|
|
שאלה
|
מתוך:
כללי
»
אחר
|
פורסם בי"ד באלול התשע"ד
|
|
בשו"ע, סימן ה, סעיף א, פוסק כשאומרים שם ה' על מה מכוונים וכן במשנה ברורה שם.
לפי הרמב"ם, מו"נ, פרק סא-סג, שם של ארבע אותיות שמורה על מציאות מוחלטת, מחויב המציאות.
מה לפי הרמב"ם אנחנו צריכים לכוון?
|
התשובה:
|
|
קודם כל פירוש המלים. אבל גם כל הרעיונות שכתובים בשו''ע, עולים בקנה אחד עם דברי רבינו, אלא שבשו''ע הם מפורטים, וגם אינם נוטים לייחוד המופשט כדעת רבינו, ורבינו ישאף שכל היכול להתכוון למציאות ה' אחד בתכלית הייחוד המשגיח בעולמו, הרי זה משובח.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שאלה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
שאלה לאורים ותומים של דורנו
- מאיר, 09/09/2014
א. בשאלתי הקודמת לעניין כוונות שם ה` בברכות אזי כדי להיות מרוכז ופרקטי, מכוונים שויתי ה` לנגדי תמיד, שם המפורש של אותיות שם ה`, שהוא תכלית המציאות. האם נכון? האם זה כולל הכל?
ב. שאלתי השנייה: לגבי 13 מידות לדעת מורי הרמב``ם מהם 13 מידות?
הקל והדל, מאיר ב``ר ישראל חג`בי
|
א. אכן כן. כדברי הר``ש מקינין, מחשבה פשוטה בתכלית הפשטות של מציאות ה` והשגחתו, כמחשבת תינוק, שאין בה שום פניות ונטיות ומורכבויות.
ב. עיין בשו``ת הרמב``ם, שיטת רבינו, במספר השלוש עשרה מידות של רחמים.
|
|
|
|
|
|
|