|
|
חלב שחלבו גוי לצורך חולה שאין בו סכנה
|
|
בילקוט יוסף כתב בהלכות שבת
חלב שחלבו גוי אסור לשתותו גם לחולה שאין בו סכנה
והרי נאמר כבר לפני שמותר לעשות מלאכות אפילו דאוריתא ע"י גוי לצורך חולה שאין בו סכנה..
מדוע עניין החליבה אסור לצורך חולה שאב"ס?
|
התשובה:
|
|
כתב רבינו, שבת, ב, י: ''חולה שאין בו סכנה עושין לו כל צרכיו על ידי גוי, כיצד אומרין לגוי לעשות לו, והוא עושה, לבשל לו ולאפות (=מלאכות האסורות מן התורה), ולהביא רפואה מרשות לרשות, וכיוצא באלו, וכן כוחל עיניו מן הגי בשבת, אף על פי שאין שם סכנה''. לפי זה, ניתן לומר לגוי לחלוב חלב בשבת לצורך יהודי, שהוא חולה שאין בו סכנה, שתרופתו הוא חלב טרי.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
חלב שחלבו גוי לצורך חולה שאין בו סכנה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
חלב נכרי
- מגיב, 21/07/2014
נראה לי שהשואל התכוון לשאול מצד דיני חלב עכו``ם ולא מצד דיני שבת.
אולי מצד דיני שבת זה יהיה מותר, השאלה אם אין לחלב דין של חלב עכו``ם שאסור בשתיה
|
אין איסור לשתות חלב שחלב אותו גוי בפני יהודים.
|
|
|
|
|
|
|