יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » טיול במצרים וביוון
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

טיול במצרים וביוון

מתוך: יום יום » לימוד תורה פורסם בט"ו בסיוון התשע"ה
שלום

ברצוני לשאול אם ההלכה מתירה טיול במצרים, לשם ראיית הפרמידות והנילוס והאתרים הארכיאולוגים השונים ואם כן, האם ניתן להיכנס למקדשים השונים, כשהמטרה היא לשם התרשמות מפלאי הארכיטקטרה? במידה והדבר אסור, עקב האיסור בספר דברים, האם ניתן לטייל במקדשים ביוון? (האולימפוס למשל), אני הבנתי שלכנסיות ומוקדי פולחן נוצריים, ההלכה אינה מתירה להיכנס בשום מצב, האם אני צודק?

תודה רבה!


התשובה:
שלום

בירושלמי מבואר איסור הדירה במצרים, ואמנם כתבו מעט הראשונים שאם אין דירה אלא שהייה בעלמא אין האיסור חל. אך לא כל הראשונים סברו כך. ועוד כתבו שזו אינה אותה מצרים העתיקה, אך כיום הדברים ידועים שחורבות אלו היו חלק ממצרים העתיקה.
לכן למעשה לכתחילה אין ללכת למצרים ולהסתכן בספקות דאורייתא, אלא אם יש צורך גדול מאד כגון דיפלומטיה למען ישראל או להציל חיים וכד', או להציל התבוללות דתית של קהילה יהודית שם.
בנוסף יש את האיסור הקבוע שלא לצאת מא''י, אלא לסחורה נישואין ותורה. לו היה רק איסור זה, היה צד לדון אם טיול מותר, אל כאמור יש עוד בעיה של מצרים בדווקא (ובנוסף נראה שיש צד של סכנת נפשות לטייל בימינו בארץ אוייב זו).

במקדשים של ע''ז אסור לטייל, משני טעמים-
מתן חיבה כלפי תרבות הע''ז ומשמשיה, בכך שמבקרים בהיכלות ומפארים את היופי שהיה ושהווה וכו', וכמבואר בשו''ע שיש איסור להאדיר שם ע''ז ולומר מה נאים הם.
ועוד, שאסור להנות מע''ז או להכנס לביתה. ואמנם יתכן שבטלה בידי עובדיה, אך אין הדבר ודאי שכן אם הלכו להם בשל מלחמה ולא בעת שלום אין זה ביטול כמבואר בשו''ע יו''ד, ואין לנו מידע שאכן בטלו המקדשים ביוון. וגם אם כבר בטלו, כנראה הפכו מע''ז אלילית לע''ז של אותו האיש בעת העתיקה.

לכנסיה אסור להכנס, באיסור חמור.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על טיול במצרים וביוון
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines