחו''ל שאסרו זאת שלא להדמות לאחרים.
יא. חופה תחת כיפת השמיים – יש נהגו לערוך חופה תחת כיפת השמיים דווקא(מנהג אשכנז), שיש בכך ברכה שירבו ככוכבי השמיים. אך במזג אוויר חורפי או שכבר העמידו חופה בפנים מותר לערוך חופה.
יב. שבע ברכות – מברכים בכות שבעת הימים הראשונים כאשר עורכים סעודה ויש מניין סועדים. (שבעה לפחות אכלו לחם) ויש אורח אחד שהוא ''פנים חדשו'' שלא היה בחתונה וביתר הסעודות, ודעת הרמב''ם צריך שני אנשים וכך נוהגים הספרדים.(בשבת לא צריך פנים חדשות, כי השבת היא כפנים חדשות)
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
הלכות חופה ושבע ברכות - חלק ב
|
|
|
|
|
|
|
|
|