|
|
שפיכה מהירה
|
|
לכבוד הרב בר כץ שלום וברכה!
אני בחור דתי בן 23. בעבר התמודדתי עם קשיים בשמירת הברית, אך כיום ברוך ה' ההתמודדות כבר אינה קשה כל כך ואני מסתדר נהדר.
מה שכן, בעקבות הפעמים שכן נפלתי בעבר, התחוור לי שיש לי בעיית שפיכה מהירה.
כיום אני בקשר רציני למטרת נישואין שאורך כבר מספר חודשים, ב"ה.
העניין הוא כזה- הבחורה שאיתה אני יוצא היא בעלת תשובה, שלצער שנינו כבר התנסתה ביחסי אישות עם יותר מגבר אחד. אני חושש מאוד מ"אין האישה כורתת.." ומפחד שהבעיה שלי תשפיע לרעה על הזוגיות, במידה ונחליט להינשא.
הבנתי שישנו טיפול יעיל, שניתן לבצע באופן אישי ומראש, שכולל אוננות, ללא הוצאת זרע (ברמת העיקרון, ככל הנראה לעיתים כן נפלט בטעות), אך אני לא יודע האם ניתן (לפחות לאור הנסיבות) להקל ולהשתמש בו.
ברצוני לשאול מה דעת הרב, והאם, במידה ואסור, ישנן דרכים יעילות נוספות לטפל בבעיה מראש בצורה מותרת הלכתית?
תודה רבה מראש!
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה לשואל.
הבט יקירי,
אין רצוני להיכנס לפירוט אפשרויות טיפוליות בתחום האישות, מן הטעם הפשוט, שעסקינן באתר הממוקם בפרהסיה.
אבל אתייחס לקושי שמטריד אותך. ואקדים,
תלונה בדבר שפיכה מוקדמת, נשמעת מעת לעת, מבחורים צעירים, ביניהם לא מעט בני ישיבה, ברובן של התלונות, אין בין המציאות לתלונה ולא כלום. מה אם כן מביא את המתלוננים להלין? הסיבה השכיחה אצל צעירים, היא 'השוואה' בין התפקוד שהם חווים, לבין צפייה באתרים שאינם ראויים, שהם לא משקפים תפקוד נורמטיבי.
מן התיאור שלך עולה הרושם, כי גם אתה שייך ל'רוב' שמתלוננים על שפיכה מוקדמת, אבל התפקוד שלהם אינו נכנס תחת ההגדרה הזו.
כאשר תינשאו בע''ה (מה מעקב אתכם?) או אז, אם וכאשר אחד מכם, לא יהיה שבע רצון מחוויית האישות. אזי יהיה מקום לבדוק היכן הקושי, ובהתאם לקושי למצוא מענה ראוי, שיחזק גם את הקשר הרגשי ביניכם. עד אז, אין כל טעם לדון בדבר.
אתה השחלת דאגה נוספת בדבריך, מכך שהבחורה הזו, לא תכרות איתך ברית. משום שאתה 'לא הראשון' שלה.
גם כאן אומר, כאשר חז''ל דיברו על כך ש''אין האישה כורתת ברית אלא למי שעשאה כלי...'' הם לא התכוונו למובן הצר של הדברים כמו יחסי אישות מזדמנים. ובוודאי גם שאין כוונתם, למי שבפועל הסיר מן האישה את רקמת הבתולים ותו לא. ומה יהיה אם הם נשרו מאליהם? או שרופאת הנשים הסירה את הרקמה. וכי הנשים הללו איבדו את האפשרות לכרות ברית?!
אלא צריך להבין, שחז''ל תמיד מדברים בהקשר רחב, ובדימויים רחבים. בבחינת 'סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה'.
גם כאן, חז''ל דיברו בדימוי רחב ''מי שעשאה כלי'' היינו, שהוא 'הופך אותה לכלי', ע''י שהוא ממלא אותה יומיום. באהבה, בביטחון, בהקשבה, בהכלה, בשמחה, בעידוד, באכפתיות, בהערכה, ברוחב לב, במאור פנים, בהתעניינות, ועוד ועוד. אזי האישה תכרות איתו 'ברית' ואם תשאל אז מה הרבותא בזה. התשובה היא. שחז''ל מגלים לנו שאך ורק עם איש כזה, האישה כורתת ברית. לעומת זאת, עם איש שאינו ממלא אותה במרכיבים הללו, האישה אינה כורתת ברית. חד וחלק! על אף שהיא יכולה לגור עימו יחד חמישים שנה, ועל אף שהוא היה ''הראשון'' ו''האחרון'' שלה. היא לא 'תכרות ברית'! (כל קלינאי בתחום הזוגיות יודע כמה הדברים משקפים את המציאות)
כמובן שיש מעלה יתרה ומיוחדת, למי שמשקיע בזוגיות שלו את כל המרכיבים שהזכרתי, והוא בנוסף גם האיש ה'ראשון' בהקשר ההתקשרותי והחיבור הפיזי בחייה, וזה אכן נכלל בדברי חז''ל. אבל זה לא צריך להטריד אותך. אם רצונך שרעיתך תכרות איתך ברית, תלמד מה הם הצרכים הנפשיים שלה, ותמלא אותם ובכך תמלא את עצמך.
הסר דאגה מליבך,
בברכה,
ראובן בר-כץ אתר:טיפול זוגי לדתיים
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שפיכה מהירה
|
|
|
|
|
|
|
|
|