|
|
גיור
|
|
שלום הרב,
אשמח לדעת מה שורש הבעיה בהצעת גיור פרטי, ומה זה שונה מעריכת חופות שלזה רבנים מחוץ לרבנות כן מורשים מהרבנות לערוך חופות.
יישר כח
|
התשובה:
|
|
שלום
גיור הוא כניסה לכלל ישראל. מכאן שחומרת הלכות אלו הינה יחידה במינה. אין מדובר על הלכה פרטית לאדם זה או אחר, בסוגיה נקודתית הלכתית, אלא בהגדרת תנאי הכניסה של כל הגויים באשר הם לתוך עם השם.
רב רגיל מקומי, יכול להכריע בבשר וחלב, בנידה, בשבת וכדומה. אולם אינו יכול להכריע בנושאים של כלל ישראל הנוגעים ליסוד קיומנו הכללי לדורות. עבור זאת יש לנו גדולי זקני הדור אשר פוסקים עבור כלל האומה בנושאים אלו.
הרבנות הראשית היא הגוף המרכזי בו מוכרעות הלכות אלו, תמיד על פי שיטת גדולי זקני הדורות האחרונים. לפיכך, גיור פרטי הוא חוסר הבנה מהי פסיקת הלכה כלל ישראלית.
בנוסף, הרה''ר היא הרגולטור האורטודוכסי הממלכתי אשר מהווה חותמת קודש למדינה. כל עוד שכל הגיורים והכשרויות עוברות דרך הרה''ר המרכזית, אנו בטוחים שהתוה''ק וההלכה המסורה לנו, הן היסוד המוביל את כל הלכות ישראל בארצם.
אולם ברגע במפריטים את ההלכה הממלכתית, וכל רב מקומי יוכל לפסוק בכל נושא כראות עיניו והמדינה ח''ו תכיר במעשיו- אזי אנו מגיעים לגיור רפורמי, נישואין חילוניים, כשרות מסורתית וכדומה. זוהי פגיעה ביסוד היסודות של האומה- קדושת תורתה ונאמנותה להלכה.
בנוסף, הרה''ר בהיותה מרכז הובלת הלכות הציבור במדינה, מהווה בעצם קיומה סימן לכך שאנו מדינה יהודית. דהיינו, מדינה שהמנגנון שלה גופא, מתחשב ונאמן להדרכות התורניות בנושאים ממלכתיים. פגיעה ברה''ר היא הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, ומהווה חוסר הבנה בסיסי מהי מדינה יהודית.
ודאי אסור לרבנים לערוך חופות שלא דרך הרה''ר. איננו בגלות.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
גיור
|
|
|
|
|
|
|
|
|