יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שמות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שמות

מתוך: כללי » אחר פורסם בכ"ט בכסלו התשע"ה
שמי renata נולדתי באוקראינה. כשעליתי ארצה רשמו לי בת.ז רנטה. לפני כ 6 שנים הייתי אצל רב שאמר לשנות את האות ט בשם לאות ת. כלומר לרנתה.
לאחרונה הייתי אצל נמרולוגית קבלית. אשר אמרה לי כי היא לא מבינה למה הרב אמר לי לשנות את האות בשם. היא בדקה זאת גם לפי תאריך הלידה שלי 9.12.84 גם לפי שם משפחה :בורוכוב וגם לפי שם אמי: ליליה. ותמיד הגיע לאותה מסקנה שאני צריכה להיות רנטה. חשוב לי לציין כי פניתי לנומרולוגית מכיוון שאני חשה תקוע בנושא של עבודה, קריירה ומימוש עצמי.
מה אתה ממליץ? (הנומרולוגית המליצה לי להתייעץ עם גורם נוסף)
כמו כן חשוב לי לציין שיש לי בת שמה מישל 16.1.2010 ובן אילי 09.11.2012
בזמנו התייעצתי אתך על שמותיהם ועל העובדה שאני כותבת renata '''' רנתה.
אשמח לקבל את תשובתך, אני ממש חסרת מנוחה בנושא. תודה מראש.


התשובה:
שלום רב,

רנטה/רנתה 9.12.1984 ט''ו כסלו תשמ''ה יום ראשון לפרשת וישב.

את ילידת חודש כסלו, שבו המזל השליט הוא קשת – האדם היורה את החצים מן הקשת. כך גם את נוהגת לירות את דבריך לפעמים בלי לחשוב לעומק, כי את תמיד בטוחה שאת תמיד צודקת.
היסוד השליט הוא יסוד האש – האש שואפת כלפי מעלה, הלהבות עולות ופורצות לאָכֵּל ולכבוש. ההיבט החיובי של האש הוא השאיפה לחתור ולהשיג, להגיע לגבהים אדירים, להנהיג ולקחת אחריות. אנשים בעלי יסוד אש דומיננטי הם מנהיגים, בעלי יוזמה וחזון: הם רואים את התמונה הגדולה ואת ההשלכות לטווח הארוך. הם ממוקדים במטרה ובעלי אמביציה.
מצד שני, קיימים גם חסרונות אופייניים הנובעים מיסוד האש: יהירות, כעס, ביקורתיות והתנשאות כלפי אחרים, ונטייה לכוחנות ולשליטה.

השבטים המשויכים אליך הם בנימין ויששכר, לגביהם נאמרו הדברים הבאים:
בבראשית כ''ט בברכת יעקב לבניו:
יד יִשָּׂשכָר, חֲמֹר גָּרֶם--רֹבֵץ, בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם. טו וַיַּרְא מְנֻחָה כִּי טוֹב, וְאֶת-הָאָרֶץ כִּי נָעֵמָה; וַיֵּט שִׁכְמוֹ לִסְבֹּל, וַיְהִי לְמַס-עֹבֵד. {ס}
כז בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף, בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד; וְלָעֶרֶב, יְחַלֵּק שָׁלָל.
למרות שבנימין חזק וחוזקו ידוע לכולם, כמו זאב הוא יכול לטרוף את מי שמולו, ראוי ורצוי שישב כמו יששכר במנוחה, וילמד לשאת את עול הלמידה, כמו שנאמר על יששכר שהוא כמו חמור בעל כתפיים רחבות (גרם) לשאת משא למידה, ומשא עבודה כי את זה הוא אוהב. אז למעשה הלמידה תהיה הטרף של בנימין וממנה הוא יחלק שלל בערב כי יהיה לו מה לתת ולהעניק לאחרים, כי חוזקו וכוחו יובאו לידי ביטוי דרך המילים החכמות של ההנהגה ולא דרך הכוחנות הפיסית.
ובדברים ל''ג בברכת משה לבני ישראל נאמר לשבטים אלו:
יח וְלִזְבוּלֻן אָמַר, שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ; וְיִשָּׂשכָר, בְּאֹהָלֶיךָ. יטעַמִּים, הַר-יִקְרָאוּ--שָׁם, יִזְבְּחוּ זִבְחֵי-צֶדֶק: כִּי שֶׁפַע יַמִּים יִינָקוּ, וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל. {ס}
יב לְבִנְיָמִן אָמַר--יְדִיד יְהוָה, יִשְׁכֹּן לָבֶטַח עָלָיו; חֹפֵף עָלָיו כָּל-הַיּוֹם, וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן. {ס}
גם כאן מוזכר יששכר כתלמיד חכם היושב באוהלה של תורה, ועמים קוראים אליו ושואלים את פיו כי שם, אצל יששכר יש זבחי צדק, דברים נעים בדרך הישר והעמים יונקים מחכמתו. ובהמשך בנימין הקשור קשר בלתי אמצעי לאלוהים חופף על אותה חכמה ומחזק אותה.
נולדת ביום ראשון לפרשת וישב, בה כתוב כך: (ספר בראשית פרק ל''ז)
(א) וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו בְּאֶרֶץ כְּנָעַן: (ב) אֵלֶּה תֹּלְדוֹת יַעֲקֹב יוֹסֵף בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה הָיָה רֹעֶה אֶת אֶחָיו בַּצֹּאן וְהוּא נַעַר אֶת בְּנֵי בִלְהָה וְאֶת בְּנֵי זִלְפָּה נְשֵׁי אָבִיו וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת דִּבָּתָם רָעָה אֶל אֲבִיהֶם: (ג) וְיִשְׂרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף מִכָּל בָּנָיו כִּי בֶן זְקֻנִים הוּא לוֹ וְעָשָׂה לוֹ כְּתֹנֶת פַּסִּים: (ד) וַיִּרְאוּ אֶחָיו כִּי אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל אֶחָיו וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ וְלֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם: (ה) וַיַּחֲלֹם יוֹסֵף חֲלוֹם וַיַּגֵּד לְאֶחָיו וַיּוֹסִפוּ עוֹד שְׂנֹא אֹתוֹ: (ו) וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם שִׁמְעוּ נָא הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתִּי: (ז) וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים בְּתוֹךְ הַשָּׂדֶה וְהִנֵּה קָמָה אֲלֻמָּתִי וְגַם נִצָּבָה וְהִנֵּה תְסֻבֶּינָה אֲלֻמֹּתֵיכֶם וַתִּשְׁתַּחֲוֶיןָ לַאֲלֻמָּתִי: (ח) וַיֹּאמְרוּ לוֹ אֶחָיו הֲמָלֹךְ תִּמְלֹךְ עָלֵינוּ אִם מָשׁוֹל תִּמְשֹׁל בָּנוּ וַיּוֹסִפוּ עוֹד שְׂנֹא אֹתוֹ עַל חֲלֹמֹתָיו וְעַל דְּבָרָיו: (ט) וַיַּחֲלֹם עוֹד חֲלוֹם אַחֵר וַיְסַפֵּר אֹתוֹ לְאֶחָיו וַיֹּאמֶר הִנֵּה חָלַמְתִּי חֲלוֹם עוֹד וְהִנֵּה הַשֶּׁמֶשׁ וְהַיָּרֵחַ וְאַחַד עָשָׂר כּוֹכָבִים מִשְׁתַּחֲוִים לִי: (י) וַיְסַפֵּר אֶל אָבִיו וְאֶל אֶחָיו וַיִּגְעַר בּוֹ אָבִיו וַיֹּאמֶר לוֹ מָה הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתָּ הֲבוֹא נָבוֹא אֲנִי וְאִמְּךָ וְאַחֶיךָ לְהִשְׁתַּחֲוֹת לְךָ אָרְצָה: (יא) וַיְקַנְאוּ בוֹ אֶחָיו וְאָבִיו שָׁמַר אֶת הַדָּבָר:
הקטע שבו אנו עוסקים כעת הוא קטע החלומות של יוסף. יוסף חולם חלום ומספר לאחיו, אחיו פותרים את החלום מתוך הגישה הקנאית שלהם ליוסף, הם מיד רואים בחלום את יוסף כמנהיג שהם צריכים להיכנע למרותו. הם אינם אוהבים את הדבר הזה וכועסים. חלום חולם חלום שני ושוב מספר לאחיו ולאביו. יעקב מיד רואה בחלום את הדבר הלא אמיתי, את ההזוי: הבא נבוא אני ואמך להשתחוות לך ארצה. יעקב אינו מתייחס להשתחוות אלא לאמא שכבר אינה בחיים, היכן זה מופיע בחלום אם הוא מציאותי. אך יחד עם זאת יעקב שומר את הדבר, משאיר את החלום הזה בזיכרון שלו. פעמים רבות דברים שנראים לנו הזויים הם המציאות של חיינו. יש לשים אליהם לב ולראות מה ההזוי ומה המציאותי בהם. דבר חשוב נוסף שעלינו ללמוד מקטע זה הוא שלמוצא שפתינו יש השפעה גדולה מאד על התוצאה הסופית של המעשה. בפרשה הבאה אכן באים האחים אל יוסף שמנהיג את מצרים ומשתחווים לו, והם אפילו מגיעים כך פעמיים כמספר החלומות שחולם יוסף. הם, האחים במוצא שפתותיהם יצרו את המציאות שתגיע ותבוא עם הזמן. כך גם אנו במוצא שפתינו משפיעים על עתידנו ועתיד ילדינו היקרים. יש להשגיח כיצד אנו מנהיגים את חיינו את חיי המשפחה שלנו כפי שכבר כתבתי בדברים על השפטים המיוחסים לך – בחכמה ובשיקול הדעת.
הכוכב המשפיע עליך הוא כוכב צדק – תכונותיו שפע, מזל, אושר, חירות, חופש, עצמאות, מרחבים, אמת וצדק. במזל שלך הקשת הוא מכוון ללימודים והרחבת השכלה, שוב מתחבר מאד עם החכמה הטמונה בך.
כעת נעסוק בכמה תכונות של התנהגות שאת חיה בתוכם ומתוך פירוטם תלמדי במה להשקיע תשומת לב רבה יותר ומה להשתדל להסיר מהתנהגותך.
התנהגותך משתנה לחילופין. יש בך כוח הנהגה, כוח תפילה, את מכבדת עוצמה, יש בך תקיפות, את שופטת את סביבתך, יש לך חוש מסחרי ואת חכמה במידות.
את חביבה, ידידותית, גדושה רעיונות מקוריים, בדרך כלל שמחה ואוהבת את החיים, אבל יכולה להיות מרדנית כלפי סמכותיות ואלימה, אבל גם מתחרטת מהר ומנסה לפייס, כי את מהירת כעס.
עובדת ה', נדיבה, אשת חסד, פותרת חלומות (וכפי שכבר למדת למעלה, בחלומות יוסף, תמיד לפתור לכיוון החיובי כי הפתרון הוא עיקרו של החלום. הדרך בה פותרים יוצרת את התוצאה), ניחנת בחוש על טבעי.
אופטימית, שואפת קדימה בגשמיות, מנצלת כל כוחותיך לטבע, משיכה לפילוסופיה ודת.
יש בך גם רחמים עצמיים, זה גורם לך לא לעמוד על דרך אחת אלא כל הזמן לחפש דרכים קלות יותר. מה שעולה בראש מיד אומרת, לפעמים את מרמה.
אם יש מעליך עול אינך יכולה לשמוח באמת
פעמים רבות את חסרת טקט. את חסרת מנוחה, מתעלמת מהתנהגויות מוסכמות, דבר זה מביא הרבה פעמים לבעיות שהמורים או אנשים מסתכלים עליך וחושבים שאת חסרת יכולת או בעלת בעיית קשב וריכוז.
יש לך ביטחון עצמי רב. לכן את נמשכת לסכנה, חסרת פחד, אוהבת מהירות.
אוהבת בעלי חיים.
אוכלת הרבה,
כוח דמיון רב, לא סובלת חוסר הגינות, כוח זיכרון מדהים אבל מסוגלת לאבד דברים, ליצנית, תינוקית, חייבת חברה, דורשת יושר גם מהשני, מקבלת מרות אם מבינה את ההוראה, סקרנית, שואלת שאלות של צדק. חברותית.
מרושלת בתנועותיך.
מסוגלת להתנתק מהמשפחה.
נהנית מלימודים בתנאי שזה לא שגרה משעממת, כי את קצרת רוח מצד אחד וחייבת מטרה ברורה מצד שני.
חשה שאת צודקת כל הזמן ונכשלת בגלל אחרים, לא מוכנה לכבול את עצמה, כאשר משתמשת בכוח הפנימי שלך אין התפרצות של כעס.
אוהבת לישון.

את צריכה ללמוד טקט, זקוקה לתחושת קשר וביטחון, להסביר לך את ההוראה ואז מקבלת מרות, צריכים להיות אתך כנים גם בתשובות, חשוב לך שיבינו אותך, עליך ללמוד לחסוך, חייבת מטרה, אם מתחילה עם 'חכמות/ליצנות' צריכים לחתוך את זה מהר, חיזוק ביטחון בה', מתאימה להוראה, שופטת, מנהיגה.

שמך רנטה או רנתה ותיכף נבדוק משמעויות של השוני הזה.
רנטה = 21 = 3; רנתה = 16 = 7
המספר 7 מעיד על קדושה, היום השביעי בשבוע הוא שבת שהוא יום של קדושה. הוא מראה כי זה הרבה יותר טוב לשמך. מה עוד שהשם רנתה בעברית יש לו משמעות של שירה וזמרה.
אותיות שמך משפיעות עליך בדרכים הבאות:
משמעותה של האות ר' מבחינת הקבלה – האות השנייה ר' מביעה מהירות ותנועה, כפי שניכר מצורתה שנראית כמו קרן שמתפשטת. היא מרמזת על ראש, מרכז העצבים והתנועה. הגמרא במסכת שבת ק''ד א אומרת שהרי ה-ק' מרמזת לקב''ה וה-ר' לרשע, הרי גבה של הר' מופנה כלפי הק', לרמז שאין הקב''ה רוצה להסתכל בפני הרשע, אך בכל זאת הק' עומדת לימים הר' ללמד שהקב''ה עומד לימינו לקבלו בתשובה

משמעותה של האות ר' בשם של האדם – האות ר' מושפעת מכוכב שבתאי ומיסוד האוויר המקנים לבעליה כוח חשיבה מצוין, יכולת ביטוי עצמי גבוהה, תנועה רבה, חוסר שקט נפשי, זריזות, חריצות, יצרים, ביקורתיות ללא שליטה, עצבנות יתר, בעלי חשיבה זריזה ויכולת קליטת פרטים קטנים, אהבת חופש אישי, אינטליגנציה ומשיכה לידע וללימודים.
משמעותה של האות נ' מבחינת הקבלה – נ' בשלילה מרמזת על 50 שערי טומאה ובחיוב על 50 שערי טהרה.
משמעותה של האות נ' בשם של האדם – האות נ' מסמלת את הכוח לחיסון רוחני אשר ביכולתו למנוע נפילה מכל סוג שהוא. אדם המלא באהבת החומר ואהבת היצרים ימצא באות נ' מורה טוב לחזור לאיזון אם יחפוץ בכך על ידי ראיית עולם רחבה. תפקידה של האות נ' ללמד אותנו שלא חייבת להיות נפילה לפני צמיחה, כך שאם נגלה את הנקודות השליליות שרומזת לנו האות נ' ונשנה זאת לא יהיה צורך בנפילה לשם קבלת חיסון רוחני אשר ימנע נפילות ויגרום לצמיחה. יכולת הבנת חולשותיו של הזולת, כוח רצון בלתי רגיל, אומץ לב ודבקות במטרה, כושר הישרדות מצוין, יכולת עמידה בקשיים, יכולת חקירה של מהויות, שליטה עצמית טובה, כושר ביטוי טוב. אדם מהיר לכעוס ובעל יכולת נתינה ודיבור רב שיכול להזיק.

משמעותה של האות ת' מבחינת הקבלה – האות ת' מרמזת לאמת המורכבת מהאותיות הראשונה האמצעית ואחרונה שבסדר הא-ב.
היא מלמדת שהאמת כוללת הכול.

משמעותה של האות ת' בשם של האדם – האות ת' מושפעת מיסוד המים וכוכב צדק המקנים לבעליה תמימות, טוב לב, יכולת שכלית גבוהה, מעשים רגשיים ורגשניים, מצבי רוח משתנים, חוסר ביטחון (על פי רוב תלוי במיקום האות וכאן היא בסוף כך שהשפעה זו קטנה ביותר) רגש הגובר על המוח, רגישות, דאגה רבה, נוסטלגיה והתרפקות על העבר ויכולת נתינה רבה.

משמעותה של האות ה' מבחינת הקבלה – העולם הזה נברא באות ה' כפי שאומרת הגמרא במנחות כ''ט, א. על המילה ''בהבראם'' בפסוק שבבראשית ב' ד. ב – ה בראם.
איש ואישה שאותיותיהן שוות חוץ מה – י' באיש וה – ה' באישה, מרמז על זוגיות נכונה, שאם הינם אוהבים וחיים בהרמוניה הרי שהאותיות הללו י' וה' מציגות ששכינה שורה ביניהם שכן אלו אותיות יה. שכן אם אינם אוהבים ואינם חיים בהרמוניה אותיות י' וה' בורחות משמם נשארים רק אש ואש שמתקוטטים ורבים כל הזמן ושורפים זה את זו חיים. האות ה' בנויה מאותיות ד' וי' שמרמזות על האישה העוטפת את הוולד י' מכל צדדיו ד'.
משמעותה של האות ה' בשם של האדם – השפעת מזל טלה וחודש ניסן נותנת לבעלי אות זו אגו חזק, אהבת שינויים, יצרים חזקים. כושר מנהיגות, יכולת שליטה, רחמנות וחום, אהבת החופש והמרחבים, אימפולסיביות במידה ויש יותר מאות אחת בשם. ישנה חשיבות למיקומה של האות אשר יכולה להשפיע על שליטה ביצרים ולגרום וחוסר יציבות, ארך כשהיא בסוף השם השפעתה פחותה. אדם זה ידע לנצל את כוח הדיבור בפתרון בעיות, אך יש להיזהר מדיבור מיותר, מעדיף את הגשמי על פני הרוחני אלא אם כן עבר חוויה קשה.

החלפת האות ת ה ט ייתן במקומה את הנתונים הבאים:
משמעותה של האות ט' מבחינת הקבלה – מסופר במדרש שהאות טק נכנסה לפני הקב''ה ואמרה לו שטוב לברוא את העולם בה, כי ה' נקרא טוב וישר. ענה לה הקב''ה אכן יש בך טוב, אך הוא סתום בתוכך, וגנוז בתוכך, שנאמר: מה רב טובך אשר צפנת ליראך (תהילים ל''א) וכיוון שה טוב גנוז בתוכך הרי אין לך חלק בעולם הזה שאני רוצה לברוא אלא רק לעולם הבא, ועוד כי האות ח' צמודה אליך ואז אם תתחברו יהיה ח''ט – חטא. ולכן לא נברא העולם באות ט'.
האות ט' בשלילה מרמזת על חומר וטיט ומיתה שנאמר בפסוק: ''וטאטאתיה במטאטא השמד'' (ישעיהו י''ד כג.)
בחיוב – מרמזת על הטוב הצפון, כפי שכבר כתבתי למעלה, וכפי שמוךיע בגמרא (בבא קמא נה א') ''הרואה ט בחלומו, סימן יפה הוא לו, הואיל ופתח בו הכתוב תחילה 'וירא אלוהים את האור כי טוב' (בראשית א' ד).

משמעותה של האות ט' בשם של האדם – ההשפעה ממזל אריה ומיסוד האש נותנת לבעליה כוח נתינה ואהבה, חמימות וטוב לב, צורך בקבלת תשומת לב, גאוותנות, יהירות ועקשנות, עזרה, הושעה והתחשבות, פזיזות בחשיבה. מסמלת את הצדק החוק והמשפט.

מולה האות ת'
משמעותה של האות ת' מבחינת הקבלה – האות ת' מרמזת לאמת המורכבת מהאותיות הראשונה האמצעית ואחרונה שבסדר הא-ב.
היא מלמדת שהאמת כוללת הכול.

משמעותה של האות ת' בשם של האדם – האות ת' מושפעת מיסוד המים וכוכב צדק המקנים לבעליה תמימות, טוב לב, יכולת שכלית גבוהה, מעשים רגשיים ורגשניים, מצבי רוח משתנים, חוסר ביטחון (על פי רוב תלוי במיקום האות וכאן היא בסוף כך שהשפעה זו קטנה ביותר) רגש הגובר על המוח, רגישות, דאגה רבה, נוסטלגיה והתרפקות על העבר ויכולת נתינה רבה.

ולדעתי האות ת' השפעתה טובה הרבה יותר כי היא גם למעשה מכילה את הרינה והשירה, כלומר שמחת החיים שאת כל כך זקוקה לה.

אלא שבטוחני שכל ההחלפה שעשית לא עשית בבית הכנסת בצורה בה היא צריכה להיעשות על פי היהדות, ואם כך למעשה לא שינית דבר מלבד שכתבת את השם בת'' במקום בט'. גם שינוי שמשרד הפנים אינו משנה דבר כי אינו פעולה יהודית של אדם יהודי. כך שאם את מחליטה שאת רוצה את השם בת' הודיעי לי ואעשה את הטקס הזה בבית הכנסת בשבת כדי שבאמת יחול עליך.

דרך אגב הנומרולוגיה הקבלית היהודית כלל אינה מתייחסת לשמות ההורים או לשם המשפחה של האדם כי אין להם כל משמעות, כך שאיני יודע לאיזה נומרולוגית קבלית הלכת שאינה יודעת את כללי הקבלה והיהדות.


נעבור לילדים היקרים שלך.

מישל 16.1.2010 א' שבט תש''ע יום שבת לפרשת וארא ראש חודש שבט


ילידת חודש שבט, מזלך הוא דלי ואת איש הדמיון, כלומר דמיון מפותח ביותר. נולדת ביום שבת שהיה ראש חודש שבט ופרשת וארא.
היסוד שלך הוא מים – המים מתפשטים וזורמים לכל עבר, ומקבלים את צורתו של הכלי שמכיל אותם. הם מתקדמים עם הזרם, פשוטו כמשמעו, ומטבעם הם חסרי גבולות, צורה ותחום. אנשים עם טבע של 'מים' נוטים להעניק, להתחבר עם זולתם, להתפשט ולקבל את צרכיו של זולתם. הם נוטים להיות ידידותיים, גמישים, חברותיים וסלחנים (אפילו לחסרונות).
החולשה העיקרית שלהם מונחת בחוסר ריסון עצמי ושאיפה להנאות גופניות. לעתים הם גולשים להתנהגות לא מוסרית, מתוך מחשבה שההגבלות האנושיות הנורמאליות, אינן חלות עליהם. הם אוהבים לחוות דברים לשם החוויה עצמה ולא תמיד חושבים על השלכותיהן של חוויות אלו.

כשם שהמים הם מרביתו של העולם, וכשם שלא ניתן לחיות ללא מים, כך גם את לא יכולה לחיות מבלי להיות מעורבת בכל מה שקורה סביבך. מחזור המים שתמיד חוזרים למקומם הראשוני מביא גם אותך בכל פעם לחזור להתחלה ולהתחיל מחדש לנוע סביב הוויות העולם.

גם הכוכב השליט הוא שבתאי שהוא כוכב ההתבוננות, שדורש להעמיק בכל נושא עד לפרטי פרטים קטנים.
ילידי חודש שבט משויכים לשבטים אשר ויוסף עליהם נכתב בבראשית כ''ט בברכת יעקב לבניו כך:
כב בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף, בֵּן פֹּרָת עֲלֵי-עָיִן; בָּנוֹת, צָעֲדָה עֲלֵי-שׁוּר. כג וַיְמָרְרֻהוּ, וָרֹבּוּ; וַיִּשְׂטְמֻהוּ, בַּעֲלֵי חִצִּים. כד וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ, וַיָּפֹזּוּ זְרֹעֵי יָדָיו; מִידֵי אֲבִיר יַעֲקֹב, מִשָּׁם רֹעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל. כה מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזְרֶךָּ, וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ, בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל, בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת; בִּרְכֹת שָׁדַיִם, וָרָחַם. כו בִּרְכֹת אָבִיךָ, גָּבְרוּ עַל-בִּרְכֹת הוֹרַי, עַד-תַּאֲוַת, גִּבְעֹת עוֹלָם; תִּהְיֶיןָ לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. {פ}
גם כאשר צרות ואירועים רבים עוברים עליך, כמו על יוסף, את יוצאת משם מנצחת, מנהיגה, מובילה. יש לך ברכת שמים מיוחדת להצליח בכל מעשיך כל עוד תלכי על דרך הישר ותשתמשי בדמיון העשיר שלך שגם הוא כמו של יוסף שעל פי כושר הדמיון שלו ידע לפתור חלומות השרים ואחרי כן חלומות פרעה. גם אין בך פחד לעמוד לפני גדולים ממך ולהתנצח אתם כשאת יודעת שהאמת בידיך. נצלי תכונות אלו בשמירה על עצמך ועל ילדיך בעתיד.
וכך נאמר לאשר:
כ מֵאָשֵׁר, שְׁמֵנָה לַחְמוֹ; וְהוּא יִתֵּן, מַעֲדַנֵּי-מֶלֶךְ. {ס}
אשר יודע לקבל תנאים טובים במיוחד משום שהוא יודע להעניק.
ובספר דברים ל''ג בברכתו של משה לעם ישראל נאמר על השבטים הללו כך:
כד וּלְאָשֵׁר אָמַר, בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר; יְהִי רְצוּי אֶחָיו, וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ. כה בַּרְזֶל וּנְחֹשֶׁת, מִנְעָלֶךָ; וּכְיָמֶיךָ, דָּבְאֶךָ. כו אֵין כָּאֵל, יְשֻׁרוּן: רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ, וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים.
אשר הוא מבורך ואהוב מאד, כך גם את. אוהבת להרבות רכוש וממון, ברזל ונחושת מנעליך. ואוהבת תשומת לב כלפיך.
יג וּלְיוֹסֵף אָמַר, מְבֹרֶכֶת יְדוָד אַרְצוֹ, מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל, וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת. יד וּמִמֶּגֶד, תְּבוּאֹת שָׁמֶשׁ; וּמִמֶּגֶד, גֶּרֶשׁ יְרָחִים. טו וּמֵרֹאשׁ, הַרְרֵי-קֶדֶם; וּמִמֶּגֶד, גִּבְעוֹת עוֹלָם. טז וּמִמֶּגֶד, אֶרֶץ וּמְלֹאָהּ, וּרְצוֹן שֹׁכְנִי, סְנֶה; תָּבוֹאתָה לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. יז בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ, וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו--בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו, אַפְסֵי-אָרֶץ; וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם, וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה. {ס}
ואכן כפי שנאמר ליוסף יש בך הרבה ברכה ויחד עם זאת הרבה כוח להוביל את הבית להצלחה.

בפרשת השבוע שנוגעת אליך מדובר על:

ספר שמות פרק ט
(יז) עוֹדְךָ מִסְתּוֹלֵל בְּעַמִּי לְבִלְתִּי שַׁלְּחָם: (יח) הִנְנִי מַמְטִיר כָּעֵת מָחָר בָּרָד כָּבֵד מְאֹד אֲשֶׁר לֹא הָיָה כָמֹהוּ בְּמִצְרַיִם לְמִן הַיּוֹם הִוָּסְדָה וְעַד עָתָּה: (יט) וְעַתָּה שְׁלַח הָעֵז אֶת מִקְנְךָ וְאֵת כָּל אֲשֶׁר לְךָ בַּשָּׂדֶה כָּל הָאָדָם וְהַבְּהֵמָה אֲשֶׁר יִמָּצֵא בַשָּׂדֶה וְלֹא יֵאָסֵף הַבַּיְתָה וְיָרַד עֲלֵהֶם הַבָּרָד וָמֵתוּ: (כ) הַיָּרֵא אֶת דְּבַר יְדֹוָד מֵעַבְדֵי פַּרְעֹה הֵנִיס אֶת עֲבָדָיו וְאֶת מִקְנֵהוּ אֶל הַבָּתִּים: (כא) וַאֲשֶׁר לֹא שָׂם לִבּוֹ אֶל דְּבַר יְדֹוָד וַיַּעֲזֹב אֶת עֲבָדָיו וְאֶת מִקְנֵהוּ בַּשָּׂדֶה: (כב) וַיֹּאמֶר יְדֹוָד אֶל משֶׁה נְטֵה אֶת יָדְךָ עַל הַשָּׁמַיִם וִיהִי בָרָד בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם עַל הָאָדָם וְעַל הַבְּהֵמָה וְעַל כָּל עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: (כג) וַיֵּט משֶׁה אֶת מַטֵּהוּ עַל הַשָּׁמַיִם וַידֹוָד נָתַן קֹלֹת וּבָרָד וַתִּהֲלַךְ אֵשׁ אָרְצָה וַיַּמְטֵר יְדֹוָד בָּרָד עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם: (כד) וַיְהִי בָרָד וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת בְּתוֹךְ הַבָּרָד כָּבֵד מְאֹד אֲשֶׁר לֹא הָיָה כָמֹהוּ בְּכָל אֶרֶץ מִצְרַיִם מֵאָז הָיְתָה לְגוֹי: (כה) וַיַּךְ הַבָּרָד בְּכָל אֶרֶץ מִצְרַיִם אֵת כָּל אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה מֵאָדָם וְעַד בְּהֵמָה וְאֵת כָּל עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה הִכָּה הַבָּרָד וְאֶת כָּל עֵץ הַשָּׂדֶה שִׁבֵּר: (כו) רַק בְּאֶרֶץ גּשֶׁן אֲשֶׁר שָׁם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא הָיָה בָּרָד: (כז) וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא לְמשֶׁה וּלְאַהֲרֹן וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם חָטָאתִי הַפָּעַם יְדֹוָד הַצַּדִּיק וַאֲנִי וְעַמִּי הָרְשָׁעִים: (כח) הַעְתִּירוּ אֶל יְדֹוָד וְרַב מִהְיֹת קֹלֹת אֱלֹהִים וּבָרָד וַאֲשַׁלְּחָה אֶתְכֶם וְלֹא תֹסִפוּן לַעֲמֹד: (כט) וַיֹּאמֶר אֵלָיו משֶׁה כְּצֵאתִי אֶת הָעִיר אֶפְרֹשׂ אֶת כַּפַּי אֶל יְדֹוָד הַקֹּלוֹת יֶחְדָּלוּן וְהַבָּרָד לֹא יִהְיֶה עוֹד לְמַעַן תֵּדַע כִּי לַידֹוָד הָאָרֶץ: (ל) וְאַתָּה וַעֲבָדֶיךָ יָדַעְתִּי כִּי טֶרֶם תִּירְאוּן מִפְּנֵי יְדֹוָד אֱלֹהִים: (לא) וְהַפִּשְׁתָּה וְהַשְּׂעֹרָה נֻכָּתָה כִּי הַשְּׂעֹרָה אָבִיב וְהַפִּשְׁתָּה גִּבְעֹל: (לב) וְהַחִטָּה וְהַכֻּסֶּמֶת לֹא נֻכּוּ כִּי אֲפִילֹת הֵנָּה: (לג) וַיֵּצֵא משֶׁה מֵעִם פַּרְעֹה אֶת הָעִיר וַיִּפְרֹשׂ כַּפָּיו אֶל יְדֹוָד וַיַּחְדְּלוּ הַקֹּלוֹת וְהַבָּרָד וּמָטָר לֹא נִתַּךְ אָרְצָה: (לד) וַיַּרְא פַּרְעֹה כִּי חָדַל הַמָּטָר וְהַבָּרָד וְהַקֹּלֹת וַיֹּסֶף לַחֲטֹא וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ הוּא וַעֲבָדָיו: (לה) וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה וְלֹא שִׁלַּח אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְדֹוָד בְּיַד משֶׁה:
אנו עומדים באמצע המכות שמקבלות מצרים ולמרות שפרעה מקבל כבר המון מכות הוא לא לומד להבין שדרכו שגויה ושהוא לא יצליח בדרך שלו. הפרשה בארה ללמד אותך לשים לב לפרטים הקטנים שבדרך ולראות כיצד את מצליחה ללמוד מכל הפרטים הקטנים ולהתקדם בהבנה ולהצליח על ידי למידה מתוך בדרך והפעילות.
נעסוק מעט בתכונותיך האישיות:
את מאד מקובעת בדרכך בחיים. יש לך כושר ריכוז מבלבל, פעמים רבות את נראית לאנשים כחלמנית ופתאום את קולטת הרבה מבלי שאת מרגישה בכלל מהיכן זה הגיע. בפוטנציאל יש בך תכונות של גאונים אבל החולמנות מפריעה לך לדעת זאת. אוהבת לפענח מסתורים, קשה לך להסביר את מסקנתך או מהיכן היא צצה ובאה, אך היא מדויקת. את פועלת באופן שכלי מהר מאד אבל באופן גופני את פועלת לאט.
הרבה פעמים את מפתיעה ולא צפויה, לעתים את הולכת נגד המוסכמות החברתיות ומתחמקת מאחריות. נראית לפעמים כפזורת דעת, אך יש לך אינטואיציה גבוהה מאד.
את שוחרת חרות, לעתים גם מורדת.
כששואלים אותך או מבקשים ממך דבר את נוהגת בראש ובראשונה לאמור ''לא'' אך אם נותנים לך זמן לחשוב את בדרך כלל תסכימי.
מצד אחד את יכולה להיות המוקיון שבחברה ומצד שני מלווה אותך רצינות רבה. יש לך כוח השפעה, הברקות רבות, המצאות, את אוהבת לתת ולהעניק. את מאד מקורית.
פעמים רבות את שוכחת דברים.
יש לך יכולת אמפטית לילדים. את סובלת בעיקר בחלק הנפשי ואין לך דעות קדומות.
די צריך להיזהר במה שאומרים לך.
מביטה קדימה.
זקוקה לפינה מיוחדת בשבילך שאסור לאף אחד להיכנס.

למעשה: להרגיל אותה לזמן וסדר, להרגיל אותה לקחת אחריות, לא לבקש ממנה תשובה מיד (כי תגיד לא), לעודד פעילות, זקוקה לפינה מיוחדת בשבילה שאסור לאף אחד להיכנס, תיקון האכילה.

משמעותה של האות מ' מבחינת הקבלה – ערכה המספרי של האות מ' הוא 40 – למספר זה יש משמעות של יצירה כפי שאומרים חז''ל ש 40 יום הוא זמן היווצרות הוולד במעי אמו. מטעם זה מסבירים חז''ל את ישיבתו של משה בהר סיני 40 יום לקבלת התורה מהקב''ה, כדי שהתורה שהיא רוחנית תיקלט כליל בתוך האדם בעת שישתחרר מחומר גשמיותו שהתהווה במשך 40 יום.
משמעותה של האות מ' בשם של האדם – אות זאת שייכת לאותיות אמש שהם בעלות עוצמה רוחנית גבוהה ביותר. היא נותנת לבעליה רוחניות רבה וראיית עולם רחבה – אומץ, חריצות, סבלנות, רגישות לזולת, יחד עם יכולת הקרבה עצמית. פגיעות גבוהה אך גם יכולת הישרדות טובה. חכמה וחולמנות.
אות זו מושפעת מיסוד המים ולכן יש באופייה עזרה לזולת אך קושי בעזרה עצמית, הליכה עם הזרם ולא נגדו כטבעם של מים זורמים.
משמעותה של האות י' מבחינת הקבלה – אות החכמה, האות הראשונה בשמו של הקב''ה. חכמה שיסודה הוא כח מה המרכז למקור הכוח מהאין, כפי שנאמר: ''והחכמה מאין תמצא'' באיוב כ''ח, יב. דבר המגלה כי החכמה קשורה בענווה, כפי שנרמז בקטנותה של האות י' המרמזת מקטנותה של האות י' המרמזת על מידת הענווה. על פי מסכת מנחות כ''ט ב, באות י' נברא העולם הבא.

משמעותה של האות י' בשם של האדם – האות י' מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים אשדם הנושא בשמו אות זו אך תלוי במיקומה בשם. אות זו מושפעת ממזל בתולה ומסוד האדמה ונותנת לבעליה כישרון משחק בעולם של מציאות, אהבת החומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד לראיית עולם בגדול. ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר. כמו כן אדם בעל אות זו נקרא לעבוד על נושא הענווה, כי הוא אדם סמכותי ובעל אישיות ממגנטת, מקרין חום ואהבה.

משמעותה של האות ש' מבחינת הקבלה – האות ש' היא האות שבה נוצר יסוד האש, שבו תלוי האור. גם בצורתה דומה ה ש' לשלהבת אש. הרכב ענפיה מהאותיות ז,י,ו,ז בשמאל הש' ובימינה ן ן' באמצעה. האות ש' יסוד האש היא גם יסוד הגבורה אותה מסמלת האש. מכאן המילה שן לחלק החזק בגוף, כמו כן מצוי בתנ''ך שן כביטוי לגבורה וכוח שכתוב ''שיני רשעים שיברת'' (תהילים ג' י). בספר הספירות של הרגש, שביסודן הן שבע, מקום הגבורה הוא השני, הרי שבמכלול עשרת הספירות בצירוף שלושת הספירות המתייחסות למוח, שהם כתר חכמה ובינה, הרי חכמה במקום השני. לפי סדר זה קשורים השיניים לחכמה, קשר זה מתבטא בספר השיניים של האדם שהם 32 כנגד ל''ב נתיבות החכמה. ל''ב נתיבות החכמה הם יסוד כוח הבינה שלעל ידם מפתחת היא את החכמה הגנוזה, בדומה לשיניים הלועסות הטוחנות את הנכנס אליהן. מכאן משמעות שן, משנן, כוח השינון. הוא כוח הבינה שהיא עפ''י הסוד, שורש למידת הגבורה.
ש' מסמלת לשורש. לפי הזוהר האות ש' נקראת אתוותא דקשוט, אות האמת. הדבר בא לידי ביטוי בשלושת ענפיה, המרמזות על נשמה, רוח, גוף. וכל לשלושה עולמות - העולם הזה, כעולם של ימות המשיח, ועולם הבא. וכן, לשלושת הקדושות שבעולם – קדושת השבת, קדושת הקב''ה וקדושת ישראל.
הזוהר אומר גם ששלושת ענפי הש' הן כנגד שלושת האבות אברהם יצחק ויעקב כאשר הענף האמצעי שבש' ה – ו' כנגד יעקב, שכידוע מידתו של יעקב הייתה מידת האמת ''תתן אמת ליעקב''.

משמעותה של האות ש' בשם של האדם – פעלתנות וחריצות ואנרגיה רבה ינשום לבעלי אות זאת אשר גורמת לחוסר שקט רדיפה אחר תענוגות, דחפים מחד ורוחניות מאידך, יכולת קליטה מצוינת, התלהבות, מזג חם וכוח להשגת מטרות. האות ש' בנויה משלושה קווים שהם ערוצי תקשורת רוחניים. השקר הוא חלק מכוחה של האות הרומזת על שליטה בדיבור. האות ש' ארצית או חומרית מיתר האותיות הראשיות, זו אחת מן האותיות שיש לה שני יסודות מים ואש.

משמעותה של האות ל' מבחינת הקבלה – ל' האות הגבוהה שבאותיות הא-ב מרמזת על אפשרות העלייה של האדם מתחום החטא לעולמות עליונים על ידי תיקן הלב. ל' מראה על לימוד ומרמזת על לב האדם.
האדם צריך להיות מלך, כי מלך מרמז על שלושת מרכזי החיות של האדם החשובים ביותר - מוח, לב, כבד. מוח - משכן הנשמה, לב - משכן הרוח וכבד – משכן הנשמה הבהמית, עיקר התאוות בעולם הזה.
כאשר האדם ממליך את מחשבותיו המושפעות מכוח קדושת הנשמה, על רגשותיו שבליבו ועל תאוותיו שבכבד הרי הוא הופך להיות מלך - מוח, לב, כבד כך זה אמור להיות משום שהאדם העומד זקוף יוצר מצב שונה משאר החיות שבו המוח עליו והלב באמצע והכבד תחתון. אצל כל שאר בעלי החיים כולם נמצאים באותה רמת גובה. לכן כאשר המחשבה היא השולטת על הרגשות ועל התאוות האדם הוא מלך. כאשר הוא נותן לרגשותיו לשלוט על מחשבותיו הרי הוא הופך את סדר החשיבות ל – לב, מוח, כבד והופך להיות למך. וכאשר תאוותיו הם בראש מעייניו הוא הופך את הסדר לגמרי ל כבד, לב, מוח ואז הוא הופך להיות כְּלֻם (שום דבר).

משמעותה של האות ל' בשם של האדם – ההשפעה ממזל מאזניים ויסוד האוויר נותנת לבעליה עוצמות נוחות וקלות חיים, עשייה לשם מנוחה, חוסר ביטחון (תלוי במקומה של האות, אך בשמך היא מופיעה פעמיים בתחילה ובאמצע כך שהשפעה זו רבה), עדינות תקשורתית, אדם פשרן, בזבזן שאינו מחושב, יצירתי, אוהב ואמנות או מוזיקה, נאמן עם יכולת נתינה טובה, נכון לתת הרבה כדי לקבל מעט.



אילי 9.11.2012 כד חשוון תשע''ב – נולדת בחודש מרחשוון שמזלו עקרב, נטייה לשמור טינה, מושפע מיסוד האוויר, כוכב מאדים ושבט אשר ומנשה. יום שישי לפרשת חיי שרה.
יסוד האוויר - היסוד השליט הוא האוויר – האוויר הוא היסוד המורכב ביותר. הוא קליל, בר חלוף ולכאורה לא קיים. הוא נושב לכאן ולשם, אף פעם לא קבוע במקום אחד, אף פעם לא נוקט עמדה. הוא בלתי נראה, ויכול להיות במקום אחד כשאנחנו חושבים שהוא במקום אחר. אנשים שהיסוד העיקרי שלהם הוא אויר, נוטים לחוסר עניין בעולם הגשמי. הם יכולים להיות יותר רוחניים ואידיאליסטיים, ולחיות בעולם של אידיאלים. יתכן שתהיה להם כמיהה לרומם את העולם הזה ולהתחבר לאנרגיות ולאספקטים המופשטים של הקיום.
החולשה שלהם קשורה לכוח הדיבור, שקיומו תלוי באוויר שהוא מקורו. אנשים אלה נוטים לדיבור חסר משמעות, לפטפטנות, רכילות, חנופה ורמאות, ומסוגלים לעוות את האמת לתועלתם. קשה להם גם להיצמד לשגרה וללוח זמנים, כשבאופן בלתי מודע הם מניחים שהם מסוגלים להימצא בכמה מקומות באותו הזמן.

שבט מנשה ואשר,
בראשית כ''ט
כ מֵאָשֵׁר, שְׁמֵנָה לַחְמוֹ; וְהוּא יִתֵּן, מַעֲדַנֵּי-מֶלֶךְ. {ס}
כב בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף, בֵּן פֹּרָת עֲלֵי-עָיִן; בָּנוֹת, צָעֲדָה עֲלֵי-שׁוּר. כג וַיְמָרְרֻהוּ, וָרֹבּוּ; וַיִּשְׂטְמֻהוּ, בַּעֲלֵי חִצִּים. כד וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ, וַיָּפֹזּוּ זְרֹעֵי יָדָיו; מִידֵי אֲבִיר יַעֲקֹב, מִשָּׁם רֹעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל. כה מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזְרֶךָּ, וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ, בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל, בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת; בִּרְכֹת שָׁדַיִם, וָרָחַם. כו בִּרְכֹת אָבִיךָ, גָּבְרוּ עַל-בִּרְכֹת הוֹרַי, עַד-תַּאֲוַת, גִּבְעֹת עוֹלָם; תִּהְיֶיןָ לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. {פ}

דברים ל''ג
כד וּלְאָשֵׁר אָמַר, בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר; יְהִי רְצוּי אֶחָיו, וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ. כה בַּרְזֶל וּנְחֹשֶׁת, מִנְעָלֶךָ; וּכְיָמֶיךָ, דָּבְאֶךָ. כואֵין כָּאֵל, יְשֻׁרוּן: רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ, וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים. \

יג וּלְיוֹסֵף אָמַר, מְבֹרֶכֶת יְהוָה אַרְצוֹ, מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל, וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת. יד וּמִמֶּגֶד, תְּבוּאֹת שָׁמֶשׁ; וּמִמֶּגֶד, גֶּרֶשׁ יְרָחִים. טו וּמֵרֹאשׁ, הַרְרֵי-קֶדֶם; וּמִמֶּגֶד, גִּבְעוֹת עוֹלָם. טז וּמִמֶּגֶד, אֶרֶץ וּמְלֹאָהּ, וּרְצוֹן שֹׁכְנִי, סְנֶה; תָּבוֹאתָה לְרֹאשׁ יוֹסֵף, וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. יז בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ, וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו--בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו, אַפְסֵי-אָרֶץ; וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם, וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה. {ס}

האדם תמיד שואף לטוב, לאיכות חיים, למעמד מכובד וחשוב וזה מעולה כי זה למעשה תפקידו של האדם בעולם להתקדם ולא לעמוד על מקום אחד. אבל כאשר האדם עושה פעולות להתקדמותו קמים מולו שני סוגי אנשים – אלו שרוצים לעזור לו ואלו שרוצים לפגוע בו בהתקדמותו, אם מתוך קנאה ואם מסיבות אחרות. את אלו שרוצים לפגוע בנו קל מאד לזהות, אך פעמים רבות אנו חושבים שאלו שרוצים לעזור לנו מנסים לפגוע בנו ואנו תוקפים אותם מתוך התגוננות. כאן באות הברכות של יעקב ללמדנו שעלינו לעצור את כוח ההתקפה שלנו ולחשוב. אחרי כן רצוי הרבה יותר להגיב בעדינות ואז משיגים תוצאות הרבה יותר טובות. ומאחר ובאופייך אתה נוטר טינה באות ברכות אלו ללמדך לא לשמור טינה ולהתעודד ולראות את החיים באורם היפה והמתוק ואז הרווחים הרבה יותר גדולים ועצומים.
כפי שציינתי נולדת ביום שישי לפרשת חיי שרה וזה מה שמפרת לנו התורה על כך:

ספר בראשית פרק כה
(א) וַיֹּסֶף אַבְרָהָם וַיִּקַּח אִשָּׁה וּשְׁמָהּ קְטוּרָה: (ב) וַתֵּלֶד לוֹ אֶת זִמְרָן וְאֶת יָקְשָׁן וְאֶת מְדָן וְאֶת מִדְיָן וְאֶת יִשְׁבָּק וְאֶת שׁוּחַ: (ג) וְיָקְשָׁן יָלַד אֶת שְׁבָא וְאֶת דְּדָן וּבְנֵי דְדָן הָיוּ אַשּׁוּרִם וּלְטוּשִׁם וּלְאֻמִּים: (ד) וּבְנֵי מִדְיָן עֵיפָה וָעֵפֶר וַחֲנֹךְ וַאֲבִידָע וְאֶלְדָּעָה כָּל אֵלֶּה בְּנֵי קְטוּרָה: (ה) וַיִּתֵּן אַבְרָהָם אֶת כָּל אֲשֶׁר לוֹ לְיִצְחָק: (ו) וְלִבְנֵי הַפִּילַגְשִׁים אֲשֶׁר לְאַבְרָהָם נָתַן אַבְרָהָם מַתָּנֹת וַיְשַׁלְּחֵם מֵעַל יִצְחָק בְּנוֹ בְּעוֹדֶנּוּ חַי קֵדְמָה אֶל אֶרֶץ קֶדֶם: (ז) וְאֵלֶּה יְמֵי שְׁנֵי חַיֵּי אַבְרָהָם אֲשֶׁר חָי מְאַת שָׁנָה וְשִׁבְעִים שָׁנָה וְחָמֵשׁ שָׁנִים: (ח) וַיִּגְוַע וַיָּמָת אַבְרָהָם בְּשֵׂיבָה טוֹבָה זָקֵן וְשָׂבֵעַ וַיֵּאָסֶף אֶל עַמָּיו: (ט) וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ יִצְחָק וְיִשְׁמָעֵאל בָּנָיו אֶל מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה אֶל שְׂדֵה עֶפְרֹן בֶּן צֹחַר הַחִתִּי אֲשֶׁר עַל פְּנֵי מַמְרֵא: (י) הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם מֵאֵת בְּנֵי חֵת שָׁמָּה קֻבַּר אַבְרָהָם וְשָׂרָה אִשְׁתּוֹ: (יא) וַיְהִי אַחֲרֵי מוֹת אַבְרָהָם וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יִצְחָק בְּנוֹ וַיֵּשֶׁב יִצְחָק עִם בְּאֵר לַחַי רֹאִי:

הנה מספר לנו הקטע על פטירתו של אברהם אבינו ועל המעשים שעשה לפני פטירתו. נולדים לו כמה וכמה בנים מקטורה, פילגשו, אבל אברהם רוצה להשאיר את כל ארץ ישראל ליצחק שממנו צריך להופיע עם ישראל. יחד עם זאת אברהם אינו מתעלם מבני הפילגשים, הם בניו והוא אוהב אותם, לכן הוא מעניק להם מתנות. רש''י אומר שנתן להם שמות טומאה, ולמעשה מתכוון שנתן להם חכמה רבה וידע לרפא בני אדם אבל אל על ידי שם האלוהים. נשאלת כרן שאלה האם יצחק ידע גם הוא לרפא את האנשים כמו בני הפילגשים, והתשובה היא ברורה שבוודאי שידע, אלא שהוא עשה זאת על ידי ברכת האלוהים. לצערנו עם השנים הידע הזה נשכח, למרות שהוא מופיע פה ושם בכתבים יהודיים רבים, ועתה עם הגעתו של ידע זה מארצות המזרח, ארצות קדם שאליהם נשלחו בני הפילגשים, אנו מופתעים מהידע הזה שלהם, שהוא במקורו מאברהם אבינו.
אם כן מה אנו לומדים מקטע זה לגביך? אנו לומדים יש בך ידע רב אצור עמוק בתוכך, רק שאתה צריך להוציאו החוצה ולהביאו לידי מימוש חיובי. כשנעסוק בשמך תראה כיצד זה משתלב בך בצורה כל כך ברורה.
כוכב מאדים, כוכב מארס קרוי על שמו של אל המלחמה הרומי, ומבטא אנרגיה, אומץ לב, ראשוניות, יושר ופתיחות. שמו העברי בא לו בזכות גווניו האדומים הרומזים על תכולת הברזל הגבוהה שלו.
כוכב מאדים במזל עקרב משדר הבנה עמוקה בנפש האדם ולכן הוא מתאים לאנשים שרוצים לעסוק בפסיכולוגיה או במיסטיקה.
אופייך די קבוע, אתה נוהג לרוב בריסון עצמי.

יש לך מבט שיוצר חוסר נעימות. גם אינך מוריד את העיניים כשמסתכלים עליך לעיניים. יש בך עזות ואתה מחונן באני הטוטלי שלך.
אינך נפגע מעלבונות ואינך קונה חנופה.
אינך פזיז ואינך לחוץ, אינך רפה ואינך נאיבי. אומר את האמת בפנים ויכול להיות קר ועדין כאחת. יחד עם זאת יכול להיות חם ורגיש. (כאן נכנסת חשיבות השם ויום הלידה לסיפור) באותה מידה אתה יכול להסתגר ולהתקפל בתוך עצמך אל סבך השנאה והטינה על כל פגיעה באני שלך. (אני באופן אישי חוויתי זאת בחיי מאח שהאשים אותי בהוצאתו מהבית בגיל 6 בגלל בעיות לימודיות ומנהל בית ספר טיפש)
לעולם לא תשכח טובה שנעשתה לך או פגיעה שפגעו בך. אינך יודע פחד וכשאתה נוקם אתה עושה זאת בפי ארבעה וחמישה.
קיימת אמביוולנטיות רבה בין היכולת להיות חרד לעזור ולסייע לנזקק לבין היותך מושחת ושתלטן לגבי הרכוש שלך. ואתה תשיג, בסופו של דבר את מה שאתה רוצה.
אינך איש פשרה ואם אתה מוותר אתה בפשטות מחכה לסיבוב הבא שבו תשלים את ניצחונך.
אינך גלוי לגבי עצמך. מסוגל לעמוד בכאב. מתנקם באכזריות.
חכם אבל מתחמק מעבודות ולימודים.
אוהב סיפורי דמיונות או בלהות. כושר דיבור מעולה.
שליטה בנמוך ובחלש.
בצד השלילי'' משחית, בוגד, הולך רכיל.
זקוק לפינה מיוחדת משל עצמו שאין בה כניסה לאף אחד.
אופי נחוש, חותך בדרכו למטרה, ערמומי, קיצוניות התנהגותית, עקשנות ותקיפות, עוצמה רגשית, הנובעת מעומק נפשי ויצרים סוערים.


משמעות אותיות השם:
משמעותה של האות א' מבחינת הקבלה – אלף = ללמד, כנאמר ''ואאלפך חכמה'' באיוב לג, לג. היפוך האותיות של האות אלף, במלואה, הוא פלא, פלא הא דבר שנפלא מן האדם – ומרמז על כתר, שנאמר והחכמה מאין תמצא, אין הוא הכתר, מקור החכמה.
א' אלופו של עולם – הקב''ה – אלוף נעורי אתה, ירמיהו ג' ד. גמרא מסכת חגיגה ט''ז א. א' בנויה מאותיות ו ושתי אותיות י' שערכן המספרי הוא 26 כערך שם הוי''ה.
א-ל-ף, אלף למד פה, הנשמה שהיא חלק אלוה ממעל ששוכנת במוח מלמדת דרך המוח את הפה שבו כוח הדיבור.
אלף – אֶלֶף, בורא עולם – המרומז באַלף, ברא את הריבוי המרומז על ידי אֵלף וכפי שאומר הפסוק ''שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה – מי אלה - אותיות אלהים, שהוא המי שברא אלה. את הריבוי.

משמעותה של האות א' בשם של האדם – אות זו פתוחה לכל הכיוונים ולכן אינה סובלת מסגרות ופורצת לכל כיוון עקב חוסר מסגרת. בעלת יכולת שכלית גבוהה ומכורה לשינויי ותהפוכות, בולטת ואינה נחבאת אל הכלים, יש לה אומץ כוח ושליטה, מסמלת אהבת ידע ובעלת כוח רוחני חזק. אדם זה יהיה בעל רצון לחופש ויהיה לו קשה לקבל מרות מאדם אחר.
נותנת את היכולת להסתגל מהר לשינויים בכל גיל. האות ב' מביאה את הברכה והאות א' מחלקת אותה לשאר האותיות. אות הגורמת לאיזון רוחני שאין לו גבולות ומגבלות. דם עם הרבה אותיות א' עלול לגרום לחוסר איזון ולחסור יציבות נפשית, כמו כן עודף חופש ומרחב עלול להביא בעיות בזוגיות.

משמעותה של האות י' מבחינת הקבלה – אות החכמה, האות הראשונה בשמו של הקב''ה. חכמה שיסודה הוא כח מה המרכז למקור הכוח מהאין, כפי שנאמר: ''והחכמה מאין תמצא'' באיוב כ''ח, יב. דבר המגלה כי החכמה קשורה בענווה, כפי שנרמז בקטנותה של האות י' המרמזת מקטנותה של האות י' המרמזת על מידת הענווה. על פי מסכת מנחות כ''ט ב, באות י' נברא העולם הבא.

משמעותה של האות י' בשם של האדם – האות י' מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים אשדם הנושא בשמו אות זו אך תלוי במיקומה בשם. אות זו מושפעת ממזל בתולה ומסוד האדמה ונותנת לבעליה כישרון משחק בעולם של מציאות, אהבת החומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד לראיית עולם בגדול. ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר. כמו כן אדם בעל אות זו נקרא לעבוד על נושא הענווה, כי הוא אדם סמכותי ובעל אישיות ממגנטת, מקרין חום ואהבה.

משמעותה של האות ל' מבחינת הקבלה – ל' האות הגבוהה שבאותיות הא-ב מרמזת על אפשרות העלייה של האדם מתחום החטא לעולמות עליונים על ידי תיקן הלב. ל' מראה על לימוד ומרמזת על לב האדם.
האדם צריך להיות מלך, כי מלך מרמז על שלושת מרכזי החיות של האדם החשובים ביותר - מוח, לב, כבד. מוח - משכן הנשמה, לב - משכן הרוח וכבד – משכן הנשמה הבהמית, עיקר התאוות בעולם הזה.
כאשר האדם ממליך את מחשבותיו המושפעות מכוח קדושת הנשמה, על רגשותיו שבליבו ועל תאוותיו שבכבד הרי הוא הופך להיות מלך - מוח, לב, כבד כך זה אמור להיות משום שהאדם העומד זקוף יוצר מצב שונה משאר החיות שבו המוח עליו והלב באמצע והכבד תחתון. אצל כל שאר בעלי החיים כולם נמצאים באותה רמת גובה. לכן כאשר המחשבה היא השולטת על הרגשות ועל התאוות האדם הוא מלך. כאשר הוא נותן לרגשותיו לשלוט על מחשבותיו הרי הוא הופך את סדר החשיבות ל – לב, מוח, כבד והופך להיות למך. וכאשר תאוותיו הם בראש מעייניו הוא הופך את הסדר לגמרי ל כבד, לב, מוח ואז הוא הופך להיות כְּלֻם (שום דבר).

משמעותה של האות ל' בשם של האדם – ההשפעה ממזל מאזניים ויסוד האוויר נותנת לבעליה עוצמות נוחות וקלות חיים, עשייה לשם מנוחה, חוסר ביטחון (תלוי במקומה של האות, אך בשמך היא מופיעה פעמיים בתחילה ובאמצע כך שהשפעה זו רבה), עדינות תקשורתית, אדם פשרן, בזבזן שאינו מחושב, יצירתי, אוהב ואמנות או מוזיקה, נאמן עם יכולת נתינה טובה, נכון לתת הרבה כדי לקבל מעט.



בברכה
מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שמות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines