יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מידות טובות ולב טוב אצל בחור זה העיקר ?
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מידות טובות ולב טוב אצל בחור זה העיקר ?

מתוך: אישות ומשפחה » שידוכין פורסם בג' באייר התשע"ו
שלום כבוד הרב .
אני מרגישה צורך להתייעץ ..
אני בחורה מבית דתי . התייעצתי עם הרב שלי אם הוא חושב אני יכולה להתחיל לשמוע על שידוכים והוא אישר לי .
כרגע , במצב שאני נמצאת , קשה לי להגדיר מה הרמה הרוחנית שלי ..
מצד אחד צניעות , תפילות , שיעורי תורה וכו ברור ..
מצד שני עדין לא נגמלתי משירים "רגילים " או מכל מיני דברים שלא הייתי רוצה שיהיו בבית שלי .
עד עכשיו היה לי חלום להתחתן עם בן תורה - אחד שיושב ושוקד על לימודו .. ופתאום אני לא מרגישה שאני רוצה דבר כזה .. אעפי אני מסכימה שהם מחזיקים את העולם בקדושתם והשתדלותם .
החוסר יכולת שלי להגדיר את עצמי מביאה לכך שקשה לי להיפתח ולצאת לשידוכים - כיון שקשה לי להצביע על מה אני מחפשת בדיוק .
בכל אופן , מה שבאמת חשוב לי זה מידות טובות ולב טוב .וכמובן הייתי שמחה אם ילמד תורה בשנים הראשונות של הנישואין לפחות - יום שלם ובהמשך יפתח את האופציה לחצי חצי .
ויש בחור אחד שהציע לי גורם שלישי שמכיר את שנינו , שמעיד על מידות טובות אצל הבחור ..
מבחינת כיבוד הורים שאצלו זוהי נקודה ממש בולטת , מבחינת עוד דברים שממש חשובים לי ( כאהבת תלמידי חכמים , פשטות בעבודת הבורא ועוד ..) ובנוסף גם הנכונות שלו לשבת ללמוד בשנים הראשונות - אעפי שרק עכשיו הוא עזב את העבודה ומחפש ישיבה .
הקטע שהוא חוזר בתשובה כבר הרבה שנים 9 שנים ( הוא בן 24)
ורק בשנתיים האחרונות הוא התחרד יותר ועכשיו עזב את עבודתו בכדי לחפש ישיבה שתתאים לו .
לאור האמור יש לי כמה נקודות שהייתי רוצה שהרב יעזור לי לחשוב עליהם בתורה נכונה \
א. האם זה שיש לו מידות טובות ולב טוב זה היסוד להכל ? ואולי באמת הרמה הרוחנית שלו ככרגע לא קריטית כמובן כל עוד המגמה שלו היא לעלות ולהתחזק ?
ב. איך אוכל לדעת שבחור שיחסית רק לאחרונה עבר תהליך של התחרדות יחזיק מעמד ולא יפול במשבר נישואין ויחליט כי "גדול עליו " כל הרעיון הזה ?
ג.הבחור ממש מזכיר לי את האנשים הפשוטים שמדברים עליהם בסיפורי צדיקים , שהמעשים שלהם בסתר הביאו אותם לעולם הבא לצד צדיקים אעפי שבחיצוניות הם נראים אנשים פשוטים ממש ..
ד. המשפחה שלו היא דומה לסגנון של המשפחה שלי .. הוא נראה אחד שיתקבל טוב בבית וזה דבר שממש חשוב לי ..
אבל בתור בחורה דתייה יש לי הרבה מאוד תהיות וחששות האם להתחיל ולנסות ? או אחד שעוד לא התחיל ישיבה לא יכול להיות בטוח שהוא יצליח ללמוד אחרי החתונה ?
ה. איך אדע שהוא עבר את שלב " האורות " שחווה כל אחד שחוזר בתשובה . ?
ו. וכמובן איך אדע מהי הרמה הרוחנית שלו ?
תודה רבה כבוד הרב ,
''''תמיד אמרו לי שאחרי לידה הדבר היחיד שמענין אישה זה האם בעלה כרגע איתה ועוזר לה , פחות מכמה פרשנים הוא מכיר על איזה ברייתא שלמד ...
אשמח להתייחסותך
המשך יום מקסים .


התשובה:
שלום רב,

את מחפשת תשובה איזה בחור לחפש כשידוך כאשר את עצמך עדיין אינך בטוחה היכן את נמצאת. מצד אחד את עושה דברים שאינך חייבת בהם כלל כמו תפילות ושיעורי תורה, למרות שטוב שאת עושה זאת, אלא שאני חושש שזה יותר מבלבל אותך מאשר מקדם אותך. אמנם איני יודע לאילו שיעורי תורה את הולכת אבל ברור שאת לא מקבלת בה כיוון כי את לבטח הולכת לכמה רבנים וכל אחד הולך ומלמד בדרך אחרת.

מצד שני את קשורה, ומרגישה שהקשר פסול, לשירים שגדלת אתם. איני מבין מה לא טוב בהם, איננו צריכים לחיות רק בתוך מלל שמדבר כל היום רק על אמונה ואמונה ושוב אמונה, וצועק אלוקים אלוקים כל הזמן. מותר לנו ליהנות משירים כלליים, נעימים שמדברים אל הרגש שלנו. גם אני אוהב לשמוע מוזיקה, ולמעשה עכשיו מרקע מתנגנת לה מוסיקה, כאן בבית המלון שהייתה מושמעת ביותר בשנות השישים והשביעים ושאני אוהב מאד לשמוע אותה. אז מה עלי לעשות לסתום את האוזניים, ואולי גם את הפה ולא להתנגן עם דברים שעושים טוב על הלב?

הרמה הרוחנית שלך לא נוצרת מתפילות וקריאת תהילים ללא הפסקה. הרמה הרוחנית שלך נוצרת מהאמונה הפשוטה שכל מה שאלוהים עשה טוב עשה לשמחנו עשה ולכן אין בו רע. כמובן שאין לחרוג מחוץ לקווים הברורים שבת רצינית תשמור את עצמה בתוכם.

לאחר מכן את מתחילה לנתח את המועמדים שלך. כזה ואחר, חרדי מבית שלא למד אן שלמד ולא מסתכל עליך כלל, וחוזר בתשובה, וכדומה וכל אלו בסך הכל נועלים דלתות בפניך להכיר את מי שבאמת מיועד לך.

בכללי אומר שמי שמיודע לך נמצא וקיים, והוא מחכה שאת תפסיקי לשפוט כל אחד שאת מכירה על פי עקרונות שאין לך בהם הבנה כלל, אלא שמעת עליהם כך ואחרת וכבר את פוסלת כשרים ומכשירה טמאים.

מה שאת באמת צריכה לחפש בהכרות, ולא משנה מהי רמתו הדתית כעת, או מהו הכיוון הכללי שלו, חרדי, ישיבת בסדר, עובד, העיקר שאת תרגישי נוח בנוכחותו, תרגישי נעים להיות אתו, ותחושי שאת זה את רוצה לראות מתעורר כל בוקר לידך ומחייך אליך ואת אליו. כשתרגישי את ההרגשה הזאת חתמי על התחייבות לחיי אושר.

כל השאר הם בונוס.

ועכשיו לאמונה שלך בבורא עולם ושידוכים.

אם את באמת מאמינה בבורא עולם תני לו את האפשרות לשלוח אליך את מי שמתאים לך. כלומר את לא תשפטי את מי את פו גשת, רק אחרי פגישה או שתיים תחליטי מה את מרגישה כלפיו ואז תמשיכי להיפגש או תחזרי לחכות להיכרות הבאה שתבוא.

כל שאר הדברים שכתבת הם כלל לא חשובים ולא מבטיחים דבר בחיים. נתקלתי כבר בכל כך הרבה זוגות שהוא היה ההבטחה של גאון הדור הבא והוא נמצא ככישלון בנישואין וכלות שהיו הכי הכי הכי הכי בעיני הבחור ונמצאו כלל לא מתאימות. ומולן כאלו שהיו הכי בלתי מתקבלים על הדעת שמשהו יצא מהם והם המשפחות המעולות ביותר.

אז את תעשי עבודת אמונה בבורא והוא ישלח לך את זיווגך יהי אשר יהי.

בברכה
מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מידות טובות ולב טוב אצל בחור זה העיקר ?
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
שאלה לרב - אשה אחת, 19/05/2016
מי שחושבת שהדבר היחיד שחשוב, הוא שהיא תרצה להתעורר לידו כל בוקר, עלולה ליפול לפח של ``התאהבות``....לא?

הרי אפשר לחשוב בקלות, ``אני רוצה להתעורר לידו כל בוקר עד 120`` ואחר כך לגלות שאתם בכלל לא מתאימים.

שלום רב

היי! לא להיות אף פעם קיצונית כל כך.
המשמעות של להתעורר לידו בבוקר אינו התאהבות סתם כי הוא יפה תואר או משהו כזה. המשמעות שהבחורה גילתה כי אופיו של הבחור הוא כל כך מה שהיא מחפשת וזהו בדיוק הבחור שהיא רוצה לידה כל החיים. זו מחשבה עמוקה שצריך להתייחס אליה ברצינות.

בברכה
מאיר שמחוני
וואו וואו כמה בילבול - אשה אחת, 19/05/2016
אם הוא חוזר בתשובה יותר מ5 שנים, כנראה שהוא כבר עבר את שלב האורות.

העיקר הוא אכן מידות טובות. וישרות. הכי חשוב שיהיה אדם ישר.

האנשים הפשוטים שאת מתארת, אם האנשים הכי טובים.

לא כל בני הישיבות הן שמחזיקים את העולם כולו. יש מעטים שכדאי שיישבו בישיבות.

הגבר מתחייב לפרנס את אשתו. בכתובה, בהלכה. אם טוב לך שילמד, מעולה, שילמד כמה שנים. ואחר כך שייצא לעבוד. ואם יש לו כבר מקצוע ונסיון בעבודה - מה טוב, יהיה לו יותר קל למצוא עבודה בהמשך.

לפני שאת יכולה לבחור בן זוג את צריכה להבין מי את. ובאיזו דרך את. כי אם את לא יודעת לזהות את עצמך, איך תוכלי לזהות את בן הזוג שלך?
לא תוכלי. סתם תסתובבי במעגלים תוהה אם זה האדם הנכון או שמא ההוא, אולי כדאי לך לוותר על זה, ההוא נוצץ, אופסה ביטלת אירוסין כי תפסת רגליים קרות. אופסה גילית שאת נשואה לאדם הלא נכון, אבל יש כבר שני ילדים ואחד בבטן ואת נשואה כולך 3 שנים.

אההה ותחשבי אם את רוצה לתת לילדייך מטרנה או שאת רוצה להניק, כי אם את רוצה להניק את צריכה בעל שיתמוך בזה, אחרת אין מצב שתצליחי.

Fidinng this post. I - Dortha, 18/05/2016
Fidinng this post. It`s just a big piece of luck for me.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines