|
|
טיול במצרים וביוון
|
|
שלום
ברצוני לשאול אם ההלכה מתירה טיול במצרים, לשם ראיית הפרמידות והנילוס והאתרים הארכיאולוגים השונים ואם כן, האם ניתן להיכנס למקדשים השונים, כשהמטרה היא לשם התרשמות מפלאי הארכיטקטרה? במידה והדבר אסור, עקב האיסור בספר דברים, האם ניתן לטייל במקדשים ביוון? (האולימפוס למשל), אני הבנתי שלכנסיות ומוקדי פולחן נוצריים, ההלכה אינה מתירה להיכנס בשום מצב, האם אני צודק?
תודה רבה!
|
התשובה:
|
|
שלום
בירושלמי מבואר איסור הדירה במצרים, ואמנם כתבו מעט הראשונים שאם אין דירה אלא שהייה בעלמא אין האיסור חל. אך לא כל הראשונים סברו כך. ועוד כתבו שזו אינה אותה מצרים העתיקה, אך כיום הדברים ידועים שחורבות אלו היו חלק ממצרים העתיקה.
לכן למעשה לכתחילה אין ללכת למצרים ולהסתכן בספקות דאורייתא, אלא אם יש צורך גדול מאד כגון דיפלומטיה למען ישראל או להציל חיים וכד', או להציל התבוללות דתית של קהילה יהודית שם.
בנוסף יש את האיסור הקבוע שלא לצאת מא''י, אלא לסחורה נישואין ותורה. לו היה רק איסור זה, היה צד לדון אם טיול מותר, אל כאמור יש עוד בעיה של מצרים בדווקא (ובנוסף נראה שיש צד של סכנת נפשות לטייל בימינו בארץ אוייב זו).
במקדשים של ע''ז אסור לטייל, משני טעמים-
מתן חיבה כלפי תרבות הע''ז ומשמשיה, בכך שמבקרים בהיכלות ומפארים את היופי שהיה ושהווה וכו', וכמבואר בשו''ע שיש איסור להאדיר שם ע''ז ולומר מה נאים הם.
ועוד, שאסור להנות מע''ז או להכנס לביתה. ואמנם יתכן שבטלה בידי עובדיה, אך אין הדבר ודאי שכן אם הלכו להם בשל מלחמה ולא בעת שלום אין זה ביטול כמבואר בשו''ע יו''ד, ואין לנו מידע שאכן בטלו המקדשים ביוון. וגם אם כבר בטלו, כנראה הפכו מע''ז אלילית לע''ז של אותו האיש בעת העתיקה.
לכנסיה אסור להכנס, באיסור חמור.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
טיול במצרים וביוון
|
|
|
|
|
|
|
|
|