יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שם לבן
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שם לבן

מתוך: אישות ומשפחה » הורים וילדים פורסם בכ"ה בשבט התשע"ו
שלום רב,

בהמשך לשאלה :
http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id''''178314
בשעה טובה, נולד לנו בננו הבכור ב"ה.
הוא נולד ביום ראשון האחרון כ"א שבט, ב 11:45 בבוקר.

השם שחשבנו מקודם לא מסתדר לי מכשראיתי אותו. אברהם יאיר.
ניסינו להגיע לשם אחר, וחשבתי על נעם אברהם.
אשתי גם מאוד אהבה את השם.
האם נראה שזה שם טוב לילד?

תודה ובשורות טובות.


התשובה:
שלום רב,

ראשית מזל טוב לכם שתזכו לגדלו מתוך שמח ואושר, ריצה ודיצה אחריו לכשיגדל ויעסיק אתכם במלוא כוחו.

שנית השם נעם אברהם שם טוב מאד.

והנה מעט פרטים על האוצר שקיבלתם.
תאריך לידה 31.1.2016 כ''א שבט יום ראשון פרשת משפטים

שבט-דלי- איש הדמיון

ילידת חודש שבט, מזלך הוא דלי ואת איש הדמיון, כלומר דמיון מפותח ביותר.
היסוד שלך הוא מים – המים מתפשטים וזורמים לכל עבר, ומקבלים את צורתו של הכלי שמכיל אותם. הם מתקדמים עם הזרם, פשוטו כמשמעו, ומטבעם הם חסרי גבולות, צורה ותחום. אנשים עם טבע של 'מים' נוטים להעניק, להתחבר עם זולתם, להתפשט ולקבל את צרכיו של זולתם. הם נוטים להיות ידידותיים, גמישים, חברותיים וסלחנים (אפילו לחסרונות).
החולשה העיקרית שלהם מונחת בחוסר ריסון עצמי ושאיפה להנאות גופניות. לעתים הם גולשים להתנהגות לא מוסרית, מתוך מחשבה שההגבלות האנושיות הנורמאליות, אינן חלות עליהם. הם אוהבים לחוות דברים לשם החוויה עצמה ולא תמיד חושבים על השלכותיהן של חוויות אלו.

כשם שהמים הם מרביתו של העולם, וכשם שלא ניתן לחיות ללא מים, כך גם את לא יכולה לחיות מבלי להיות מעורבת בכל מה שקורה סביבך. מחזור המים שתמיד חוזרים למקומם הראשוני מביא גם אותך בכל פעם לחזור להתחלה ולהתחיל מחדש לנוע סביב הוויות העולם.

גם הכוכב השליט הוא שבתאי שהוא כוכב ההתבוננות, שדורש להעמיק בכל נושא עד לפרטי פרטים קטנים. זה גם משתלב עם האות הראשונה של שמך י' שגם היא אות של חכמה ובמיוחד של ירידה לפרטים קטנים ביותר.

ילידי חודש שבט משויכים לשבטים אשר ויוסף עליהם נכתב בבראשית כ''ט בברכת יעקב לבניו כך:
כב בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף, בֵּן פֹּרָת עֲלֵי-עָיִן; בָּנוֹת, צָעֲדָה עֲלֵי-שׁוּר. כג וַיְמָרְרֻהוּ, וָרֹבּוּ; וַיִּשְׂטְמֻהוּ, בַּעֲלֵי חִצִּים. כד וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ, וַיָּפֹזּוּ זְרֹעֵי יָדָיו; מִידֵי אֲבִיר יַעֲקֹב, מִשָּׁם רֹעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל. כה מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזְרֶךָּ, וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ, בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל, בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת; בִּרְכֹת שָׁדַיִם, וָרָחַם. כו בִּרְכֹת אָבִיךָ, גָּבְרוּ עַל-בִּרְכֹת הוֹרַי, עַד-תַּאֲוַת, גִּבְעֹת עוֹלָם; תִּהְיֶיןָ לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. {פ}

גם כאשר צרות ואירועים רבים עוברים עליך, כמו על יוסף, את יוצאת משם מנצחת, מנהיגה, מובילה. יש לך ברכת שמים מיוחדת להצליח בכל מעשיך כל עוד תלכי על דרך הישר ותשתמשי בדמיון העשיר שלף שגם הוא כמו של יוסף שעל פי כושר הדמיון שלו ידע לפתור חלומות השרים ואחרי כן חלומות פרעה. גם אין בך פחד לעמוד לפני גדולים ממך ולהתנצח אתם כשאת יודעת שהאמת בידיך. נצלי תכונות אלו בשמירה על ילדיך. וכן נאמר לאשר:

כ מֵאָשֵׁר, שְׁמֵנָה לַחְמוֹ; וְהוּא יִתֵּן, מַעֲדַנֵּי-מֶלֶךְ. {ס}

אשר יודע לקבל תנאים טובים במיוחד משום שהוא יודע להעניק.

ובספר דברים בברכתו של משה לעם ישראל נאמר על השבטים הללו כך:

כד וּלְאָשֵׁר אָמַר, בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר; יְהִי רְצוּי אֶחָיו, וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ. כה בַּרְזֶל וּנְחֹשֶׁת, מִנְעָלֶךָ; וּכְיָמֶיךָ, דָּבְאֶךָ. כואֵין כָּאֵל, יְשֻׁרוּן: רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ, וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים.

אשר הוא מבורך ואהוב מאד, כך גם את. אוהבת להרבות רכוש וממון, ברזל ונחושת מנעליך. ואוהבת תשומת לב כלפיך.

יג וּלְיוֹסֵף אָמַר, מְבֹרֶכֶת ה' אַרְצוֹ, מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל, וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת. יד וּמִמֶּגֶד, תְּבוּאֹת שָׁמֶשׁ; וּמִמֶּגֶד, גֶּרֶשׁ יְרָחִים. טו וּמֵרֹאשׁ, הַרְרֵי-קֶדֶם; וּמִמֶּגֶד, גִּבְעוֹת עוֹלָם. טז וּמִמֶּגֶד, אֶרֶץ וּמְלֹאָהּ, וּרְצוֹן שֹׁכְנִי, סְנֶה; תָּבוֹאתָה לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. יז בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ, וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו--בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו, אַפְסֵי-אָרֶץ; וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם, וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה. {ס}

ואכן כפי שנאמר ליוסף יש בך הרבה ברכה ויחד עם זאת הרבה כוח להוביל את הבית להצלחה.

יכולות:
אתה מאד מקובע בדרכך בחיים. יש לך כושר ריכוז מבלבל, פעמים רבות אתה נראה לאנשים כחלמן ופתאום אתה קולט הרבה מבלי שאתה מרגיש בכלל מהיכן זה הגיע. בפוטנציאל יש בך תכונות של גאונים אבל החולמנות מפריעה לך לדעת זאת. אוהב לפענח מסתורים, קשה לך להסביר את מסקנתך או מהיכן היא צצה ובאה, אך היא מדויקת. אתה פועל באופן שכלי מהר מאד אבל באופן גופני אתה פועל לאט.

הרבה פעמים אתה מפתיע ולא צפוי, לעתים אתה הולך נגד המוסכמות החברתיות ומתחמק מאחריות. נראה לפעמים כפזור דעת, אך יש לך אינטואיציה גבוהה מאד.
אתה שוחר חרות, לעתים גם מורד.
כששואלים אותך או מבקשים ממך דבר אתה נוהג בראש ובראשונה לאמור ''לא'' אך אם נותנים לך זמן לחשוב בדרך כלל תסכים.
מצד אחד אתה יכול להיות המוקיון שבחברה ומצד שני מלווה אותך רצינות רבה. יש לך כוח השפעה, הברקות רבות, המצאות, אתה אוהב לתת ולהעניק. אתה מאד מקורי.
פעמים רבות אתה שוכח דברים.
יש לך יכולת אמפטית לילדים. אתה סובל בעיקר בחלק הנפשי ואין לך דעות קדומות.
די צריך להיזהר במה שאומרים לך.
מביט קדימה.
זקוק לפינה מיוחדת בשבילך שאסור לאף אחד להיכנס.


למעשה: להרגיל אותם לזמן וסדר, להרגיל אותם לקחת אחריות, לא לבקש מהם תשובה מיד (כי יגידו לא), לעודד פעילות, זקוק לפינה מיוחדת בשבילו שאסור לאף אחד להיכנס, תיקון האכילה.

בברכה
מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שם לבן
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines