|
|
פרשנים עשירים
|
|
בע"ה
לכבוד הרב אפרתי
בהנחה שהפרשנים העשירים נכנסו לקנון של ההלכה והפרשנות, איך הדבר מתיישב עם האוביקטיביות של ההלכה?
לתשובתך אודה
אליעזר
|
התשובה:
|
|
שלום
בעל הטור היה עני וחי מן הצדקה (עיין או''ח רמב), רבינו אב''ע היה עני מרוד ואף שר על כך, רמב''ן נע ונד במחוזות חרבים בא''י, הגר''א ישב כל ימיו בבית קטן, ועוד רבים מרבותינו כך.
התנאים והאמוראים חיו בצמצום גדול ברובם, כעולה ממגוון סוגיות, וגם מן המקצועות בהם עבדו. הגמ' עצמה מדריכה שקניין התורה הוא בבריחה מן העושר, פת במלח תאכל על הארץ תישן וכו'.
על כן, לומר שרק העשירים נפסקו להלכה זו רישעות לא פחות מאווילות.
התוה''ק נפסקת במהלך הדורות כדעה שהתקבלה על ידי גדולי הדור, וכפי שרמב''ן כתב שיש נבואה באורח שכל בבתי מדרשיות שבכל דור. ולא בשל שיקולים חיצוניים. עיין עין איה על הגמ' בשבת 'אמרו הנכנס יכנס, והיוצא אל יצא'.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
פרשנים עשירים
|
|
|
|
|
|
|
|
|