יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » נגיעה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

נגיעה

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בכ"ה באייר התשע"ו
שלום כבוד הרב, אני ב"ה שומרת נגיעה ומאמינה בזה לגמרי. אך כאשר אני מדברת עם אנשים חילונים על איסור נגיעה תמיד עולה השאלה "אם אתחתן ואגלה פתאום שאין התאמה מינית?" "לא חשוב לנסות לפני החתונה ולא לחיות אחרי החתונה בתסכול?" ואני לא תמיד יודעת כיצד לענות, רציתי לדעת מה יש לך לומר בעניין תודה


התשובה:
שלום רב,

נגיעה והתאמה מינית אינם קשורים זה לזו.
עניין הנגיעה בא כדי לא יצור קרבה מינית שהגבר לא יוכל לעמוד בה, וכן בהתייחס לכך שטרם טבלת לטהרה הרי שיש בך טומאת הנידה והוא אסור בנגיעה בך.
זהו עד כאן עניים הנגיעה.

התאמה מינית? מה זה הדבר המגוחך הזה?

האישה נבראה להיות שותפה לאדם. על פי היצירה בבראשית. כל אישה לכל אדם.
עתה יש תכונות אופי ואישיות ואלו משנות את התמונה במקצת ועדיין יכולה להיות התאמה.
התאמה מינית זו פעולה שנעשית ביחד הגבר עם האישה, בהתייחסות של הגבר לצרכי האישה והתייחסותה של האישה לצרכי הגבר ועל ידי זאת למצוא את שביל הבינ יים שיעשה טוב לשניהם. כמו שרש''י אומר אם יפעלו יזכו ואם לא יפעלו לא יזכו.

בברכה
מאיר שמחוני

 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על נגיעה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המשך - מישהי אחרת, 08/06/2016
בתגובה קודמת של כבוד הרב הוא כתב: ``בחורה צעירה שאין לה חשק מיני יש לבדוק את הסיבה לכך ולפתור אותה. כמו כן על הבעל להיות סבלן, למרות חשקו הגדול, וללמד את אשתו הצעירה לחוות חיי מין איכותיים וטובים. כשהיא תחווה זאת היא תגביר את תשוקתה באופן טבעי, כי מה שטוב ונעים רוצים עוד ועוד.``

זה נכון כאשר הבעיה אצל הבחורה נובעת ממקור חיצוני. למשל עקב קבלת חינוך מאד שמרני בבית ובבית הספר, הבחורה חושבת שחיי אישות הם דבר מלוכלך. עם הדרכה נכונה תהיה אצלה פתיחות בנושא וזה יוביל לחיי אישות טובים. אבל ישנן בחורות שנולדו בלי חשק לחיי אישות. זה משהו מולד ולא תורשתי. התופעה הזאת נראית לי מוזרה, אך היא קיימת. להערכתי בערך חמש אחוזים מכלל המין הנשי נולדו ללא חשק מיני וללא צורך בזוגיות עם גבר. הן לא נמשכות לשום מין או שהן נמשכות רק לנשים. אצל בחורות כאלה לא תעזור הדרכה ו/או ייעוץ בנושא. ככה הן בנויות.

במגזר הדתי הן בדרך כלל מתחתנות עם בחורים שלוקים בנפשם לגמרי או באופן חלקי. כלומר הן בדרך כלל נישאות לבחורים מוזרים, משונים או לא שפויים. זה לא משהו אקראי. מכיוון שהבחור לוקה בתפישת המציאות, הוא לא מבין שהבחורה לא מעוניינת בו, אלא בקבלת הסטטוס של אישה נשואה. לכן בחורים שלא מצליחים להשיג בחורות רגילות, סטרייטיות, הם מגיעים לבחורות לא סטרייטיות, ובזמן ההיכרות הם לא מודעים לכך שהם הולכים ליפול בפח. הבחורות מתחתנות ככה כדי לא להיראות רווקות מזדקנות וכדי שיהיו להן ילדים, אפילו שהן לא מעוניינות בבעל.

בדרך כלל נישואין כאלה מחזיקים מעמד, כי גם אם הבחור מבין אחרי החתונה שהוא נפל בפח, הוא חושש שאין לו את היכולת להשיג בחורה רגילה, ולכן הוא נשאר במסגרת הנישואין לאותה אישה.

לצערי איני מקבל את הגיה שיש כאלו שנודלו בלי חשק מיני. משום שחשק מיני הוא חלק ממהותו של בעל החיים בכל צורה שהיא.

כל אלו שאין להן חשק מיני, לדעתי, הדבר נותר כתוצאה מ... כל מיני סיבות כאלו שהזכרת וכאלו שלא הזכרת כמו נסיון תקיפה מינית, אונס, השפלה מינית ישירה או עקיפה ועוד.

לגבי הנישואין במערך החרדי איני וכן להיכנס לבור שקשה לצאת ממנו. שם הדבר לא נובע מחוסר חשק מיני אלא מהרבה סיבות אחרת כמו עיכוב אחים אחרים להינשא ועוד. והעוול שנדרם לבחורה ולבחור הוא עצום ולדעתי הצנועה מוציא את ההורים הללו מכלל יהדות ועונשם על ידי הבורא יהיה איום ונורא.

בברכה
מאיר שמחוני
התאמה מינית - המשך - מישהי אחרת, 08/06/2016
נכון, כשהזכרתי בהתחלה אילו פשרות הגיוני לעשות התכוונתי להתאמה באופן כללי ולא להתאמה מינית.

אבל מה שכתבתי אחר כך קשור להתאמה מינית. עניין ריח הגוף קשור להתאמה מינית בלבד. אם בחורה נפגשת עם בחור וריח הגוף שלו מפריע לה, זה סימן שהבחור לא מתאים לה במיטה. ריח גוף אי אפשר לשנות! אפשר לשנות מראה של גוף: אדם שמן יכול להפוך לרזה וכך להפך. לכן מראה חיצוני קשור להתאמה כללית. אבל ריח גוף קשור ישירות להתאמה מינית.

צודק הרב שהתאמה מינית ניתן לשפר ולתקן, במיוחד במגזר הדתי והחרדי, שבהם מגיעים לחיי הנישואין בלי ניסיון קודם. אבל בלי התאמה מינית בסיסית בין בני הזוג לא יעזור כלום! לכן חשוב בפגישות לבדוק האם ריח הגוף מפריע או לא.
הנה ציטוט מהאינטרנט שמסביר את הקשר בין ריח גוף להתאמה מינית:``מחקרים הראו שנשים נמשכות לריח זיעת גברים בריאים שהמערכת החיסונית שלהם שונה משלהם. כלומר כל שעלייך לעשות, תני לו חולצה נקיה שלא עברה כביסה ריחנית. לאחר יום אחד שבו לא ישתמש בשום דאודורנט, הריחי את החולצה. אהבת - זה האיש שלך. לא אהבת - תשקלי. נגעלת - הישמרי מפניו. והדבר נכון גם לגבי נשים. כך שבבחירת בן זוג מתאים, לא רק לשכל ולרציונליות יש מה להגיד, אלא גם לתחושות הבטן, גם לאינטואיציה. וצריך ללמוד להקשיב לה.``

המסקנה היא שצריכים התאמה מינית בסיסית. ואם אין אותה, שום עזרה לא תעזור לבני הזוג.

מראה כללי , ריח גוף, ריח הבל פה, אינם שייכים להתאמה מינית אלא להתאמה כללית ואם זה מפריע טוב להתרחק.
התאמה מינית - האמנם דבר מגוחך? - מישהי אחרת, 06/06/2016
ישנם פשרות שניתן לעשות בבחירת בן זוג, אבל לא מומלץ להתפשר בתחום ההתאמה המינית.

אילו פשרות ניתן לעשות? למשל לצמצם את ``רשימת המכולת`` לגבי המראה והתכונות של הבחור. לגבי המראה להחליט שרק על שני דברים לא מתפשרים ''לפחות הוא בגובה של הבחורה, ולא שמן, למשל'', ולגבי תכונות לא להתפשר לגבי שלושה דברים ''לא קמצן, לא פטפטן, לא אגואיסט. אלה רק דוגמאות''.

ממש לא מומלץ להתפשר בעניין התאמה מינית. למשל אם ריח הגוף של הבחור מפריע לבחורה, היא צריכה להיפרד ממנו, כי זה סימן לחוסר התאמה מינית.
למשל אם משהו במראה של הבחור מפריע לבחורה, וממשיך להפריע בפגישות הבאות, היא צריכה להיפרד ממנו, אפילו אם הוא בחור טוב ונחמד.

הרב צודק שהתאמה מינית אפשר לבנות בחיי הנישואין. אך אם אין התאמה מינית בסיסית בין בני הזוג, לא יצליחו בני הזוג להגיע לעמק השווה בתחום זה. אם אין בכלל משיכה פיזית מצד אחד מבני הזוג בתקופת ההיכרות, זה סימן לחוסר התאמה מינית ביניהם.

שלום רב
את מדברת על התאמה כללית ולא על התאמה מינית.
ריח גוף, גובה ושומן אינן תכונות של התאמה מינית, אלו דברים בסיסיים ששייכים לאדם ואישיותו ולא למיניותו.
כך גם התכונות האחרות שהזכרת.
בהחלט שבפגישה הראשונה והשנייה יש לשים לב לדברים אלו כי אם יש גורם מפריע שכזה קשה מאד יהיה לשנותו ולכן כדאי לסגור את הקשר הזה במהרה.

התאמה מינית שייכת לחיי אישות שהם חיי המין ושם אנו עוסקים בדברים אחרים לגמרי, נושאים ששייכים למה שקורה במיטה ומשפיע על כל חיי הנישואין. את אלו ניתן לתקן ולהתאים אם בני הזוג מוכנים להיות פתוחים קשובים ולהתאים את עצמם זה לזו.

בברכה
מאיר שמחוני
התאמה מינית - לא השואלת, 05/06/2016
סליחה אבל יש דבר כזה שנקרא התאמה מינית או חוסר התאמה מינית.

התאמה מינית היא חלק מהתאמה זוגית. כלומר חיי אישות משקפים את מה שקורה בזוגיות. חיי אישות הם הראי של הקשר הזוגי בין הבעל והאישה.

אם למשל הבעל הוא אדם בריא אז באופן טבעי החשק המיני שלו גבוה. אבל יכול להיות שלאשתו אין בכלל חשק מיני או שהחשק אצלה כמעט ולא קיים. במצב הזה לא תעזור התייחסות לצרכים כי האישה לא בנויה לחיי אישות. אז או שהקשר יתפוצץ או שהאישה תעמיד פנים שהיא נהנית מחיי אישות, בדיוק כמו שהיא מעמידה פנים שהיא נהנית מהקשר הזוגי.

שלום רב

את צודקת שהתאמה מינית שייכת למה שקורה במיטה ולכך יש השפעה גדולה על כל חיי הנישואין.

אכן יכול להיות שלגבר יש רצון עז למניות ואילו לאישה רצון חלש. מאחר ואנו מדברים על זוגות דתיים שלא טעמו טכם חיי מין לפני הנישואין יש למדריכי הנישואין לשים דגש חשוב על הנושא הזה, דבר שלא נעשה כראוי.

בחורה צעירה שאין לה חשק מיני יש לבדוק את הסיבה לכך ולפתור אותה. כמו כן על הבעל להיות סבלן, למרות חשקו הגדול, וללמד את אשתו הצעירה לחוות חיי מין איכותיים וטובים. כשהיא תחווה זאת היא תגביר את תשוקתה באופן טבעי, כי מה שטוב ונעים רוצים עוד ועוד.

העמדת פנים היא הגורם הגרוע ביותר להריסת נישואין. לעיתים ההרס נעשה לאחר שלושים שנות נישואין שלן סבל משני הצדדים, וזה מאד מאד חבל. לכן חשוב מאד ללמד את שני הצדדים כיצתד להיכנס לחייי נישואין איכותיים על ידי פיתוח חיי המין לדבר שהוא אהוב ורצוי וזה כמובן משפיע על כל חיי הנישואין.

בברכה,
מאיר שמחוני
תגובה לשואלת - אריה, 03/06/2016
השאלה שלך מזכירה לי שכשהייתי רווק דתי כל מה שהרבה מהבחורות הדתיות שיצאתי איתן רצו זה להרגיש מגע פיסי של בחור.
אל תגעי. התרחקי מזה כמו מאש!!
זה עלול להביא אותך למצב שבו הבחור שאת תרצי להתחתן עימו ולהקים משפחה רק יסרב לך כי נגעת בבחור אחר.

חשוב יותר להקים משפחה והאמצעי הוא מגע פיסי שבא לידי ביטוי בקיום יחסי אישות.

ואם יש קושי אז תאמרי קצת תהלים לפני היציאה לדייט.

זיכרי שהקב``ה מנסה אותנו רק בדברים שאנו יכולים לעמוד בהם.
אם יש לך דילמה בעניין מגע פיסי יכול להיות שאת צריכה להשקיע יותר ביראת שמים או שפשוט תיכנעי ותיתני ליצר התאווה המינית להשתלט ולהרוס כל חלקה טובה וטהורה בגופך
רק הערה אחת - אשה אחת, 03/06/2016
``כדי לא יצור קרבה מינית שהגבר לא יוכל לעמוד בה`` - שכחת לכתוב ``והאשה`` ולשנות את סוף המשפט ללשון רבים.

רק גברים לא יודעים לשלוט בעצמם, אה? אין דבר כזה אשה שלא יודעת לשלוט בעצמה? זה מזכיר לי את אלפי הפעמים ששוכבים חבר וחברה, כמו ששניהם רוצים, אחר כך החברה מתחרטת ו/או נכנסת להריון ו/או לא רוצה לשאת בהשלכות החלטתה ואומרת ``החבר שלי אנס אותי אנס אותי וואהההה``. נו באמת. זה לוקח שניים. אם הגבר לא אנס שטלתן או סתם רשע, הוא לא יעשה משהו שהאשה בה הוא נוגע לא רוצה בו.

שמירת נגיעה באה כדי שהחבר לא יזמין את הבחורה אליו הביתה והיא לא תגיד ``וואלה רעיון נפלא`` ותלך איתו בשמחה כשעל הדרך היא קונה לשניהם עוגה ויין.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines