יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
חנוכה

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » פרשת העקדה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

פרשת העקדה

מתוך: ספרים » תנ``ך ומפרשיו פורסם בג' באלול התשע"ה
שלום וברכה לכבוד הרב,

מדי בוקר אני קורא את פרשת העקדה ובה נתקלתי בסוגייה מעניינת שאין לי עבורה פיתרון. הייתי שמח מאוד אם כבוד הרב יאיר את עיניי.
הסוגייה הינה, מדוע בפרשת העקדה כל המילים בשורש בן (בני, בנך, בנו) מצויות עם דגש באות ב'.
למעט מילה אחת (בני), כאשר יצחק פונה אל אברהם. בכל הפרשה המילים שציינתי לעיל מקבלות דגש באות ב' למעט הפסוק בספר בראשית פרק כב' פסוק ז'.

אשמח מאוד לקבל תשובה, מה הטעם החבוי כאן.

תודה ובשו"ט
אברהם





התשובה:
ראשית - כך הם כללי הניקוד המקראי.
אמנם בגד כפת בראש מילה יש בו דגש.
אבל אם לפני המילה ובסמיכות לה מופיעה אות אהו''י הדגש נופל
לכן בכ המקרים יש דגש למעט בפסוק הנ''ל בו לפני המילה בני מופיעה המילה הנני ובה האות האחרונה היא י' - אין דגש.
אמנם גם בפסוק הבא 'לעולה בני' יש דגש באות ב' למרות האות ה' של לעולה שלפניה.
אלא שלא די בלפניה יש צורך בסמיכות - שהמילה הקודמת נקראת ברצף עם המילה שבראשה בגד כפת.
בפסוק ז הטעם של המילה הקודמת הוא מונח המצטרף לאתנחתא של הילה בני וה ן נקראות יחדיו.
בפסוק ח' לעולה מוטעמת בטפחא המפסיקה קמעה בינה לבין המילה הבאה אחריה.

אם נרצה להטעים את הטעמים בטעם רוחני מעט נוכל לומר שבפסוק ז' מופיע חיבור גדול בין אברהם (הנני) לבין יצחק (בני) לכן המילה נקראות ברצף.
בפסוק ז מבקש אברהם להפריד בין 'לעולה' לבין 'בני'
וד''ל
עמית קולא
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על פרשת העקדה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines