יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » האם לשנות שם ואיזה שמות אתה ממליץ ואם כן מה התהליך לשינוי
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

האם לשנות שם ואיזה שמות אתה ממליץ ואם כן מה התהליך לשינוי

מתוך: אישות ומשפחה » הורים וילדים פורסם בי"ז באייר התשע"ו
שלום כבוד הרב
שמי לורן אני שואלת לגבי בתי הקטנה בת ה5 חודשיים
מזה כ 3 חודשיים ליאן מימון לא מרגישה טוב מתאשפזת ומבקרת אצל רופאים כל פעם מתפתח משהו חדש
אשמח לדעת האם השם שלה אולי לא מתאים לה
חשוב לי לציין שהשם של ליאן מרכיב את שמות בני המשפחה והאם זה משנה
האם אתה ממליץ להחליף את השם ?
תאיריך הלידה 16.12.15
ה' בטבת התשע"ו


התשובה:
שלום רב,

בדקתי וגם שלחתי את התשובה אליך אך מוזר לי שלא נרשמה כאן באתר.
אולי תקלה שהייתה באתר עצמו.

אני הייתי ממליץ לשנות את השם לאילנה וזה יביא תרופה לילדיה בע''ה.

הנה תוצאות מה שחקרתי על ילדתך

ליאן מימון ה' טבת תשע''ו 16.12.2015 יום חמישי לפרשת ויגש
היסוד המשפיע עליך

נולדת בחודש טבת. המזל השולט בחייך הוא מזל גדי, מזל זה מתאר אדם ממוקד מטרה, מאד יסודי, איש השכל.
היסוד השליט הוא יסוד האדמה. האדמה נמוכה וכבדה, היא נשארת במקומה, כל הזמן דורכים עליה והיא לכודה בכוח המשיכה. ישנה מעט התנגשות בין מזל גדי ותכונותיו לבין יסוד האדמה, אלא שהתנגשות זו מטרתה לייצב את האדם ולא להפריע למהלך חייו. אנשים שהיסוד הזה דומיננטי אצלם נוטים לעצלות, עצבות וייאוש – אלו הן חולשותיהם העיקריות. יש בהם כבדות מסוימת, חוסר-שאיפה, והם נוטים לנוחות ולחוסר מאמץ. העבודה העיקרית בהתגברות על החיסרון הזה היא למשוך לכיוון הישגים וצמיחה.
בצד החיובי, אנשים אלה אינם נוטים להיכנס למאבקי כוח. הם מסבירי פנים, ענווים ונכונים לשתף פעולה. הם מוותרים ו'מחליקים'. הם שחקני צוות טובים ואפשר לסמוך עליהם ולבטוח בהם. הם נאמנים ויציבים בהחלטותיהם ובמערכות היחסים שלהם.
השבטים המשויכים לך:

שני שבטים משבטי ישראל משויכים למזל זה והם שבט דן ושבט זבולון. אנו פוגשים את השבטים הללו בשני מקומות מרכזיים בתורה. בפעם הראשונה בברכתו של יעקב לבניו בבראשית מ''ט ובפעם השנייה בדברים ל''ג בברכתו של משה לעם ישראל לפני מותו. בברכות אלו מופיעים נתונים הקשורים אליך ומשפיעים לכיוון דרכך בחיים. הבה ונעקוב אחרי הברכות שניתנו לשבטים אלו.
בראשית כט
יג זְבוּלֻן, לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן; וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת, וְיַרְכָתוֹ עַל-צִידֹן. {פ}
טז דָּן, יָדִין עַמּוֹ--כְּאַחַד, שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל. יז יְהִי-דָן נָחָשׁ עֲלֵי-דֶרֶךְ, שְׁפִיפֹן עֲלֵי-אֹרַח--הַנֹּשֵׁךְ, עִקְּבֵי-סוּס, וַיִּפֹּל רֹכְבוֹ, אָחוֹר. יח לִישׁוּעָתְךָ, קִוִּיתִי ה'. {ס}
שתי תכונות מרכזיות אתה צריך להשליט בחייך האחת של זבולון הליכה בראייה לרחוק. לא להסתכל על הצעד הבא שלך כעל הדבר החשוב אלא לבנות תכנית ומטרה ולכוון את צעדיך אליה. כך היה זבולון איש שייט למרחקים, בעל צי אניות, סוחר ידוע. לאלה יש להכניס גם את תכונתו של דן החושב לעומק, המתכנן ובודק וקובע צעדים ברורים כמו שופט שבוחן את הראיות ובסופו של דבר קובע את פסק הדין. הנמשל לנחש שנמצא בדרך ונושך עקבי סוס עד שרוכבו של הסוס נופל הוא שהרוכב לא שם לב לשמור על הסוס שלא ייתקל בנחש. יכול להיות שהנחש היה משיג את הסוס בכל מקרה ונושך אותו, אבל אז הרוכב לא היה נופל ממנו. כלומר במשל ניתן לנו הרמז שאם לא שמים את תשומת הלב המתאימה לדרך בה הולכים, לתכנון, לשמירה על הצעדים שנעשים יכול האדם לפשוט את רגלו ולאבד את כל נכסיו, הרוכב שנופל מן הסוס, וכך הוא נפגע אישית, מכאן שהמשל בא ללמד לשים לב לכל פרט ולכל דבר במעשים שלנו.
בדברים ל''ג משה מברך את עם ישראל ואומר לשבטים אלו כך:
יח וְלִזְבוּלֻן אָמַר, שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ; וְיִשָּׂשכָר, בְּאֹהָלֶיךָ. יטעַמִּים, הַר-יִקְרָאוּ--שָׁם, יִזְבְּחוּ זִבְחֵי-צֶדֶק: כִּי שֶׁפַע יַמִּים יִינָקוּ, וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל. {ס}

כב וּלְדָן אָמַר, דָּן גּוּר אַרְיֵה; יְזַנֵּק, מִן-הַבָּשָׁן.
הדברים לזבולון נאמרים בהקשר עם יששכר. יששכר שהלך לשבת וללמוד תורה עבור עם ישראל חסר מקור פרנסה ברור. זבולון הסוחר הבינלאומי, השט באניות קושר קשר חברי ותומך עם יששכר, יששכר ילמד וזבולון יפרנס אותו וכך ליששכר יהיה מקור פרנסה ואילו הלימוד של יששכר יחשב גם כלימוד של זבולון. שיתוף פעולה פורה ואיכותי לשני הצדדים. ושוב תוספת לדן שכאשר יש שותפויות כמו זבולון ויששכר הלא שהחיים הם כמו קפיצה אדירה להצלחה, כמו גור אריה שמזנק מן הבשן ומגיע רחוק כך גם אם אתה תסתכל נכון על החיים תגיע רחוק.
הכוכב המשפיע
בחודש טבת, שולט כוכב שבתאי, זהו כוכב ההגבלה. לכוכב שבאתי יש 7 טבעות שמקיפות אותו, 7 טבעות שמגבילות אותו ומעידות על הסגירות שהגדי זקוק לה. סגירות זו משקפות את המסגרת של האדם, את הדרך בה הוא שומר על ערכיו, כוחו ודרכו הסלולה מראש. כאשר הגדי מחובר למסגרת, מראש הוא לא פוחד לאבד את עצמו, הוא יודע מראש את צעדיו, מרגיש ביטחון ואינו סוטה מן הישר. הגדי ידוע בנאמנותו, בכוח הנפשי האינסופי ובדבקותו במטרה.
יכולות:
נעבור לתכונות יסודיות באופייך:
ממוקד מטרה בחייו. מאד יסודי, איש השכל. מאד פעיל ובמקום שהוא מרגיש שיכול להתקדם הוא יתקדם. הוא לא איש חברה אבל יהיה מעורב בתוכה אם תהיה שם הזדמנות להתקדם, אבל הוא יהיה המנצח בסופו של דבר.
יש לו משמעת עצמית. ידיים מוכשרות . קול מתון ומרגיע אך מתחת למעטה הרך הוא קשוח. אינו סוטה ימין או שמאל מהדרך שהתווה לעצמו, בז לקיצורי דרך. משרה אוירה של עצב קל. חמור סבר.
מניח לאחרים ללכת בראש אבל בסופו של דבר מגיע לפניהם. מכבד מסורתיות ומסגרת. יראת כבוד בפני מבוגרים ממנו. נזהר ממכשולים.
שליטה על הרגש.
אינו רכלן, ואינו מדבר סתם. מסתייע הרבה ביהירות והקנאה של השני כדי לקדם את עצמו.
מעדיף את הבית, מסתפק בחברה אחת, שיטתי, כוח ריכוז טוב, פסימיסטי, קמצן.

עיקר המשימה של ההורים:
גדי מרדן מכופפים ע''י שתים שלוש מכות (לא מדובר במכות פיסיות), צריך ללמדה לפתח גישה חיובית ופתוחה יותר, סובלנות והבנה, להיזהר מדיכאון, לעודד לשחק בחוץ, ללמדה להוריד ממנו אחריות על כל הסביבה, אפשר לתת לה תפקידים אחראיים.

שורש הנשמה – מה הבאת אתך מגלגולים קודמים:
את בעלת אנרגיה רבה ויכולת ביצוע מרשימה. יש לך אומץ לב ויושר אישי יוצא דופן. יש בך נדיבות וטוב לב, ולמרות רוחך הלוחמת אינך נוטרת טינה לזמן ארוך. את נוטה לפתור את בעיותיך בשיטת ה ''זבנג וגמרנו'' יחד עם זאת את מעדיפה ציפור אחת ביד מאשר רבות על העץ.
את שואפת לאתגרים וכאשר אלו אינם נמצאים את ממציאה אותם, לכן את מתקשה לעקוף מכשולים ונוטה להסתער עליהם חזיתית, גם אם לפעמים את מוצאת את עצמך מטיחה ראש בכותל, כי את מתקשה לדחות סיפוקים ומתאווה לממש את רצונך כאן ועכשיו. את תיטיבי לתפקד במסגרות הדורשות השקעה רבה של אנרגיה, כושר ביצוע ויכולת ניהול ופיקוד.
יש לך נפש עליזה ואופטימית ואת נוטה לעטוף את עצמך באנשי מעשה היודעים כיצד יש לחגוג את החיים. את ילדיך תחנכי בדרך עליזה ואופטימית. את טיפוס חברתי וחברותי, אוהבת אדם ובילויים, טיולים ונסיעות.
את מסוגלת להתגלות כפזיזה בענייני רכוש וכספים.
אל עניין הזוגיות תתייחסי באהדה רבה אך בגין אופייך האימפולסיבי את עלול למעוד פה ושם.
השתדלי לא להקצין את התכונות שלא תהפכי לטיפוס ילדותי, פזיז קל דעת או חסר אחריות.

כישורים טבעיים – אותם זכית לקבל בלידתך.

ניחנת בכישורים יצירתיים יוצאי דופן ואת חשה צורך פנימי עמוק לבטא יכולות אלו. קיימת יכולת לקלוט ערכים מופשטים ולתרגמם למושגים מעשיים. כמו כן את מצוידת בכישרון להדרכה והוראה ומכאן שאת בעלת יכולת טובה להבעה בעל פה. אינך נלהבת לקבל מרות אך את הוראותיך את נוטה להציג כצווים שאין עליהם עוררין. את מתאימה לעבודת צוות, אך רק לזו המעניקה לך סמכות.
ניחנת במזל רב המחלץ אותך מצרות וסכנות.
את רודפת צדק, כנה וישרה אשר פיה וליבה שווים. אינך זקוקה לאחרים כדי להיות מאושרת, לכן רק לעיתים נדירות תחושי בדידות או שעמום. החוג החברתי החביב עליך יהיה מורכב מטיפוסים יצירתיים ואינטלקטואלים.
קיימת בך ילדותיות מסוימת המונעת ממך להתבגר ומותירה אותך ערנית, דרוכה ומסוקרנת. כן יש בך אנרגיה מסתורית העשויה לסייע לך לרפא תחלואי הזולת. את בעלת אינטליגנציה גבוהה ובעלת חוש הומור דק ומושחז.
ביחסיך עם בני המין השני את זקוקה לגירויים שכליים קודם שתפני לכיבושים פיסיים וגשמיים.
את ילדיך תשאפי לחנך באווירה פתוחה וליברלית, כי את טיפוס של אוטודידקט.
עליך להישמר שלא תהפכי לרברבנית, מתנשאת, מתפארת, שחצנית, מתגאה בכישוריך השכליים, סרקסטית ובעלת חוש הומור שחור.


כרטיס הביקור החברתי – ''כיצד רואים אותך הסובבים אותך''
גם החברה רואה אותך בכישוריך הטבעיים כפי שנרשמו שם.

נתיב הגורל – הכנות להמשך החיים בעתיד
גם להמשך גלגוליך בעולם תיקחי אתך את אותם כישורים שהבאת אתך כפי שהם רשומים שם.
תקופה א עד גיל 27 נוכחי
תקופה נפלאה לתחילתם של פרויקטים חדשים מכל סוג ומכל תחום.
בתקופה זו יש לצפות שאנשים חשובים, רבי עוצמה, ישפיעו רבות ובאופן חיובי על חייך.
בתקופה זו לא טוב לאגור או לחסוך אלא טוב יהיה לנהוג בנדיבות רבה. זו תקופה בה הכסף יבוא בקלות ויצא בקלות.
בתקופה זו המראה וההופעה שלך יהיו במיטבם, בריאותך תהיה טובה ואיכותית ויהיו לך הרבה בילויים.
עוצמתך האישית תהיה בשיאה בתקופה זו, יש להפגין ביטחון עצמי רב ולא לחשוש.
בתקופה זו השליטה בה כדי למצוא הצלחה תהיה דרך הפה. דיבור, הרצאות, נאומים הצגה ומשחק וכו'.
זו תקופה של קידום, שבחים, הישגים וניצחונות. אין מקום להיסוסים, מובטחת הצלחה והבסת יריבים. את תכתיבי לאחרים את מהלכיהם מבלי להסס ומבלי לחשוש. בתקופה זו תשאפי להיות באור השמש או אור הזרקורים ולהימנע מאור הירח וממקומות טחובים ואפלים.


תקופה ב 27-36

תקופה ג 36-45
תקופה ד גיל 46 והלאה


ומה אומרת התורה בפרשת השבוע שבה נולדת:
עליה חמישית לפרשת ויגש


ספר בראשית פרק מה
(כח) וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל רַב עוֹד יוֹסֵף בְּנִי חָי אֵלְכָה וְאֶרְאֶנּוּ בְּטֶרֶם אָמוּת:
(א) וַיִּסַּע יִשְׂרָאֵל וְכָל אֲשֶׁר לוֹ וַיָּבֹא בְּאֵרָה שָּׁבַע וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵאלֹהֵי אָבִיו יִצְחָק:
(ב) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְיִשְׂרָאֵל בְּמַרְאֹת הַלַּיְלָה וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב יַעֲקֹב וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי:
(ג) וַיֹּאמֶר אָנֹכִי הָאֵל אֱלֹהֵי אָבִיךָ אַל תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה כִּי לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימְךָ שָׁם:
(ד) אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה וְאָנֹכִי אַעַלְךָ גַם עָלֹה וְיוֹסֵף יָשִׁית יָדוֹ עַל עֵינֶיךָ:
(ה) וַיָּקָם יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיִּשְׂאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת יַעֲקֹב אֲבִיהֶם וְאֶת טַפָּם וְאֶת נְשֵׁיהֶם בָּעֲגָלוֹת אֲשֶׁר שָׁלַח פַּרְעֹה לָשֵׂאת אֹתוֹ:
(ו) וַיִּקְחוּ אֶת מִקְנֵיהֶם וְאֶת רְכוּשָׁם אֲשֶׁר רָכְשׁוּ בְּאֶרֶץ כְּנַעַן וַיָּבֹאוּ מִצְרָיְמָה יַעֲקֹב וְכָל זַרְעוֹ אִתּוֹ:
(ז) בָּנָיו וּבְנֵי בָנָיו אִתּוֹ בְּנֹתָיו וּבְנוֹת בָּנָיו וְכָל זַרְעוֹ הֵבִיא אִתּוֹ מִצְרָיְמָה:
(ח) וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַבָּאִים מִצְרַיְמָה יַעֲקֹב וּבָנָיו בְּכֹר יַעֲקֹב רְאוּבֵן:
(ט) וּבְנֵי רְאוּבֵן חֲנוֹךְ וּפַלּוּא וְחֶצְרֹן וְכַרְמִי:
(י) וּבְנֵי שִׁמְעוֹן יְמוּאֵל וְיָמִין וְאֹהַד וְיָכִין וְצֹחַר וְשָׁאוּל בֶּן הַכְּנַעֲנִית:
(יא) וּבְנֵי לֵוִי גֵּרְשׁוֹן קְהָת וּמְרָרִי:
(יב) וּבְנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וְשֵׁלָה וָפֶרֶץ וָזָרַח וַיָּמָת עֵר וְאוֹנָן בְּאֶרֶץ כְּנַעַן וַיִּהְיוּ בְנֵי פֶרֶץ חֶצְרֹן וְחָמוּל:
(יג) וּבְנֵי יִשָּׂשׂכָר תּוֹלָע וּפֻוָּה וְיוֹב וְשִׁמְרֹן:
(יד) וּבְנֵי זְבֻלוּן סֶרֶד וְאֵלוֹן וְיַחְלְאֵל:
(טו) אֵלֶּה בְּנֵי לֵאָה אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב בְּפַדַּן אֲרָם וְאֵת דִּינָה בִתּוֹ כָּל נֶפֶשׁ בָּנָיו וּבְנוֹתָיו שְׁלשִׁים וְשָׁלשׁ:
(טז) וּבְנֵי גָד צִפְיוֹן וְחַגִּי שׁוּנִי וְאֶצְבֹּן עֵרִי וַאֲרוֹדִי וְאַרְאֵלִי:
(יז) וּבְנֵי אָשֵׁר יִמְנָה וְיִשְׁוָה וְיִשְׁוִי וּבְרִיעָה וְשֶׂרַח אֲחֹתָם וּבְנֵי בְרִיעָה חֶבֶר וּמַלְכִּיאֵל:
(יח) אֵלֶּה בְּנֵי זִלְפָּה אֲשֶׁר נָתַן לָבָן לְלֵאָה בִתּוֹ וַתֵּלֶד אֶת אֵלֶּה לְיַעֲקֹב שֵׁשׁ עֶשְׂרֵה נָפֶשׁ:
(יט) בְּנֵי רָחֵל אֵשֶׁת יַעֲקֹב יוֹסֵף וּבִנְיָמִן:
(כ) וַיִּוָּלֵד לְיוֹסֵף בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יָלְדָה לּוֹ אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן אֶת מְנַשֶּׁה וְאֶת אֶפְרָיִם:
(כא) וּבְנֵי בִנְיָמִן בֶּלַע וָבֶכֶר וְאַשְׁבֵּל גֵּרָא וְנַעֲמָן אֵחִי וָרֹאשׁ מֻפִּים וְחֻפִּים וָאָרְדְּ:
(כב) אֵלֶּה בְּנֵי רָחֵל אֲשֶׁר יֻלַּד לְיַעֲקֹב כָּל נֶפֶשׁ אַרְבָּעָה עָשָׂר:
(כג) וּבְנֵי דָן חֻשִׁים:
(כד) וּבְנֵי נַפְתָּלִי יַחְצְאֵל וְגוּנִי וְיֵצֶר וְשִׁלֵּם:
(כה) אֵלֶּה בְּנֵי בִלְהָה אֲשֶׁר נָתַן לָבָן לְרָחֵל בִּתּוֹ וַתֵּלֶד אֶת אֵלֶּה לְיַעֲקֹב כָּל נֶפֶשׁ שִׁבְעָה:
(כו) כָּל הַנֶּפֶשׁ הַבָּאָה לְיַעֲקֹב מִצְרַיְמָה יֹצְאֵי יְרֵכוֹ מִלְּבַד נְשֵׁי בְנֵי יַעֲקֹב כָּל נֶפֶשׁ שִׁשִּׁים וָשֵׁשׁ:
(כז) וּבְנֵי יוֹסֵף אֲשֶׁר יֻלַּד לוֹ בְמִצְרַיִם נֶפֶשׁ שְׁנָיִם כָּל הַנֶּפֶשׁ לְבֵית יַעֲקֹב הַבָּאָה מִצְרַיְמָה שִׁבְעִים:

התורה מספרת לנו על השמחה הגדולה שהייתה ליעקב כאשר שמע שבנו יוסף חי. זה שהוא נסיך מצרים לא כל כך עשה עליו רושם, אבל עצם היותו בחיים היה דבר גדול ועצום.
בעת שיעקב יורד למצרים מבטיח לו הקב''ה שישמור עליו והוא ימות בשיבה טובה כשכל בניו לצדו.
שני הדברים הללו הם החשובים בכל הקטע שכן לאחר מכן נספרים בני ישראל בשמותיהם וכמותם.
מה שלמעשה נאמר כאן שלאדם שנולד ביום זה יש שמירה מיוחדת מהקב''ה, אלא ששמו צריך להתאים לשמירה. גם יעקב שונה שמו לישראל, משום שהוא יצא מן העקב של יעקב והלך ישר עם האל ולכן נקרא ישראל. גם בשמו חדש נכללים כל בני המשפחה יצחק, שרה, רבקה, רחל, אברהם לאה. ומכאן אנו למדים הרבה על שמות בני האדם.

מה אומרות אותיות שמך:
ל
משמעותה של האות ל' מבחינת הקבלה – ל' האות הגבוהה שבאותיות הא-ב מרמזת על אפשרות העלייה של האדם מתחום החטא לעולמות עליונים על ידי תיקן הלב. ל' מראה על לימוד ומרמזת על לב האדם.
האדם צריך להיות מלך, כי מלך מרמז על שלושת מרכזי החיות של האדם החשובים ביותר - מוח, לב, כבד. מוח - משכן הנשמה, לב - משכן הרוח וכבד – משכן הנשמה הבהמית, עיקר התאוות בעולם הזה.
כאשר האדם ממליך את מחשבותיו המושפעות מכוח קדושת הנשמה, על רגשותיו שבליבו ועל תאוותיו שבכבד הרי הוא הופך להיות מלך - מוח, לב, כבד כך זה אמור להיות משום שהאדם העומד זקוף יוצר מצב שונה משאר החיות שבו המוח עליו והלב באמצע והכבד תחתון. אצל כל שאר בעלי החיים כולם נמצאים באותה רמת גובה. לכן כאשר המחשבה היא השולטת על הרגשות ועל התאוות האדם הוא מלך. כאשר הוא נותן לרגשותיו לשלוט על מחשבותיו הרי הוא הופך את סדר החשיבות ל – לב, מוח, כבד והופך להיות למך. וכאשר תאוותיו הם בראש מעייניו הוא הופך את הסדר לגמרי ל כבד, לב, מוח ואז הוא הופך להיות כְּלֻם (שום דבר).

משמעותה של האות ל' בשם של האדם – ההשפעה ממזל מאזניים ויסוד האוויר נותנת לבעליה עוצמות נוחות וקלות חיים, עשייה לשם מנוחה, חוסר ביטחון (תלוי במקומה של האות, אך בשמך היא מופיעה פעמיים בתחילה ובאמצע כך שהשפעה זו רבה), עדינות תקשורתית, אדם פשרן, בזבזן שאינו מחושב, יצירתי, אוהב ואמנות או מוזיקה, נאמן עם יכולת נתינה טובה, נכון לתת הרבה כדי לקבל מעט.

י
משמעותה של האות י' מבחינת הקבלה – אות החכמה, האות הראשונה בשמו של הקב''ה. חכמה שיסודה הוא כח מה המרכז למקור הכוח מהאין, כפי שנאמר: ''והחכמה מאין תמצא'' באיוב כ''ח, יב. דבר המגלה כי החכמה קשורה בענווה, כפי שנרמז בקטנותה של האות י' המרמזת מקטנותה של האות י' המרמזת על מידת הענווה. על פי מסכת מנחות כ''ט ב, באות י' נברא העולם הבא.

משמעותה של האות י' בשם של האדם – האות י' מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים אשדם הנושא בשמו אות זו אך תלוי במיקומה בשם. אות זו מושפעת ממזל בתולה ומסוד האדמה ונותנת לבעליה כישרון משחק בעולם של מציאות, אהבת החומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד לראיית עולם בגדול. ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר. כמו כן אדם בעל אות זו נקרא לעבוד על נושא הענווה, כי הוא אדם סמכותי ובעל אישיות ממגנטת, מקרין חום ואהבה.

א
משמעותה של האות א' מבחינת הקבלה – אלף = ללמד, כנאמר ''ואאלפך חכמה'' באיוב לג, לג. היפוך האותיות של האות אלף, במלואה, הוא פלא, פלא הא דבר שנפלא מן האדם – ומרמז על כתר, שנאמר והחכמה מאין תמצא, אין הוא הכתר, מקור החכמה.
א' אלופו של עולם – הקב''ה – אלוף נעורי אתה, ירמיהו ג' ד. גמרא מסכת חגיגה ט''ז א. א' בנויה מאותיות ו ושתי אותיות י' שערכן המספרי הוא 26 כערך שם הוי''ה.
א-ל-ף, אלף למד פה, הנשמה שהיא חלק אלוה ממעל ששוכנת במוח מלמדת דרך המוח את הפה שבו כוח הדיבור.
אלף – אֶלֶף, בורא עולם – המרומז באַלף, ברא את הריבוי המרומז על ידי אֵלף וכפי שאומר הפסוק ''שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה – מי אלה - אותיות אלהים, שהוא המי שברא אלה. את הריבוי.

משמעותה של האות א' בשם של האדם – אות זו פתוחה לכל הכיוונים ולכן אינה סובלת מסגרות ופורצת לכל כיוון עקב חוסר מסגרת. בעלת יכולת שכלית גבוהה ומכורה לשינויי ותהפוכות, בולטת ואינה נחבאת אל הכלים, יש לה אומץ כוח ושליטה, מסמלת אהבת ידע ובעלת כוח רוחני חזק. אדם זה יהיה בעל רצון לחופש ויהיה לו קשה לקבל מרות מאדם אחר.
נותנת את היכולת להסתגל מהר לשינויים בכל גיל. האות ב' מביאה את הברכה והאות א' מחלקת אותה לשאר האותיות. אות הגורמת לאיזון רוחני שאין לו גבולות ומגבלות. דם עם הרבה אותיות א' עלול לגרום לחוסר איזון ולחסור יציבות נפשית, כמו כן עודף חופש ומרחב עלול להביא בעיות בזוגיות.

ן
משמעותה של האות נ' מבחינת הקבלה – נ' בשלילה מרמזת על 50 שערי טומאה ובחיוב על 50 שערי טהרה.
משמעותה של האות נ' בשם של האדם – האות נ' מסמלת את הכוח לחיסון רוחני אשר ביכולתו למנוע נפילה מכל סוג שהוא. אדם המלא באהבת החומר ואהבת היצרים ימצא באות נ' מורה טוב לחזור לאיזון אם יחפוץ בכך על ידי ראיית עולם רחבה. תפקידה של האות נ' ללמד אותנו שלא חייבת להיות נפילה לפני צמיחה, כך שאם נגלה את הנקודות השליליות שרומזת לנו האות נ' ונשנה זאת לא יהיה צורך בנפילה לשם קבלת חיסון רוחני אשר ימנע נפילות ויגרום לצמיחה. יכולת הבנת חולשותיו של הזולת, כוח רצון בלתי רגיל, אומץ לב ודבקות במטרה, כושר הישרדות מצוין, יכולת עמידה בקשיים, יכולת חקירה של מהויות, שליטה עצמית טובה, כושר ביטוי טוב. אדם מהיר לכעוס ובעל יכולת נתינה ודיבור רב שיכול להזיק.


ה
משמעותה של האות ה' מבחינת הקבלה – העולם הזה נברא באות ה' כפי שאומרת הגמרא במנחות כ''ט, א. על המילה ''בהבראם'' בפסוק שבבראשית ב' ד. ב – ה בראם.
איש ואישה שאותיותיהן שוות חוץ מה – י' באיש וה – ה' באישה, מרמז על זוגיות נכונה, שאם הינם אוהבים וחיים בהרמוניה הרי שהאותיות הללו י' וה' מציגות ששכינה שורה ביניהם שכן אלו אותיות יה. שכן אם אינם אוהבים ואינם חיים בהרמוניה אותיות י' וה' בורחות משמם נשארים רק אש ואש שמתקוטטים ורבים כל הזמן ושורפים זה את זו חיים. האות ה' בנויה מאותיות ד' וי' שמרמזות על האישה העוטפת את הוולד י' מכל צדדיו ד'.
משמעותה של האות ה' בשם של האדם – השפעת מזל טלה וחודש ניסן נותנת לבעלי אות זו אגו חזק, אהבת שינויים, יצרים חזקים. כושר מנהיגות, יכולת שליטה, רחמנות וחום, אהבת החופש והמרחבים, אימפולסיביות במידה ויש יותר מאות אחת בשם. ישנה חשיבות למיקומה של האות אשר יכולה להשפיע על שליטה ביצרים ולגרום וחוסר יציבות, ארך כשהיא בסוף השם השפעתה פחותה. אדם זה ידע לנצל את כוח הדיבור בפתרון בעיות, אך יש להיזהר מדיבור מיותר, מעדיף את הגשמי על פני הרוחני אלא אם כן עבר חוויה קשה.


בברכה מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על האם לשנות שם ואיזה שמות אתה ממליץ ואם כן מה התהליך לשינוי
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines